پزشکی شغل پر درآمد و البته پر دردسری است. جذابیتهای این شغل در همه جای دنیا زیاد است. اما بسیاری ایران را برای پزشکان متخصص بهشت می دانند.

هادی معیری نژاد-برخی از متخصصان پزشکی در ایران در آمد بالایی دارند و البته این در آمد نسبت به سرانه هر شخص نسبت قابل توجهی دارد.

معمولا در اکثر کشورهای پیشرفته درآمد افراد متخصص فاصله چندانی با هم ندارند به عنوان مثال بین یک استاد برجسته اقتصاد، یک وکیل مجرب و یک مهندس مکانیک کار بلد که در کارخانه خوبی مشغول به کار است در کشورهای غربی تفاوت درآمدی فاحشی  مشاهده نمی شود .

در این کشورها حتی نسبت در آمد پزشکان متخصص با پزشکان عمومی و خانواده نیز خیلی زیاد نیست.

حتی در کشوری مثل دانمارک درآمد پزشکان عمومی و خانواده از پزشکان متخصص بیشتر است.

 

ابهام در درآمد پزشکان ایرانی

در مورد درآمد پزشکان ایرانی اختلاف عقیده بسیار زیاد است در حالی که بسیاری از مردم در آمد پزشکان را بسیار بیشتر از سطح عمومی درآمدها می دانند حتی بعضی از سایتهای خبری در هنگام جنجالی شدن موضوع زیر میزی آنرا تا 400 هزار دلار در سال یعنی بیشتر از همه کشورهای دنیا ذکر کردند اما برخی از پزشکان مسئول این حرفها را اغراق آمیز دانستند

به عنوان مثال وزير اسبق بهداشت گفت: بررسي معدل حق ويزيت ودريافتي هاي پزشكان عمومي و متخصصين ممالك فقيروكشورهاي همسايه نشان مي دهد درآمدهاي پزشكان اين كشورها دستكم سه برابر پزشكان ايراني است.

دكترايرج فاضل  به شفاآنلاین گفت: به طور قطع بر هيچ‌كس پوشيده نيست كه اكثر پزشكان ايراني درآمد محدودي دارند و بخش قابل توجهي از آنها به خصوص پزشكان عمومي با مشكلات جدي معيشتي و اقتصادي روبرو هستند.

رئيس جامعه جراحان ايران درادامه گفت:درحال حاضرويزيت پزشكان عمومي ومتخصص دركشورهايي همانند بنگلادش، سوريه، پاكستان، هند و عراق و امثال آنها سه برابر پزشكان ايراني است كه اين رويه هرچه زودتر بايد اصلاح شود. چرا كه ما از تمام اين كشورها ثروتمندتر هستيم.

همچنین دکتر ایرخ خسرو نیا رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور نیز در گفت و گو با همین سایت می گوید بسیاری از پزشکان به دلیل در آمد کم به مشاغل دیگر مثل دامداری روی آورده اند.

در همین رابطه علی لاریجانی رییس مجلس نیز معتقد است که در آمد چند پزشک متخصص را نباید به همه جامعه پزشکی تعمیم داد

در جدول زیرنگاهی داریم به در آمد پزشکان متخصص و عمومی در 10 کشور پیشرفته جهان که بیشترین در آمد را در عرصه پزشکی دارند؛

ردیف کشور درآمد پزشک متخصص به دلار نسبت به درآمد سرانه درآمد پزشک عمومی نسبت به درآمد سرانه
1 هلند 253000 6 117000 3.6
2 استرالیا 247000 7.6 91000 2.8
3 آمریکا 230000 5.7 161000 4.1
4 بلژیک 188000 6 61000 2
5 کانادا 161000 5.1 107000 3.4
6 انگلیس 150000 4.9 118000 3.9
7 فرانسه 149000 5 92000 3.1
8 ایرلند 143000 4 90000 2.8
9 سوئیس 130000 3.8 116000 3.4
10 دانمارک 91000 2.9 109000 3.4

4646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 126
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کرمانشاهی A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    آمار ارائه شده در رابطه با دانمارک منطقی نیست؟ پزشک عمومی بره تخصص بگیره که درآمدش سالی 18000 دلار کمتر بشه؟
    • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      175 7
      آقا تو کشورهای اسکاندیناوی درآمد پزشکای عمومی بالا تره چون در صد مراجعه مردم زیاده و عدالت اجتماعی تو دستمزدها بیشتر از کشورهای سرمایه داریه دلیلش اینه ...این آمار هم به صورت میانگینه و پزشک عمومی و خانواده شدن ضوابط و مقررات خاص خودشو داره در واقع کار این پزشکا بیشتره وگرنه پزشکای متخصص با کار کمتر درآمد بیشتری دارن اینه امتیازه تخصص
    • ایرانی A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      85 4
      عزیزم تازه شما tax شصت وشش درصدی و مالیات های چهل درصدی فرانسه را حساب نکردید پس انجا خیلی کمتر می گیرند.
    • پزشک A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      ممنون که در روز پزشک کاممون رو شیرین کردید. یک پزشک
    • بی نام GB ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      24 2
      موضوع اینه که چند وقتی هست تو ایران یه فرهنگ غلط به وجود اومده که بعضی ها حتی واسه سرماخوردگی هم به پزشک متخصص مراجعه میکنن چون فکر میکنن کار بلد ترهتو فامیل خودمون چند مورد دیدم که میگمدر حالی که روال کار تو این جور کشور های پیشرفته بیش تر به این صورته که فرد اول به پزشک عمومی مراجعه میکنن و در صورت لزوم با تشخیص و راهنمایی پزشک عمومی به پزشک متخصص مراجعه میکنن به همین دلیل هم هست که درآمد پزشک عمومی بیشتره
    • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      6 5
      براي خودشان منطقي هست آنجا جامعه پول محور نيست ارزش گذاري آدمها به در آمد و پس انداز نيست لطفا با خودمان مقايسه نكنيد
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    چرا درامد تجار سلبریتی ها و فوتبالیستهای غربی رو نمی گویید دراین کشورها درامد استاد دانشگاه با توجه به بودجه دولتی تنظیم میشه و درامد پزشکان طوری تنظیم میشه که ضربه ای به جامعه نرسه شما باید درباره درامد اون سه گروه که اول گفتم حرف بزنید که که کاملا افزایش اون ازاد هست و به میلیونهادلار در سال می رسه وقتی در یک جامعه مالکیت خصوصی وجود نداشته باشه و اقتصاد دولتی باشه نیروهای که خواهان افزایش دستمزد هستند به طور غیرقانونی دست به اقداماتی مثل دلالی اختلاس و غیره می زنند در غرب افراد برای ثروتمند شدن می روند تاجر می شوند نه پزشک درست برعکس ایران
    • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      15 12
      من نمیدونم چرا کاربران خبرانلاین درامد 100 هزار دلاری را جز طبقه ثروتمند غرب میدونند ؟ نه اقا اینها جز طبقه متوسط به بالا هستند نه ثروتمند در حالیکه مالیات سنگینی هم دارند در امریکا یک نفر برای قرار گرفتن در طبقه ثروتمند که حدود 5 درصد مردم امریکا رو تشکیل میده حداقل نیاز به 150 هزار دلار دارند در واقع پزشکان و استادان دانشگاه فقیرترین افراد در طبقه ثروتمند کشورهای غربی هستند جالبه بدونید که در کشوری مثل امریکا نصف ثروت جامعه دست 1 درصد طبقه بسیار ثروتمند هست که درامدهای میلیونی دارند
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    خانواده ایرانی میانگین درآمدی پایینی دارد. به طور مثال یک کارمند کمتر از 500 دلار در ماه درآمد دارد. اما بسیاری بله بسیاری از پزشکان متخصص حداقل ماهیانه درآمدی بیشتر از 30000 دلار دارند. اگر آقای وزیر به بیمارستان مراجعه میکرد یا یک ام آر آی یا یک اسکن اسپیرال یا یک جراحی ساده مثل آپاندیس انجام می داد می فهمید که من چه می گویم. اما وزیران وکیلان نمی دانند ما چه می گوییم زیرا آنچه برای ماست برای اونها نیست.
    • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      من پزشکی نمیخونم . اما خیلی از دوستام پزشکی میخونم. به جرئت میتونم بگم سخت ترین رشته ی دنیاست. اون موقعی که بیشتر جوونها بیخیال دارن زندگی میکنن یه سری ادم هستن که دارن واسه کنکور جون میکنن. اگه قبول شدن از 4مین تابستونم دیگه از تعطیلات خبری نیست. توی کثیف ترین بخشهای بیمارستان کثیف ترین کارها رو انجام میدن. بعدشم که طرح و این چیزها. تازه اون موقع میگن: بابا طرف عمومیه... . حق اینا نیست که پولدار شن؟؟ البته مثل هر قشری ادمهای بخودم تو دکترها پیدا میشن..
    • جراح IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      دوست عزیز مگه پول ام ار ای یا اسکن به جیب من میره ؟؟؟؟؟ضمنا تا جایی که میدونم حداقل در مراکز دولتی حتی هزینش رو جبران نمیکنه.... ضمنا برای یه جراحی از نظر شما ساده اپاندکتومی در مرکز دولتی حدود 50هزار تومن به من میدن در حالیکه نزدیک به 600هزار تومن به جیب بیمارستان میره و البته برای این که این توانایی بدست بیاد بعد 7 سال پزشکی عمومی باید 4 سال کار و کشیک شبانه روزی انجام بدی با حقوقی کمتر از یه کارگر ساده... و صد البته شما مجبور نیستی به مراکز خصوصی مراجعه کنید
    • دکتر ماووزه IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      عزیزم شما یا حساب کردن بلد نیستی، یا قیمت دلار رو نمیدونید یا معاند هستی هستی 30000 دلار میشه حدود 100 میلیون تومان من بعد از 23 سال درس خوندن و تخصص گرفتن، حقوقم 1.8 میلیون تومان و کارانه بیمارستان هم حدود 3 میلیون تومان است شما فکر می‌کنید این مبلغ برای کسی که 23 سال تلاش کرده، تحصیل کرده، شب تا صبح بیدار هست کمه؟
    • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      84 17
      خیلی رشته ها رو اگر بخوای جدی و با پشتکار بخونی سخته ...چند تا دکتر دانشگاه آزادی برات مثال بزنم که حتی یه هفته هم بیمارستان نرفتن و دکتر شدن ؟ از همون دانشگاه هم کسی بود که بخاطر عشق علم تو هر دهاتی رفت الانم کاناداست
    • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      44 34
      اون پزشکان عزیزی که اینجا نظراتشون رو نوشتن یا پزشک نیستن؛یا سطح کارشون خیلی پایینهمن پزشکی رو از نزدیک میشناسم که فقط توی بیمارستان هفته ای دوبار کار آندوسکوپی و کولونسکوپی انجام میده؛اونوقت ماهی 50میلیون کارانه میگیرهاونم یه بیمارستان دولتی.
    • پویان ف EU ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      38 47
      کسیکه دکتر خوبی نباشه درامد خوبی نداره خیلی ها هستند با پول دکتر شدن حتی مطب هم ندارن همه چیز دانشگاه معتبر دولتی خوبه . حقشون هست دارمد بالا داشته باشن کسی که قلب عمل میکنه جون یکی نجات میده کارش از من که مهندسم و برای مردم نرم افزار مینویسم با ارزشتر و سختر هست باید درامدش چند برابر من باشه اینجوری عدالت برقراره همه دانشگاه آزاد مدرک گرفتن نمیدونن درس خوندن یعنی چی روزانه 12 ساعت سر کلاس رفتن و از صبح تا شب دنبال درس بودن یعنی چی خیال میکنن مدرک گرفتن چهارتا جزوه 10 صفحه خوندن هست نه عزیزان 90 درصد این مدرکها اگر بخوان واقعا درس بخونن بی مدرک میشن ،پزشکان تمام دنیا ثروتمند هستند و کشور ما ارزونترین نرخ پزشکی رو داره پس بیخودی اینجا نظر ندین جند درصد مردم میتونند پزشک بشن
  • حمید IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    75 91
    واقعن خبر انلاین وقتی شما به عنوان رسانه با خادمان ملت و قشر نخبه و تحصیلکرده و رنج کشیده این رفتار را میکنین از یک روستایی چه انتظاری هست چطور روز پزشک را قدر میدانید آیا فرهنگ سازی این است چند پزشک ایرانی در سال 60000000 درآمد داره حداقل منصف باشین و چاپ کنین
    • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      42 19
      حمید عزیز توی گزارش نوشته که برخی از پزشکان این در آمد رو ممکنه داشته باشن همچنین نوشته شده این ادعا های اغراق آمیز توسط مسئولین رد شده در واقع فقط نقل قولها اومده و هیچ قضاوتی نشده تو هم مطلب رو نخونده قضاوت نکن این مطلب حاوی هیچ توهینی به پزشکای متخصص نیست
  • احمد IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    درآمد سرانه ایران ۷۰۰ هزار تومان و درآمد پزشک متخصص حداقل ۱۴ میلیون تومان در ماه است که میشود ۲۰ برابر
    • مهدی A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      93 34
      شور بختی یک جامعه غرق در فساد اقتصادی و راههای پول درآوردن از طریق میانبر و راحت اینست که دغدغه بعضی ها بالا بودن درآمد قشر نخبه و مرارت کشیده پزشک با حداقل درآمد جامعه هست.
    • محمد IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      81 40
      شما ١٥سال درس و طرح بخون با ماهي ٧٠٠كار كن .
    • جراح IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      54 34
      میشه منبع این امار غلط رو بفرمایید؟ سرانه 700 و حداقل 14 ملیون رو از کجا اوردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کارگر روز مزد ساختمان روزی 40 تومن میگیره که اگر 25 روز کار کنه میشه 1 ملیون.... عزیز جان درامد سرانه فرمولی از درامد ناخالص ملی تقسیم بر جمعیته . نه حداقل درامد کارگری...
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    57 11
    اين رويه هرچه زودتر بايد اصلاح شود. چرا كه ما از تمام اين كشورها ثروتمندتر هستيم. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    76 27
    ايران يعني جايي هست كه دزد هاي كوچك به سرعت مجازات ميشن. يك جراح متخصص براي يك جراحي سنگين چند ساعته دستمزد كمتر از تعويض روغن در نظر گرفته ميشه و در عين حال مرد به آمار اختلاس ها و سرقت هاي هزار ميلياردي عادت كردن. به زودي مردم مجبور ميشن براي بيماري هاي سخت و جدي دوباره به كشور هاي خارج برن و اين بار ديگه نه اروپا و آمريكا؛ بلكه كشورهاي عربي و افغانستان چون هيچ آدم عاقلي براي دستمزد كمتر از تعويض روغن دردسر يك جراي جدى رو قبول نميكنه. از همين الان هم اين اتفاق شروع شده
  • بی نام DE ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    91 61
    درآمد پزشکان در ایران حتی با دلار 3000 تومانی هم از بسیاری کشورهای دنیا بیشتر است. متاسفانه عده ای در ایران پزشک می شوند که پولدار شوند اما در کشورهای توسعه یافته به ندرت چنین چیزی مشاهده می شود.
    • آقا محسن CA ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      60 52
      در کشورهای توسعه یافته پزشک می‌شوند که فقیر شوند؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      49 19
      آقا محسن در کشورهای توسعه یافته پزشک میشن که به مردم خدمت کگنند نه اینکه تاجر بین اللملی بشن و به بقیه مردم فخر بفروشن
    • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      22 3
      توی کشورای توسعه یافته مشاغل زیادی هست که میشه واسه پولدار شدن انجام داد...
    • یک غیر پزشک A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      16 8
      بنده لیسانش فنی خوندم، تو دانشگاه دولتی. فوق لیسانس ود کترا را هم رشته غیر فنی در دانشگاه دولتی. ولی به شما بگم دوستانی که در دبیرستان داشتم و رشته شان تجربی بود برای قبول شدن در رشته پزشکی و پس از آن برای گرفتن دکترای عمومی تخصص که بماند چند برابر بنده زحمت و مرارت کشیدند. پس غیر منطقی نیست هدفشان کسب درآمد باشد. مشکل درامد پزشکان نیست، درامد دلالها و بنگاههای مسکن و بساز و بفروشها است که حتی پزشکان با مسئولیت و مردمدار را هم تلخکام می کند و زحمات خود را بیهوده می بینند.
  • محمد IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    پزشکای اونا پزشکن مطبشون مغازه نکردن ... اونجا خدمات بیمارستانی حرف اول میزنه پزشک اول باید توو بیمارستان خدمت کنه ن مطب... مستندای شبکه سلامت و ببیند میبنی اونا کجا ما کجا لطفا تایید کن
  • هموطن A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    78 46
    سلام واقعا بابت حرفهای غیر دقیق اقایان متاسفم اقای دکتر فاضل واقعا پزشکان عمومی با مشکلات جدی و معیشتی روبرو هستند ؟جناب دکتر خسرو نیا پزشکان به دلیل درامد کم رو به دامداری اورده اند؟ در امد کم چقدر است از نظر شما ؟ فقط یک نمونه عرض میکنم روزنامه باختر کرمانشاه شماره 1917 مورخ 93/5/26 اطلاعیه جذب پزشک خانواده برای شهر گیلانغرب چاپ نموده است با حد اقل حقوق 7تا 9 میلیون تومان در ماه مگر یک مهندس کارشناس ارشد که تقریبا چند سال مساوی با یک پزشک عمومی درس میخواند با چقدر استخدام میشود و اصلا امکان استخدام دارد؟
    • امیر IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      96 82
      وقتی شما رشته ی ارشد را با پزشکی برابر می دونید دیگه جای بحثی نمی مونه؟ آیا شما با یک پزشک عمومی که با احتساب طرح 9 سال از زندگی خودش رو خرج رشته اش می کنه برابرید؟ زمانی که شما ارشد می خونید دانشجوهای پزشکی باید شب ها کشیک بدن؟آیا شما دو سال از خوابتون زدید؟کشیک های بعضا بالای 24 ساعت؟آیا درک می کنید؟آیا بار کاری خودتون رو با یک پزشک برابر می دونید؟ تنها جزوه های یک سال از پزشکی رو بخوایم بچینیم حدود دو برابر قد یک انسان میشه
    • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      25 25
      دكتراي عمومي ٢٩٧ واحده در حالي كه پي اچ دي٢٣٠ واحده مقايسه ارشد با ام دي صحيح نيست
    • فاطمه IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      25 7
      سلام من دکتری میشناسم که درسال ۸۵ خونه اش را در مشهد فروخت ۲.۵میلیار د تومن ومطبش را توشهر ما درهمون زمان فروخت ۱۷۰ میلیون تومن همون سال با زن وبچههاش رفت کانادا حالا سال ۹۲ خودش برگشته ازش پرسیدم چرا آقای دکتر برگشتید ایشان در جوابم گفتند که درامد من در کانادا یک نهم اینجابو د زن و بچه ام راگذاشتم خودم اومدم ایران تا کار کنم وبراشون پول بفرستم حالا تو شهر ما داره پول پارو میکنه وماه به ماه برای زن وبچش به خارج پول میفرسته حالا خودتون قضاوت کنید.
    • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      38 21
      چون توی پزشکی حجم بالاست یعنی بقیه ملت که مهندس میشن و با حجم کمتر کتاب باید بیشتر فکر کنن و فسفر بسوزونن یعنی اونا باید بیکار باشن و دکترا همه از درآمد حداقلی برخوردار باشن؟ انصافه؟
    • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      6 3
      من در يك شهر محروم بعنوان متخصص در بيمارستان دولتي كار ميكردم.كارانه همكار من كه 5 ميليون بود به حساب كارمند محترم شبكه واريز شد كه با تهديد پس گرفته شد كارانه منهم 14 هزار تومان بابت دو ماه بابت 30 شب انكالي شد كه منهم استعفا دادم مردم عزيز ده ها سال است كه بيعدالتي با استفاده از نا اگاهي مردم اجرا ميشود و دودش تو چشم مردم ميره .مثلا اگر بخواهند مردم از بيمارستان دولتي به بيمارستان خصوصي بروند ميايند تعرفه دولتي را كم ميكنند در نتيجه جراح اپانديس 40 توماني عمل نميكنه و.. نتيجه بايد 3 ميليون بدي در بيمارستان خصوصي عمل كنه .پزشكان عمومي هم بعد از يكسال وقتي ميبينند از پول خبري نيست از اينجا ميروند.
  • امید IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    74 24
    فقط میدونم پزشکان درغرب مالیاتی میدهند که اساسی است.متخصصان رشته های علمی وهنری باپزشکی این قدر باهم اختلاف درآمد ندارند.بسیاری ازپزشکان در کشورما باطبابت ،تجارت می کنند
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    60 20
    پزشک خانواده فقط 5 میلیون میگیره دکتر زنان وزایمان فقط واسه یه زایمان 800 هزار زیر میزی میگیره
    • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      41 10
      درسته. شاید حقوق پزشکها کم باشه اما خیلی از جراحها با زیرمیزی این کمبود رو جبران میکنن الان زیرمیزی متخصص زنان برای سزارین 4 تا 5 میلیونه. اگه باور ندارید یک سر به بیمارستان لاله و عرفان و حتی بیمارستانهای دولتی بزنید. مردم حق دارن از امکانات بیمارستانهای خصوصی استفاده کنن و نباید فقط بخاطر اینکه پول زیرمیزی ندارن بدن جونشون در بیمارستانهای با امکانات کم بخطر بیفته
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    88 48
    درآمد يك پزشك متخصص چشم ماهيانه حد اقل 200ميليون تومنه حداقل .ارتوپد و قلب به همين صورت . جراج قلب خيلي بيشتر از اينها . شما مقايسه كنيد با آمريكا يا جاهاي ديگه
    • بی نام FI ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      82 68
      والا شوهر من متخصص چشم هست، ما كل سرمايمون ٢٠٠ مليونه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      17 13
      من يك ارتوپد هستم با يك دهم مبلغي كه گفتيد حاضر هستيد منو استخدام كنيد
  • پزشك IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    من يك پزشك فوق تخصص هستم. در اين چند وقته كه حرف درامد پزشكان شده و شما هم در خط مقدم اون تلاش ميكنيد نظرات هموطنانم رو ميخونم. براي من جالبه كه بقيه افراد از جمله مهندس ها، معلمان و .. ميان نظر ميدن و خواهان كاهش درامد به زعم خودشون ميليوني در روز پزشكان هستن.. كه واقعيت هم در خيلي از مواقع نداره اما هيچ كسي به اين نكته توجه نميكنه كه درامد پزشك زياد نيست اين درامد سايز اقشار هست كه كمه و بايد اصلاح بشه.. چرا بايد يك معلم سي سال كار كنه تا يه خونه پنجاه متري بخره اما يك دلال ميتونه با يك تلفن همون خونه رو بخره؟؟ درد جامعه ما اينه برادر من.
    • عمو کاوه A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      66 4
      دلیلش اینه که توزیع فقر ساده تر از توزیع ثروت است.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      48 3
      حرف منطقی را شما زدید
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      31 1
      حرف حساب جواب ندارد. من هم مدتهاست فکر می کنم که چرا ما همیشه به جای این که خواهان بهبود شرایط خودمان باشیم و آن را مطالبه کنیم، تقاضای گرفتن برخی از حقوق کسانی را داریم که شرایط بهتری دارند. حقوق اساتید دانشگاه، دارندگان مدرک دکترا در رشته های علوم پایه و ... توهین آمیز است و باید اصلاح شود. حقوق کارگران و کارمندان باید متناسب با تورم موجود در جامعه اصلاح شود و ...
    • شهروند A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      12 9
      اقای دکتر شما هم قبول کنید درامد پزشکان در ایران بیش از حد معمول...برخی دارن ظلم میکنن
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      15 3
      در تاييد نظر دكتر،خيلي از مشاغل هست كه اسمشون را هم نميشه برد كه بدون هيچ تخصصي درامد هاي انچناني دارند كمي فكر كنيم. خيلي از پزشكان هستند كه با زحمت زياد حقوق معمولي هم ندارند.درود بر تمامي انسان هاي با شرف
  • مجید IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    60 13
    متاسفانه درامد مردم ما پایینه و نمیتونن از پس هزینه های پزشکی بربیان برخی از پزشکا متاسفانه نگاه از بالا به بیمار دارن میدونن که بیمار واسه بدست اوردن سلامتی حاضر است همه چیزی که در طول سالیان بدست اورده بفروشه و بده به پزشک و این انصاف نیست وقتی معلم و کارمند مملکت ماهی 3 ملیون گرفت دکتر مملکت 6 ملیون بگیره کسی اعتراض نمیکنه
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    66 41
    آیا واقعا زیاد درس خواندن دلیل خوبی برای داشتن درآمد بالا است ، مگر دانشجویان سایر رشته ها زیاد درس نمیخوانند ، چرا باید یک دکتر ادبیات ، فلسفه ، ارتباطات و ... یا یک مهندس در بهترین حالت 3 الی 4 میلیون درماه درآمد داشته باشند ولی یک پزشک عمومی تازه استخدام شده در اورژانس یا بیمارستان دولتی بیش از 6 الی 7 میلیون ؟؟؟ ، حالا فرض کنید یک پزشک در یک موقعیت خدمتی مناسب سابقه کار نیز پیدا کند آنوقت درآمدایشان افزایش قابل ملاحظه ای میابد ، این درآمد در خصوص متخصصین و جراحان که غیر قابل تصور و نجومی است و بعد از مدتی ایشان تبدیل به سرمایه دارها و سرمایه گذارهای بزرگ بازار میشوند درحالیکه متخصصین سایر رشته ها همچنان همان کارمند با حقوق ناچیز باقی میمانند
    • پزشک عمومی A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      10 10
      اگر هر کدوم از این رشته ها که شما میگی یه ترم فقط یه ترم پزشکی رو بخونن یا شیفت شب وایسن درخواست حقوق چند برابر پزشکای الان رو میکنند. تازه حقوق من پزشک توی درمانگاهم بعد از خدمات ، کمترین حقوق هست.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      10 12
      پزشک عمومی محترم منم ک کارشناس رادیولوژی ام شیفت شب دارم ولی حقوقم یک بیستم شما نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    58 53
    بنده کارمند یک بیمارستان دولتی هستم.طرح کارانه من حداکثر ماهی 250 هزارتومان هستش.در صورتیکه یک پزشک متخصص میگیره ماهی 50 میلیون تومان..حتی چند مورد 500 میلیونی هم داشتیم حالا چون طرف جراح قلبه..نمی دونم واقعا این عدالته...
    • بی نام EU ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      63 47
      به همین راحتی میگی "چون جراح قلبه" انگار اون از مادر جراح زاده شده و هیچ زحمتی نکشیده و شما هم کارمند. این اعدادی هم که گفتین فکر نمیکنم درست باشه.
    • علی A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      30 13
      برادر میخوای از بالا سریات تو بیمارستان انتقام بگیری باشه حداقل یه اعدادی نگو مرغ پخته هم خنده اش بگیره
    • بی نام EU ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      31 17
      خیلی خوشم اومد از این نظرت که یک کارمند ساده با چه توقعی میخواد حقوقش اندازه یک پزشک باشه . : همچین ملتی هستیمااااا یک کارمند ساده بیمارستان ناراحته چرا حقوقش اندازه یک متخصص قلب نیست
    • بی نام A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      16 10
      در کشورهای دیگر دنیا اگر یک پزشک متخصص 4 بگیره، یک پزشک عمومی 3 می گیره، پرستاره 2 می گیره و منشی و کارگر و مهندس 1 ...در ایران این گونه نیست...پزشک متخصص 100 می گیره، پزشک عمومی 20، پرستار 5 و منشی و کارگر و مهندس 1 پزشکان گرامی مثل بسیاری دیگر از ثروتمندان این کشور از زیر مالیات دادن شانه خالی می کنند، زیر میزی می گیرند و هزار یک جور چیز دیگه...بعد هم که خیلی هاشون می افتن توی کار بساز و بفروشی بنده هم معتقدم یک پزشک باید حقوق مناسبی بگیره...اما یک کارگر ساده هم باید حقوق مکفی بگیره و در رفاه باشه...در غیر این صورت اون جامعه از هم خواهد پاشید...اگر پزشکی داره حقوق چند ده میلیونی در ماه می گیره باید مالیات قابل توجهی هم پرداخت کنه که عملن در کشور ما این طور نیست
  • saman A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    89 34
    من فارغ التحصیل ارشد مهندسی برق از یکی از بهترین دانشگاهها با بهترین معدل هستم.با کلی سختی آزمون استخدامی قبول شدم و در یک اداره دولتی در یکی از شهرستانهای محروم دارم کار می کنم. تعداد سالهای تحصیل من تقریبا برابر یک پزشک می باشد.اما هیچ نسبتی بین درآمد من و یک پزشک نیست.
    • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      33 21
      مهندسی برق سخت ترین رشته دانشگاهی در تمام دنیاست
    • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      13 20
      تعداد سال های تحصیلتان شاید به اندازه تعداد سال های تحصیل پزشکی باشد اما آیا سختی آن هم مثل پزشکی است ؟ تو کدوم یکی از ترمیایی که شما خوندین حجم مطالب درسی40005000 صفحست ؟ تازه این عدد مینیموم تعداد صفحات مطالب درسی یک ترم پزشکیه، چند سال از دوران تحصیلتون مثل انترن ها و رزیدنت ها صبح تا شب و شب تا صبح تو بیمارستان ها واقعا ازت بیقاری کشیدن بعدش آخر ماه چند غاز گذاشتن کف دستت ؟ بله جناب سامان عدالت اینه که پاداش هر کسی به اندازه زحماتش باشه یا به قول شاعر نابرده رنج گنج میسر نشود مزد آن گرفت که جان برادر کار کرد
  • منطق IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    63 39
    هر وقت درامد یه کارگر شد ماهی 2میلیون تومن پزشکا بگیرن ماهی 6میلیون وقتی یه کارگر میگیره 700 تومن چرا باید پزشک عمومی بگیره 6 میلیون؟در کشورهای پشرفته اگه پزشک درامد خوبی داره سایر اقشار جامعه هم درامد خوبی دارن
    • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      35 27
      بيشتر اين نظرات از روي حسادته،، مهندس عزيز مساله فقط طول دوران تحصيل پزشك نيست، مساله مسءوليت خطير جان انسانهاست كه طبابت و بويژه جراحي رو متمايز ميكنه..
    • l A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      19 5
      به نظر شما فقط پزشک ها با جون آدما سرکار دارن؟ یه مهندس نمیتونه با جون آدما سر کار داشته باشه؟ یه طراحی ناقص توی یه پل ، یه ماشین ،... باعث نمیشه آدما جونشون از دست بدن؟ پزشکا شاید در طول یک سال با جون 1000 نفر سر کار داشته باشن اما یه مهندس خیلی بیشتر از 1000 نفره برای مثال به تولید بنزین با کیفیت پایین توی کشورمون توجه کنین که باعث خیلی از سرطان ها شده ....
  • حسود نیستم IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    69 39
    با 29 سال سن و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ام بی ای درآمدی کمتر از 700 دلار در ماه دارم .از درآمدم ناراضی هستم، اما به خودم اجازه نمی دم درآمدم را با متخصصین حاذق و صادق مقایسه کنم، چرا که می دانم زحمات بسیار بیشتری نسبت به حقیر دیده اند و تحمل کرده اند . اما همیشه به این فکر کرده ام که چرا اختلاف درآمد فاحشی با دلالان، کسبه، فوتبالیستها، بازیگران و کمی هم دندانپزشکان عزیز دارم
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      26 12
      به کامنتت نه میشه مثبت داد و نه منفی ...... با قسمت دومش موافقم، اما به شدت با قسمت مقایسه با متخصصین مخالــــــــــــــــــــــــــــــف
    • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      25 7
      700 دلار پول کمی نیست برادر و یا خواهر عزیز در این دوره که عده ای حتی با بیش از سن شما و با تحصیلاتی هم چون جنابعالی به دنبال کاری با دریافتی حتی کمتر از 300 دلاری هستند .... شکر کن خـدارا
    • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      49 5
      تو رشته های تحصیلی دندانپزشکان رو خیلی موافقم .... درسهای به مراتب آسانتر از پزشکی و درآمد بسیار بالا در مقطع عمومی و نه تخصص .....
    • دندانپزشک A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      9 9
      عزیزم شما که حسود نیستید پس چرا در مورد دندانپزشکان با غرض یا بی اطلاعی می نویسید؟ اگر بدانید که دندانپزشک هم اگر بیشتر نه کمتر از پزشک زمان، تلاش و مرارت برای کسب مدرک صرف نمیکند. ضمن اینکه در مورد یک پزشک شاید ویزیت کردن پس از کسب تجربه کار سختی نباشد، اما یک دندانپزشک هم باید برای درمان شما مواد و وسایل هزینه کند و از همه مهمتر مثل یک کارگر باید کار فیزیکی انجام دهد. دست آخر هم نتیجه کارش کاملا مشهود و قابل قضاوت و حتی شکایت است. پس از چند سال هم فرسودگی و افسردگی حاصل از نوع کار را می توان در یک دندانپزشک متعهد مشاهده نمود. پس ار منصف باشیم طور دیگری قضاوت خواهیم کرد.
    • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      10 3
      گل گفتی
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    66 39
    اولا من مستندات دقیق دارم که حقوق پزشکان متخصص در بیمارستانهای دولتی با کارانه از 150 میلیون به بالاست اونم تو یه ماه دوما این پول پول دسترنج خودشون نیست بلکه پوله نفت هستش سوما شما کجای دنیا رو میتونی مثال بیاری که پزشکانش مثل تو ایران میلیاردر و سرمایه دار هستند بجز ایران جای دیگه ای رو نمیتونید مثال بیارید چهارما همه رشته ها سختی می کشند و تلاش می کنند یه پزشک عمومی اندازه یه فوق لیسانس درس خونده پزشک متخصص هم اندازه یه دکتری تو سایر رشته ها حالا چرا باید حقئقشون از بیت المال این اندازه متفاوت باشه
    • بی نام US ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      33 32
      مستندات دقیق شما کدام اند خیالی اند یا واقعی حقوق پزشکان متخصص در بیمارستانهای دولتی کمی فکر کنید بعد تشویش اذهان غمومی بکنید
    • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      23 10
      کارانه لغت کوچیکی برای 150 میلیون است و معمولا تا سقف دو میلیون کاربرد دارد ..... به فرهنگ دهخدا مراجعه باید شود تا کلمه ای در خور این مبلغ یافت...
    • اسدي IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      13 21
      پزشكي عمومي ٧ سال است فوق ليسانس ٦ سال...
    • بی نام EU ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      14 5
      لطف كنيد به جاي بيان مستندات دقيق، اصل اين مستند را ارايه كنيد. يه ضرب المثل قديميه كه ميگه دروغ كه حناق نيست.
    • تینا A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      37 12
      این مستندات دقیق شما رو خیلی دوست دارم ببینم.کارانه تیر ماه من پزشک متخصص قلب با 15 شب انکالی پر استرس و انجام کلی اکوکاردیوگرافی و ویزیت بیمار و مشاوره یک میلیون شده و حقوق ثابت هم 1670000 تومان که با کسورات حدود 1500000 تومان .یعنی جمعا دو میلیون و نیم ناقابل اونهم با 23 سال درس خوندن و دوری ازهمه تفریحات و تحمیل هزاران زجر به خانواده ام.و در حال حاضر کار در یکی از بد اب و هواترین و بی امکانات ترین شهرستانهای کشور.تازه با طرح تحول سلامت اجازه تاسیس مطب هم نداریم.از خبر انلاین خواهشا استدعا دارم منتشر کنید
  • دانشجوی پزشکی A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    38 25
    به عنوان یک دانشجوی پزشکی طرحم که تموم شه برای زندگی از کشور خارج می شم که نه به جیب های هموطنان عزیزم فشار بیاد و نه من اینگونه قدردانی های مردمم را بشنوم،چه افسردگی هایی که تو این رشته گریبان ما پزشکی ها را نگرفته،ما با روح و روان خود معامله کردییم تا مرهمی برای هم نوع خویش باشیم ولی ظاهرا سیاست های موجود شما مردمان را از ما پزشکان دور کرده،تقصیر هیچ کدوممونم نیست،فقط تا وقتی که این فاصله را درست نکنند برای من و امثال من تو وطنم جایی نیست
    • دانشجوی پزشکی A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      17 6
      دوست عزیز اولا تحقیق کن بعد نظر بده لطفا هیچ کشوری مدرک کشور دیگه ای رو بی دلیل قبول نمی کنه،شما با هر مدرکی هر کشوری که برین باید تو یک سری آزمون صلاحیت مدرکتونو به اون کشور مورد نظر ثابت کنید شما اطلاعات دقیق کسب کنید لطفا بنده آنقدر ثروت پدری دارم که نیازی به جبران هزینه های تحصیل تو ایران ندارم،شما نگران کار و کسب خودتون باشین دوست من
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    16 7
    شما که درامد پزشکای سایر کشورهارو میزنید لطفا تو همین کشورا درامد سایر اقشار جامعه را هم بزنید تو هلند اگه درامد پزشک بالاست درامد معلم مهندس و کارگر هم به نوبه خودش یالاست
  • بابای علی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    22 5
    من از درآمد متخصصین اطلاع دقیقی ندارم و نمی توانم بگویم که چقدر دریافتی در ماه یا سال دارند، اما با توجه به مراجعات و مشاهداتم از خودروهایی که در پارکینگ دو کلینیک چشم پزشکی و یک کلینیک دندانپزشکی در تهران داشته ام، می توانم حدس بزنم، متخصصی در تهران کمتر 20 میلیون تومان در ماه دریافتی نخواهد داشت که البته چنانچه این متخصص به واقع خادم ملت باشد و به بهبود نظام سلامت بیندیشد و لا غیر ..... نوش جانش
  • همکار A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    25 16
    ببینید من به تازگی فارغ التحصیل پرستاری هستم پزشکان عمومی که در اورژانس کار میکنن حقوقشون 1.5 میلیون تومان هستش ولی باید عرض کنم که این فقط ظاهر قضیه ست چون دریافتی دیگری هم به اسم کارانه وجود داری که بستگی به بزرگ بودن بیمارستان و تعداد مراجعات بیماران می باشد که در کوچکترین شهر های کشور این کارانه کمتر از شش میلیون تومان نیستش.همین چند روز پیش بود که واسه دفترچه اعزام به خدمت رفتم برای معاینه توسط پزشک که عمومی بودن تعرفه پزشکان عمومی اگه اشتباه نکنم 12یا 14تومنه ولی ایشون 19تومن حق ویزیتشون بود و کل معاینه هم چی بود اصلا هیچی عقط گفت بیماری خاصی داری گفتم نه قد و وزنم رو هم از خودم پرسید و نوشت.اینا فقط بحث عمومیه متخصصین محترم اونایی که جراحن ماهی زیر 50میلیون واسشون معنا نداره.
    • پزشک A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
      5 2
      من نمیدونم این چیزا رو کی به شما گفته.من یه عنوان پزشک عمومی که 3 ساله دارم کار میکنم و البته توی یه شهرستان در بهترین حالت کارانم 2 میلیون میشه.اونم وقتی حداقل 1516 تا شیفت شب وایستاده باشم.یعنی 8 شب میام و 8 صبح میرم.اونم شاید توی این 12 ساعت 1 ساعت هم نمیتونم بخوابم و همه مسئولیت اتفاقات اورژانس با منه.از شهرای بزرگ هم خبر دارم.این 6 میلیونی که شما به عنوان حداقل عنوان میکنین اتفاقا تقریبا سقف کارانست.اونم اینطوری نیست که همینجوری بگن بیا این کارانه.براساس تعداد شبهای کشیک و تعداد مریضایی که دیدیه.لطفا مغرضانه ننویسین
  • احسان A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    17 21
    الان دانشگاه آزاد با توجه به جدابیت بالای رشته های پزشکی و کمتر شدن رشته های مهندسی باید سرمایه گذاری خوبی رو رشته های پزشکی و دندان پزشکی انجام بده. منافع این کار هم برای دانشگاه آزاد هست و هم برای مردم.
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    45 15
    واقعا گاهی اوقات به خودم میگم خدایا وقتی زمان مرگم رسید جونمو بگیر و تمام که هیچ وقت درگیر دکتر و بیمارستان نشم متاسفانه برخورد بخصوص پزشکای متخصص با بیمار خیلی بده بیمار با درد اما باکلی امید و ارزو میاد مطب دکتر اما متاسفانه دکتر ...........
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    27 6
    1حقیقت این است پزشکی رشته سخت ومهم است2حقیقت آنستکه گروهی از پزشکان چنین درآمدی دارند3حقیقت اینست که ما آمار درآمدی آنسر دنیا که دشمن ما هم هست داریم اما آمار مطب بغل دفتر مان دستمان نیست4حقیقت اینست که هر وقت به پول می رسیم همه چیز مبهم است چه جوری است فرق دوغ و دوشاب معلوم نیست
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      22 49
      جک سال نگو اگه این طوره مهندسی عمران مهندسی مکانیک مهندسی برق باید سخت تر باشه چون اگه مهندسی عمران نبود ساختمان بیمارستان مطب دکتر نبود اگه مهندسی مکانیک نبود دستگاهی نبود که باهاش عمل کنی اگه مهندسی برق نبود روشنایی و هیچ دستگاهی تو اتاق عمل نبود که به تونه کار کنه پس مهندسی از دکترای متخصص در همه زمینه ها مهم تر است افتاد الان .......
  • مهدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    44 16
    مشکل درآمد پزشکان نیست مشکل اینه که چرا کسی که تو رشته ای دیگه به همان اندازه درس خوانده یک پنجم هم درآمد یک پزشک را ندازه. الان کسانی که علاقه به پزشکی ندارند یک ضرر بزرگ دیدند چون رشته های مهندسی اصلا وضعیت درآمدی مناسبی ندارند.
  • م A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    47 25
    من کارشناس رادیولوژی هستم... حقوقم حدود یک میلیون و سیصد تومنه.... توی کشورهای اروپایی مثلآ آلمان حقوق دکتر حداکثر فقط 2 برابر یک کارشناس رادیولوژیه.... ولی در ایران حقوق دکترمون این ماه شد 25 میلیون یجا دیگه هم میره و مطب هم داره چیزی حدود 100 میلیون در ماه
    • ارش IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      12 22
      من متخصص رادیولوژیم. عزیزم حقوق متخصص ماهیانه یک میلیون وششصد هزار هست. اگه منظورت کارانه بخش دولتی یک رادیولوژیست هست که بازم ناراست فرمودی حد اکثر دو میلیون میشه. مطب هم بخش خصوصیه و اگه مردم از پزشکی راضی نباشند بهش مراجعه نمی کنند. اما خیلی رو میخواد که یک کارشناس رادیولوژی فکر کنه که تقریبا معادل یک رادیولوژیست باید بگیره. فرق رتبه زیر پونصد توی کنکور را با بالای ده هزار میدونی چیه. فرقش 100 تا تست درست نیست. فرقش 12 سال نخبه بودن تو مدرسه با هوش زیاد هست و درس خوندن شبانه روزی با اون کسی که روزی نیم ساعت هم درس نخونده ودور دور زده تو خیابونا.سختیهای دوره پزشکی وطرحو قبولی دستیاریو طرح دستیاری همه پیشکش شما
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      16 13
      خیلی مغروری آرش حالم بد شد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    39 26
    بنده مهندس برق با 14 سال سابقه و فوق لیسانس باید نهایت 23 تومن درآمدم باشه و یک دکتر باید 3040 برابر بنده این انصاف نیست پزشکان در سیاست و مراکز تصمیم گیری نفوذ داشته اند...
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      12 8
      منظور ماهی 2 الی 3 میلیون تومان ماهانه برای مهندس و 30 الی 40 برابر برای پزشکان است که رقم عادلانه ای نمی باشد. خبرآنلاین لطفا اعداد را به هم نچسبانید
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    46 23
    امیدوارم در این صفحه که بی شک متخصصین و پزشکان زیادی در آن رفت و آمد خواهند داشت و به یقین نظرات هموطنان را خواهند خواند، وضعیت معیشتی جامعه را درک کنند و بیش از این خواستار افزایش تعرفه های خود نباشند و بیشتر با بیماران کنار آیند ..... خواسته کمی است متخصص عزیز
  • ارتوپد A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    26 8
    با سلام.من متخصص ارتوپدی هستم:بدلیل جهشی خوندن دبستان در 17 سالگی با معدل کتبی 17.5دیپلم گرفتم و رتبه 3015 کنکور در منطقه 1 شدم البته زیر گروه 2 رتبه ام 2002 شد ولی بدلیل علاقه به پزشکی از انتخاب داروسازی صرفنظر کردم.پزشکی آزاد قبول شدم و بعد از 1 ترم در حالی که با معدل 17.8شاگرد دوم کلاس شدم بدلیل فشار مالی به خانواده ام انصراف دادم .در کنکور بعدی رتبه 303 آوردم و پزشکی قبول شدم.با معدل 18.25 به سربازی رفتم و در منطقه عملیاتی با ماهی 10 تا 30 هزارتومن که تا شهرم 1700 کیلومتر فاصله داشت.در همون شرایط سخت درس خوندم و با رتبه تک رقمی آزمون دستیاری رشته ارتوپدی انتخاب اولم قبول شدم.بدین ترتیب تا 33 سالگی سربار خانواده بودم.الان 11 ساله ارتوپدم .الان ماهی15 ملیون مطب و2 تومن پرکیسمه.....
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    21 44
    در ارگانی مثل دانشگاه علوم پزشکی ساعت کار پزشکان عمومی یکساعت ونیم از بقیه کارمندان دانشگاه حتی اونهایی که فوق لیسانس هستند و سالهای برابر با پزشکان درس خونده اند کمتر است یعنی در مراکز بهداشتی از هشت تا دوازده ودر ستادهااز هشت تا یک کار میکنن.این حقوق حلاله؟خبرانلاين خواهشا چاپ کن.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      11 21
      در بسیاری از دانشگاههای علوم پزشکی همین وضعه هم حقوقشان بیشتره هم ساعت کاری کمتری دارند در حالیکه در قانون آمده است که کارمند دولت 44 ساعت در هفته کار کند با این حساب یک پزشک عمومی بین 24 تا30 ساعت کار میکند ولی چون ریاست دانشگاههای علوم پزشکی پزشک هستند هیچکس حق اعتراض ندارد خواهشا این را هم منتشر کن
  • دانشجوی پزشکی RO ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    24 11
    به عنوان یک دانشجوی پزشکی طرحم که تموم شه برای زندگی از کشور خارج می شم که نه به جیب های هموطنان عزیزم فشار بیاد و نه من اینگونه قدردانی های مردمم را بشنوم،چه افسردگی هایی که تو این رشته گریبان ما پزشکی ها را نگرفته،ما با روح و روان خود معامله کردییم تا مرهمی برای هم نوع خویش باشیم ولی ظاهرا سیاست های موجود شما مردمان را از ما پزشکان دور کرده،تقصیر هیچ کدوممونم نیست،فقط تا وقتی که این فاصله را درست نکنند برای من و امثال من تو وطنم جایی نیست خواهشا نظرمو درج کن خبرآنلاین
    • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      12 1
      قربون دهنت من خودم به شخصه اصلا دوست ندارم ارتباط مالي بين من و بيمارم باشه، ولي دولت از زير كار در ميره قبل از افزايش كارانه يك عمل سزارين ٤٥٠٠ تومان به پزشك پرداخت ميكردند آيا اين عقلانيه اصلا؟ خوب پزشك هم براي اين كه بصرفه زير ميزي ميگيره، تازه همين كارانه رو از بهمن ٩١ تا حالا رو تو بعضي از شهرها تا حالا ندادند شروع ماليات پزشكان ٪١٠ هست ولي براي بازار ٪٨. من خودم اصلا دوست ندارم هيچ بيماري پول پرداخت كند اما دولت هم كمكي به ما نمي كند بايد از شكم زن وبچم بزنم الان؟
  • حمید A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    31 10
    واقعا پزشکی رشته سختیه... من الان 28 سالمه تا 25 سالگی بدون هیچ حقوقی و در حالی که 1.5 سال آخرش رو مدام شیفت شب بودم درس خوندم و شدم پزشک عمومی 2 سال سرباز بودم باز بدون هیچ حقوقی یک سال برای امتحات تخصص خوندم و امسال قبول شدم 4 سال رزیدنت خواهم بود با حقوق ماهی 700 هزار تومن و کشیک های بسیار زیاد حدود 15 شب در ماه...خب 32 سالم شد حالا یک تعهد 8 ساله دارم که باید به دورترین مناطق کشور برم با حقوق دولتی و حق مطب زدن ندارم یعنی 40 سال و تازه پس از اون در خوش بینانه ترین حالت 15 میلیون درآمد خواهم داشت به نظر شما ایران بهشت پزشکانه؟ این همه پزشک جوان رو نمی بینید که آرزوشونه از ایران برن؟ ای کاش به جای این همه زحمت و سختی از همون اول تو بوتیک کار می کردم واقعا پزشکی رشته سختیه...
  • رامین A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    35 23
    تقریبا کمترین فرار مغزها از ایران مربوط به پزشکان محترمهو همین ثابت می کنه ایران بهشت دکتران هست
  • افشین IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    18 8
    لطفا مقایسه مالیاتی که پزشکان در اون ور اب می دهند را با ما مقایسه کنید در حقیقت پزشکان در کشور ما مالیات نمی دهند پزشک بالای ده بیمار ویزیت کند مالیات دو برایر باید بدهد برای همین که پزشکان در آنجا تا نصف شب ویزیت نمی کنند چون باید اکثر در امدشان را مالیات بدهند لطفا این مقایسه مسخره را انجام ندهید
  • استاد دانشگاه IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    8 15
    درآمد پزشکان البته قسمت قانونی آن زیاد نیست ولی همین درآمد را مقایسه بکنید با درآمد یک استاد دانشگاه که حداقل یک و نیم برابر یک پزشک متخصص درس خوانده و حداکثر ماهی 4 میلیون تومان در میاورد متوجه میشویم منصفانه نیست برای تصحیح وضعیت بهتر است به جای گیر دادن به درآمد پزشکان به وضع در آمدی سایر اقشار جامعه رسیدگی شود از پزشکان هم حدود 40 درصد تا 50 درصد در آمدشان مالیات گرفته شود و پوشش های بیمه افزایش یابد
  • خسین A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    3 4
    عدالت اجتماعی اگه برقرار باشه در مملکت این حرف ها صحیح در غیر اینصورت حقوق پزشکان نباید اینقدر زیاد باشه که یک کارگر تا اخر عمرش رحمت بکشه تا خونه بخره در عوض آقای دکتر زمین بخره و براز تا گرون بشه و یا بره انگلیس و کشورهای اروپایی بخره و نمونه دیگر اینکه واسه پسرش ماشین بخره 200 میلیون که دانشجو شده و در ثانی کجا دکتر ایرانی پاسخگو هست در قبال مرگ بیمار و تشخیص اشتباه.
  • یک جراح US ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    15 10
    من یک جراح هستم ، بیش از 24 سال از زندگیم رو مشغول تحصیل بودم ، زمانی که هم سن و سالام در کوچه و خیابان مشغول بازی بودن من درس می خوندم ، زمانی رو که اکثر افراد به تفریح و گردش و لذت بردن می گذروندن من درس می خوندم، سال ها نه عید نوروز رو درک کردم و نه 13 به در رو چه شب هایی که تا صبح نخوابیدم سخت ترین امتحاناتی که تصورش برای بعضی از عزیزان غیر ممکنه از سر گذروندم و و با زحمات پدر کارگری که صبح و شب زحمت می کشید از یکی از پایین ترین قسمت های شهر تونستم به اینجا برسم ، در معرض انواع عفونت ها و ویروس های خطرناک هستم محل های آلوده ای می رم که به بعضی از دوستان حاضر نیستن پاشون رو بذارن من نمی دونم آیا واقعا به درآمد 10 15 میلیون جراح باید حسادت کرد؟قدمی برید بازار تهران از درآمد شون بپرسین
  • پرستار US ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    26 13
    من پزشک نیستم ولی پزشکان چند برابر بقیه افراد زحمت می کشن از انصاف نباید گذشت و در ضمن کارشون از بقیه خیلی حساس تر ه با مثال آوردن از بقیه رشته ها قابل قیاس نیست همونطور که خداوند می فرمایند:" لیس للانسان الا ما سعی"
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    27 23
    ایا یه نفر که در شریف یا امیر کبیر برق یا مکانیک می خونه کمتر از دکتر زحمت می کشه من خودم در امیر کبیر فوق لیسانس مکانیک میخونم ودرسهایم از درسهای پزشکی خیلی سخت تره ولی اگه فردا من یه جایی مشغول به کار بشم حداقل 2 میلیون حقوق میگرم اونم اگه کار پیدا کردم ولی یه دکتری که تو هر دهکوره ای درس خونده حداقل 10 برابر من درامد داره .
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    19 5
    اصلا آمارهای درستی نمیدن پدر من پزشک عمومی هستش با سابقه 20 سال و درآمد ماهیانه اش 3 میلیون بود تا عید و هنوز 700 هزار تومانی که قرار بدوه اضاف کنن اضاف نشده دانشگاه علوم پزشکی بیشتر از این پول نمیده
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    8 20
    در ضمن در جواب دوستی که اعلام کرده بود فرق پزشک عمومی و فوق لیسانس باید عنوان کنم شما هیچ وقت رئیس جمهور رو با یک فرماندار نمیتونید مقایسه کنید به اندازه توانتون درس خوندید و باید به همون اندازه حقوق بگیرید اگر توانش رو داشتی میرفتی پزشکی میخوندی شما اگر حتی دکترا هم بگیری کمتر از پزشک عمومی هستید خواهشنا عوام فریبی نکنید درضمن در مورد حلال بودن حقوق شما نظر ندید لطفا کاش مدرک تحصیلی و محل گرفتن اون رو مینوشتید تا بدونیم کار مفید شما چیه که ادعا میکنید باید درحد پزشک حقوق بگیرید هیچ کاری بالاتر از درمان نیست بفهم دوست مثلا فهمیده
  • فوق تخصص IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    11 8
    معترضین عزیز. شما حاضری درآمد 40 میلیون درماه داشته باشی البته با یک شرط؟ یه دوره باید بعد از دیپلم بگذرونی. این دوره 20 سال طول میکشه. اصلا دوره هم نگذرون 20 سال صبر کن. قبول نمیکنی چرا؟ جام جهانی، مسافرت، خانواده، شب بیداری، شبا اللافی، لیگ برتر، وب گردی ؛ بابا جون مامان جون، ... آها حالا یادت اومده فوق تخصص درامد داره نه؟ دیر شده عزیزم. میدونی تو این راه بیست ساله چه فرصت هایی از دست می ره؟ بساز بفروشی، مالزی،، کانادا، یه چایی تو یه دشت سر سبز، شمال، دوست...، کتاب، ورزشگاه آزادی، سلامتی مادر ..........، و...
  • پ FI ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    4 0
    بهتره در مورد درآمد بازاریان و مالیاتی ک پرداخت میکنن هم اظلاعات بدین. این قشر از جامعه بدون اینکه به خودشون زحمتی بدن و تحت هر شرایط اقتصادی درآمدشون بالاست.و همیشه هم از زیر مالیات شونه خالی میکنن من از اظهارنامه های مالیاتی ک واسشون پر کردم متوجه شدم ک مثلا یه تعویض روغنی تو اظهارنامه ش اعلام میکنه سالی دو میلیون درآمد داره یا یه فروشنده پوشاک در مرکز شهر سالی سیصدهزارتومن درآمد داره:
  • انصاف IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    28 12
    شما الان ناهارتو خوردی پای تلویزیون خوش میگذرونی با بر و بچ و خانواده. داری وب گردی می کنی. اگه برادرت، فرزندت، مادرت... تو خیابون ماشین بهش زد یه دکتر بدبخت داره کشیک میده شما راحت باش بنویس آقا یا خانم مهندس. بی انصافی هم حدی داره
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    49 18
    بنده و دوستم توی دبیرستان درسمون مثل هم بود ایشون الان متخصص پزشکی است و بنده دکترای مهندسی دارم هر دوتایمان هم تقریبا به یک اندازه و در دانشگاه یک شهر درس خوانده ایم درامد ایشون حداقل 100 برابر بنده است این است معنی عدالت در این مملکت
  • محمد صادق A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    4 3
    متاسفانه در این مبحث مسایل زیادی در هم تنیده و هر کسی در نهایت فقط یک نتیجه میگیره . جامعه پزشکی امروز حداقل به ۴ گروه تقسیم شده . اکثریت ۷۰۰۰۰ نفری پزشکان عمومی که اغلب درآمدی متناسب با وضع جامعه دارند و حتی دچار معضل بیکاری هم هستند . متخصصین که صرفا در مراکز دولتی مشغول هستند که درآمد زیر ۲۰میلیون دارند . متخصصین و فوق تخصص هایی که در بخش خصوصی اشتغال داشته و یا دوزیست هستند که درآمدشون بی حسابه و گاها انصافشون گم شده و دسته چهارم پزشکان سرمایه گذار یعنی پاراکلینیک و داروخانه و ... اگر بحث میشه اول از همه باید جامعه هدف اون بحث مشخص باشه تا موضوعات مثلا به پزشک عمومی که زیر ۲ میلیون درآمد داره کشیده نشه و از طرف دیگه این گروه بزرگ سپر بلای اقلیت خاص نشن
  • حسین A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    16 3
    سلام درآمد درصدی از پزشکان معلمان خصوصی وکیل ها مهندسین شرکت دار بسیار بالاست تنها باگرفتن مالیات پلکانی بر درآمد اینها میتوان عدالت را برقرار کرد با کم کردن خوروجی درامد افراد میتوان ورودی درامد بقیه کم درامد را جبران کرد
  • ali IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    36 9
    من نمیدونم اگه درامد پزشکان عمومی به نظر بعضیا بالا هست پس چرا انقدر امار پزشکان بیکار بالاست
  • hamed IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    45 19
    ما ایرانی ها به بخل و حسادت مشهوریم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    8 8
    این واقعا بده که یکی بشینه توی اتاق انتظار و برای دکتر چرتکه بندازه که چقدر درآمد دارم. خوب آقاجان اولا روز اول که دارن انتخاب رشته می کنن یکی از دلایلی که میرن پزشکی میخونن همینه که درآمدشون بالا باشه. دوما مگه پزشکان جلوی کسی رو گرفتن بره پزشک بشه ؟ خوب هرکسی درآمدخوب می خواد بره پزشکی بخونه رانت که نیست ، بورس خارج به داخل و ... که نیست که، کنکوره. سوما معمولا هر تخصصی درآمدش مشخصه حالا آقای دکتر x برند میشه ملت میرن پیشش که، همه پزشکا که برند نیستند . این همه چشم پزشک ، جراح قلب ،.... چند تاشون میشن دکتر x, y , z که همه ما میشناسیمشون
  • باقری US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    27 5
    سلام من در امارات متحده العربیه زندگی می کنم در کشور امارات یک کارگر ساده ساختمانی ماهی 10 میلیون درآمد دارد ولی در ایران یک کارگر ساده ساختمانی ماهی 1 میلیون هم درآمد ندارد حالا وزیر محترم جواب من بدهید : سطح درآمد مردم ایران هم مثل خارج است ؟ اگر مثل خارج است تا مثل خارج هم ویزیت بگیرند
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    23 9
    برخی از پزشک های عزیز در کامنتی که گذاشتند گدا بازی درآوردند مطمئنا درآمد خوبی دارید نوش جانتان ولی به شرطی که واقعا مریضاتون را درست معاینه و معالجه کنید به خاطر پول هر کاری انجام ندید من موافق این هستم که افراد متخصص بایستی حقوق بالا و نزدیک به هم دریافت کنند چون هیچ تخصصی ساده بدست نمی آید ضمن اینکه درامد عموم مردم نیز بایستی بالا باشه تا برای هزینه سلامت دچار مشکل نشوند
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    13 9
    كي ميگه كشور ما ثروتمندتره و بايد دستمزد دكترها اضافه شود. حقوق كارمندهاي دولت را هم حساب كنيد چقدره . بيمارستان تشريف برديد ببينيد چقدر زيرميزي ميگرن بدون اينكه ريالي ماليات بدن شفاف سازي در دولت بسيار بالاست واقعا كه
  • دهه شصتى IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    40 6
    زمان ما همه معدل بالاها ميرفتن رشته رياضى منم ديدم بقيه هم كلاسيام كه نمرشون با من يكى يا پايينتر بود رفتن رياضى منم رفتم چه اشتباهى آخه بايد يه بچه چهارده پونزده ساله چى ميفهمه؟ مشاوراى مدرسه كه به هيچ دردى نميخوردن. الانم ارشد مهندسى مكانيك از دانشگاه تهران بى هيچ انگيزه اى
  • ahmad A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    41 38
    من واقعا متعجبم این پزشکا اینقدر میگن درس خوندیم، همش یه مشت اطلاعات حفظ کردن، واقعا اگه از پسش برمیان بیان درس های رشته های فنی رو بخونن. دانشجویان رشته های فنی دانشگاه های درست حسابی به مراتب بیشتر از پزشکان زحمت میکشن، چون درساشون سخت تره. زمان کنکور بچه های قوی مدرسه که بهترین مدرسه مشهد هم بود همه رفتیم رشته های فنی و متوسط ها رفتن سمت پزشکی.
  • مهدی A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    21 24
    کسانی که شاکی اند که ما فلانقدر درس خوندیم و زحمت کشیدیم حقوقمون کمتر از فلان شغله و... کسی که مجبورتون نکرده یا فرش قرمز پهن نکردن که برید درس بخوانید خواستید نرین درس بخونید . میرفتین تعویض روغنی میشدید. من خودم درس خوندم ولی فکر کردم که در آینده چکار کنم یا نکنم. وقتی هدف از تحصیل میشه مدرک گرایی و کور کردن چشم دیگران عاقبتش میشه همین. چندین چراغ دارد و بیراه می‌رود/بگذار تا بیفتد و بیند سزای خوایش
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    13 3
    من پزشک متخصص هستم. پیشنهاد میدم دولت کارانه پزشکان بیمارستانها ی دولتی رو اعلام کنه.خودم جراح هستم.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    15 8
    دوستان و هموطنان عزیز، مواظب باشید توی چاه تقابل و خشم و حسادت نیفتین، در همه جای دنیا پزشکان درامد بالایی دارند، در ایران اکثریت پزشکان در شرایط متوسط قرار دارند و همه درآمد کلان ندارند، حالااگر به سایر اقشار در ایران کم لطفی میشود، ریشه مشکل جای دیگر است و تخطئه پزشکان کمکی به حل مشکلات نمیکند، ضمنا اگر پدیده رانتخواری و اقا زادگی و تازه به دوران رسیدگی حل شود همه تحصیل کرده ها به حق خودشان میرسند... خواهش میکنم هموطنان عمیق بیندیشید، با رشک بردن القا شده توسط بعضیها و گرفتن آدرس غلط از این خلایق، فکر نکنید حقتون را پزشکان خورده اند، مشکل جای دیگری است.... عمیق بیندیشید....
  • مرتضی US ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    59 0
    به عنوان کسی که در علوم پایه پزشکی تحصیلات دانشگاهی دارم و خیلی از دوستانم هم پزشک عمومی و متخصص هستند باید عرض کنم چند مشکل در این حوزه مردم را رنج می دهد که متاسفانه متولیان امور تلاشی برای برطرف کردنش انجام نمی دهند: اول اینکه بیمه در حوزه درمان بسیار بد عمل می کند.90 تا 95 درصد هزینه ها را باید بیمه بپردازد و نوع بیمه هم باید یکپارچه و برای عموم مردم یکسان باشد.تمرکز متخصصان و فوق تخصصان و حتی پزشکان عمومی باید در بیمارستان های دولتی و یا خصوصی با نظارت همیشگی و مداوم وازرت بهداشت باشد.بدیهی است در این صورت نظارت بهتری بر روی هزینه درمان و میزان پذیرش معقول مریض صورت خواهد گرفت.بنظر میرسد اگر پزشکان بجای مطب خصوصی در مراکز درمانی با اولویت دولتی متمرکز شوند تکلیف مردم روشن می شود.
  • حامد A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    32 2
    من همه کامنتهارو خوندم. متاسفم که طبقه روشنفکر و تحصیلکرده کشورم اینقدر راحت تخصص همدیگرو زیر سوال میبرن. پزشکان و مهندسان قرن ۲۱ تخصص و تلاش همدیگرو به سخره میگیرن و نمیدونن جامعه پیشرفته به تمامی تخصصها نیاز داره. همینطور متاسفم برای تمامی مردم کشورم که تلاش و زحماتشون برای رسیدن به پول هست و هیچوقت برای دلشون و برای خدمت به مردم نیست.
  • بی نام EU ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    13 2
    کاش درآمد معلمان سایر کشورها رو میزدند حساب دستمون بیاد