واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر امور خارجه انگلیس درباره انتشار فیلمِ سربریدن خبرنگار آمریکایی ابراز نگرانی کرد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر و به نقل از سایت وزارت امور خارجه انگلیس، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به ویدئویی که دولت اسلامی (داعش) در ارتباط با سربریدن «جیمز فولی» خبرنگار 40 ساله آمریکایی منتشر کرده است، گفت که این اقدام نمایانگر قساوت این سازمان است. وی افزود ما از اینکه ظاهراً قاتل این خبرنگار آمریکایی ، انگلیسی بوده است، بسیار نگرانیم و دستگاههای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس به طور جدی در این باره تحقیق می کنند.
هاموند گفت:« ما هنوز کاملاً صحت و سقم این فیلم ویدیویی را بررسی نکرده‌ایم، اما همه نشانه ها از آن حکایت دارد که فیلم ساختگی نیست و این نمونه ای هولناک از وحشی‌گری این سازمان (داعش) است. ما برای مدتی طولانی گفته ایم که شمار قابل توجهی از شهروندان انگلیسی در سوریه و عراق با سازمان های افراطی همکاری دارند؛ این نیز یکی از علت‌هایی است که این سازمان ها، تهدید مستقیم برای امنیت ملی انگلیس هستند. بسیاری از این افراد ممکن است زمانی تصمیم بگیرند به انگلیس بازگردند و آنها مستقیماً تهدیدی برای امنیت داخلی ما خواهند بود. آنچه امروز در عراق و سوریه رخ می دهد، سم و (غده ای) سرطانی است که خطر گسترش یافتن به دیگر بخش های جامعه بین المللی و اینکه مستقیماً بر همه ما اثر بگذارد را به همراه دارد.
ما تلاش عمده ای را برای شناسایی افرادی که ممکن است با اینگونه سازمان ها همراهی کنند، آغاز کرده ایم و می کوشیم آنها را از حمایت از اینگونه سازمان ها و یا مسافرت (برای عضویت در این سازمان ها) منصرف کنیم. ما قدرت لازم را برای جلوگیری از سفر اینگونه افراد و همچنین نظارت بر کارهای آنها هنگامی که خارج از انگلیس هستند، در اختیار داریم؛ اگر هم به انگلیس بازگردند، به محض رسیدن به اینجا می توانیم آنها را دستگیر و به علت فعالیت هایشان در خارج از کشور محاکمه کنیم. بنابراین ما قدرت لازم را در بسیاری از حوزه ها داریم. دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما همچنین توانایی های چشمگیری برای ردیابی این افراد و نظارت بر اقدامات آنها دارند. ما نیز تلاش های بسیاری برای ردیابی این افراد کرده ایم تا اطمینان یابیم که آنها به اینجا (انگلیس) بازنگردند و به تهدید مستقیمی برای ما تبدیل نشوند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =