فارس نوشت:

سفیر اندونزی در ایران گفت: مذاکراتی با رئیس کارخانه تویوتای اندونزی انجام گرفته و موافقت‌هایی مبنی بر مونتاژ خودروهای تویوتا در منطقه آزاد ارس صورت پذیرفته است.

به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، دیان ویرنجوریت سفیر اندونزی در ایران در دیدار با رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد ارس با اشاره به تولید ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو در ایران گفت: این فرصت مغتنمی است تا مواد اولیه و لاستیک را از اندونزی و بدون واسطه وارد ایران کنیم.

وی افزود: مذاکراتی با رئیس کارخانه تویوتای اندونزی انجام گرفته و موافقت‌هایی مبنی بر مونتاژ خودروهای تویوتا در منطقه آزاد ارس صورت پذیرفته است.

دیان ویرنجوریت اضافه کرد: محصولاتی همچون چای، قهوه و محصولات کشاورزی مهم ترین موارد صادراتی اندونزی می‌باشند.

وی ادامه داد: این کشور در زمینه نفت، گاز و ساخت تجهیزات و تکنولوژی به همکاری با ایران نیازمند است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد ارس نیز در این دیدار با تشریح مزیت‌های قانونی سرمایه‌گذاری خارجی در ارس گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای صنایع مختلف در ارس فراهم است.

محسن خادم عرب باغی افزود: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و بخصوص در زمینه الکترونیک، نساجی و مونتاژ خودرو مهیا بوده و سرمایه‌گذاران اندونزیایی می‌توانند در زمینه تولید، مونتاژ و فروش خودرو در ارس سرمایه‌گذاری کنند.

وی در ادامه افزود: اشتراکات تاریخی، فرهنگی، گردشگری و توریستی بین ایران و اندونزی می‌تواند در توسعه گردشگری موثر باشد و این مستلزم معرفی و اطلاع‌رسانی فرهنگ کشورها به مردم می‌باشد.

عرب باغی با تبیین مزایا و معافیت‌های قانونی سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه افزود: اندونزی برای اشتغال‌زایی نیازمند صنایعی است که ارزش افزوده داشته باشد و منطقه آزاد ارس از هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی با رویکرد صادرات و انتقال تکنولوژی حمایت و استقبال می‌کند.

وی افزود: اندونزی از نظر وجود باغات میوه بسیار قوی است، اما فرآوری آن انجام نمی‌گیرد و این می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری محسوب شود.

سفیر اندونزی صبح امروز وارد منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس شده و بازدید از صنایع فعال در فازهای صنعتی این منطقه در دستور کار وی قرار دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید MY ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    8 0
    خبر خوبی است. خوشا به حال تبریزیها...
  • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    10 2
    يعني اين خودرو بندازهاي ايراني اجازه مي دهند تويوتا در ايران مونتاژ شود ؟ خيلي دلت رو خوش نكن