مرزبان: این پرسپولیس می‌تواند قهرمان لیگ شود/ آتاری و کامپیوتر نمی‌گذارند باشگاه‌ها فوتبالیست بسازند

علیرضا مرزبان می‌گوید پدیده فوتبال را اروپایی بازی می‌کند.

میثم بهرامی / پدیده مشهد با سرمربیگری علیرضا مرزبان، از 4 بازی 8 امتیاز گرفته و در رده چهارم جدول است. این تیم كه تازه به لیگ برتر صعود كرده، فراتر از انتظارات نتیجه گرفته، اما سرمربی آن همچنان می‌گوید هدف اول پدیده ماندن در لیگ برتر است. علیرضا مرزبان كه زمانی در پرسپولیس دستیار افشین قطبی بود، حالا به عنوان سرمربی در لیگ برتر فعالیت می‌كند و می‌خواهد آماری مناسب از خود به جا بگذارد. تیم او در هفته چهارم توانست تراكتورسازی را شكست دهد. گفت‌وگوی او با خبرآنلاین را می‌خوانید.

*مسابقه با تراكتورسازی چطور بود؟

بازی همپایی داشتیم. این‌طور نبود كه پیش از بازی بگوییم می توانیم مسابقه را ببریم. تراكتورسازی سعی داشت كه فوتبال خوبی را ارائه دهد. در این مسابقه بحث مسائل تاكتیكی حرف اول را می زد. تیم ما مالكیت توپ را لحظه به لحظه افزایش داد و خطرناك شد و به گل رسید. پس از دو بازی بدون برد در خانه، خوشحالیم كه برنده شدیم.

*ظاهرا مردم مشهد به خوبی از پدیده حمایت می‌كنند.

میزبانی نقطه قوت ماست. مردم مشهد به تیم ما احترام می‌گذارند و احساس خوبی نسبت به تیم دارند. وفاداری آن‌ها به تیم باعث شده كه بازیكنان هر لحظه فوتبال بهتری را نشان دهند. این برای ما نقش تعیین كننده دارد.

*هواداران پیام و ابومسلم هم طرفدار پدیده شده‌اند؟

پدیده تیم مردم خراسان است. تیم استان خراسان است. ما به هیچ وجه نمی توانیم جای ابومسلم و پیام را بگیریم. آن‌ها ریشه دار هستند. ولی ما كار فنی انجام می‌دهیم. می خواهیم نشان دهیم فوتبال اروپایی داریم و مثل تیم‌های اروپایی بازی می‌كنیم. مردم این را دیده اند و خوشحالند كه می بریم. مردم محبت دارند. مشهدی‌ها با شخصیت هستند و جالب است كه یك بار هم به حریف و داور اهانت نمی كنند. شخصیت آن ها كمك می كند كه خوب نتیجه بگیریم. ما تازه وارد لیگ شده ایم و راضی هستیم و برای تیمی كه از لیگ پایین می آید بالا، هدفش باید گرفتن 35 امتیاز باشد كه در لیگ بماند . ما هم دنبال این هستیم كه شرایط را آماده كنیم كه سال بعد هم در لیگ برتر باشیم.

*نتایجی كه شما در این 4 هفته گرفته‌اید انتظارات را بالا برده و حالا هواداران پدیده انتظار دارند كه تیمشان در رده‌های تك رقمی جدول باشد.

احساسی كه خودمان داریم را نباید از دست بدهیم. ما وفاداری نسبت به جدول را نباید از دست بدهیم. می‌دانیم كه بازی‌ها سخت تر خواهد شد. به عنوان تیمی كه تازه وارد لیگ برتر شده كار ما سخت است. طبیعتا سال سختی خواهیم داشت. امسال نتوانستیم بازیكنان زیادی بگیریم. امسال 7 تا بازیكن از لیگ برتر گرفتیم و 3 تا هم خارجی گرفتیم. با توجه به تعداد نفرات تیم، نمی توانیم مصدوم یا محروم دراز مدت داشته باشیم. مردم خراسان هم بدانند كه باید واقع بین باشیم و ماندن در لیگ هدف مهم ماست.

*پس امسال هدف اصلی شما این است كه سقوط نكنید؟

ما واقع بین هستیم و می دانیم ماندن در لیگ برای ما مهم است. ما هر چه زودتر باید به 35 امتیاز برسیم و در لیگ بمانیم. این موضوع حرف اول را می زند. این هدف بزرگ ماست. این 4 تا بازی چشم ما را نمی بندد. مهم این است كه در آینده هم خوب كار كنیم.

*پیش از شروع فصل گفته می‌شد كه پدیده می‌خواهد خوب پول خرج كند و بازیكنان بزرگی را بگیرد. اما این اتفاق نیفتاد.

از روز اول بحثی كه داشتیم با مدیریت باشگاه و پدیده، بحث این بود كه می خواهیم یك تیم خوب داشته باشیم. ما با كمتر از 10 میلیارد تومان تیم را بستیم. سعی كردیم بازیكنانی را انتخاب كنیم كه در دراز مدت به تیم كمك كنند كه الان همین اتفاق افتاده. ما از نظر مالی، جزو 5 تیم پایین جدول هستیم ولی از نظر كیفیت كاری سعی می‌كنیم بین تیم‌های تك رقمی لیگ امسال باشیم. تمریناتمان را خیلی زود شروع كردیم و توانستیم از نظر تاكتیكی تیم را هماهنگ كنیم. شاید هواداران هم به همین دلیل از تیم حمایت می‌كنند.

*این هفته با پرسپولیس بازی دارید. شما سابقه حضور در پرسپولیس را دارید و حتما این مسابقه برایتان اهمیت دارد.

مسابقه با پرسپولیس حساسیت زیادی دارد. هر دو تیم بحث فوتبال را دنبال می‌كنند. پرسپولیس بازیكنان باكیفیتی دارد. چند دوست من هنوز در این تیم بازی می كند. رحیمی دوست نزدیك من هم مدیرعامل است. ولی ما كیفیت فوتبال خودمان را نشان می دهیم. سعی می كنیم فوتبال انسانی و فیر پلی را رعایت كنیم.

*فرق این پرسپولیس با پرسپولیسی كه شما در آن حضور داشتید چیست؟

آن موقع كه تیم بسته شد بحث ستاره ها نبود. ما دنبال بازیكنان بزرگ نبودیم. بحث فوتبال حرفه ای بود و وفاداری به آرمان های تیمی. آن موقع این حسن بزرگ را داشتیم كه كریم باقری به عنوان لیدر اصلی در صحنه بود و كمك می كرد. این ها فاكتورهای مهمی بود كه ارزش داشت. در آن پرسپولس حرف اول را اتحاد می زد . حرف درونی اش این است. این پرسپولیس پارسال می توانست قهرمان شود حتی. دو سال است با علی دایی دارند خوب نتیجه می گیرند. علی هم یكی از مربیان خوب ماست. قدرت هدایت این تیم را دارد و پرسپولیس امسال می تواند قهرمان شود.

*كیفیت لیگ نسبت به آن موقع چطور است؟ بالاتر رفته یا پایین آمده؟

ما مسائل فوتبال را جدی نمی گیریم. كدام تیم از آكادمی اش بازیكن به رده بزرگسالان می‌آورد؟ فوتبال آلمان اگر رشد پیدا می كند، آن‌ها 400 تا آكادمی دارند. ولی ما همه این ها را به دست حوادث داده ایم. ما آكادمی داریم ولی در اصل نداریم. فدراسیون باید فشار بیاورد روی این مسئله تا آكادمی هر باشگاه 600 بازیكن را تحت پوش قرار دهد. ولی ما این مطلب را جدی نمی گیریم. در فوتبال ایران، بحث آكادمی شعاری است. البته به جز دو تا باشگاه كه مصمم كار می كنند. به خاطر همین فوتبال ایران هر روز بدتر می شود چون فوتبال خیابانی نابود شده. گل كوچك های معروف دیگر وجود ندارند. فوتبالیست های تكنیكی از همان گل كوچك ها می آیند. وجود آتاری و كامپیوتر باعث شده كه بچه ها بیرون نیایند و باشگاه‌ها نتوانند فوتبالیست بسازند. جامعه‌ای كه فعال نباشد سالم نمی تواند باشد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =