مهر نوشت:

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: زوج های طلاق گرفته در فضای مجازی از یکدیگر انتقام می گیرند.

سرهنگ محمد قاسملو در تشريح اين خبر گفت: خانمي به هويت معلوم، هراسان و دل‌نگران به اين پليس مراجعه و اعلام کرد تعدادي از عکس‌هاي شخصي وي توسط فرد يا افرادي در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي در فضاي مجازي با هدف تهديد و زيرسئوال بردن شخصيت اجتماعي و خدشه‌دار کردن امنيت رواني وي منتشر شده است لذا با توجه به حساسيت، موضوع در دستور کار يکي از کاراگاهان تيم اجتماعي اين پليس قرار گرفت.

او گفت: در بررسي‌هاي اوليه و به منظور استخراج مستندات فني موارد اعلامي شاکيه نسبت به مستندبرداري از آنها اقدام شد و با هماهنگي مقام قضايي، سيستم‌هاي رايانه‌اي مظنون جمع‌آوري و مشخص شد متهم چند ماه پيش شوهر شاکيه بوده و بنا به دلايلي از همديگر جدا شده و بعد از چند ماه عکس‌هاي خانوادگي در فضاي مجازي منتشر شده است درنتيجه متهم جهت تحقيقات لازم به اين پليس دعوت شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه اتهامي بوده و ادعا کرد شاکيه قصد تهمت زدن به وي را دارد ولي در توضيحات بعدي بيان داشت صفحه مذکور زماني که با هم زندگي مي‌کردند باز شده و فقط جهت ارتباط با فاميل‌هاي خارج از کشور مورد استفاده قرار مي‌گرفت.

وي در ادامه گفت: سيستم‌هاي ضبط شده از متهم مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد عکس‌هاي مذکور از طريق سيستم رايانه‌اي متهم و بعد از جدايي منتشر شده است که نتيجه تحقيقات تکميلي به مقام قضايي رسيد و پرونده جهت سير مراحل بعدي تحويل دادسرا شد.

سرهنگ قاسملو گفت: اخيرا مشاهده شده بعضي از شهروندان به ویژه زن و شوهرهاي طلاق گرفته با بهره‌مندي از فضاي مجازي قصد آزار و اذيت همديگر را داشته و با انتشار عکس و يا درج مطالب خلاف واقع، امنيت اين فضا را مخدوش مي‌کنند.

رئيس پليس فتا آذربايجان‌شرقي در پايان گفت: به ياد داشته باشيم برابر ماده 17 قانون جرائم رايانه‌اي در صورت اثبات اتهام، موضوع جرم تلقي شده و برخورد قانوني با فرد متخلف انجام خواهد پذيرفت لذا شهروندان با رعايت قوانين جرائم رايانه‌اي از به خطر افتادن امنيت اين فضا و هتک حيثيت ديگران جلوگيري کنند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشار IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    26 1
    درسته که الان همه خودشون توی فیس بوک و لاین و غیره عکس دارن ولی بدون اجازه عکس کسی رو که زمانی ناموس آدم بوده منتشر کردن واقعا جای تاسف داره
  • بی نام JP ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    7 1
    اخرش شرقي يا غربي؟
  • بی نام US ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    22 2
    حقارت تا کجا؟مرد ناحسابی الان آبروی همسر سابقتو ببری عقده هات تسکین پیدا میکنه؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    4 2
    بالاخره نفهمیدیم آذربایجان شرقی یا غربی
  • خلیج فارس A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    12 3
    چه فرق میکنه شرقی یا غربی شما حساب کنید یک ایرانی یا یه انسان تو این دنیا...
  • ناشناس A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    9 0
    در زمانهای دور... مردی به دادگاه تقاضای طلاق داد.اطرافیان ازش دلیل طلاق راپرسیدن در جواب گفت مگه یکمرد درمورد ناموسش حرفی داره.گذشت تا حکم طلاق آندو اجراء شد.دوباره از ایشون پرسیدن گفت شرم آوره اون خانم زمانی ناموس من بوده مگه آدم پشت سر کسی حرف میزنه واقعا مردونگی باتمام رسیده با این خبرا که می شنویم.