زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 ریشتر مورموری در استان ایلام را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در ساعت 14:44:16 بعد از ظهر امروز چهارشنبه، 29 مرداد 1393 در موقعيت و مركز ۳۲.۶۰ شمالي و ۴۷.۷۸ شرقي و عمق ۱۲ كيلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه در فاصله‌ 17 كيلومتري مورموري ايلام، 39 كيلومتري موسيان ايلام و 44 كيلومتري حسينيه خوزستان رخ داده است.
بعد از وقوع زلزله 5.6 ریشتری دو پس لرزه 4.3 .و 3.6 ریشتری این منطقه را لرزاند.

لازم به ذکر است بعد از وقوع زلزله  6.2 ریشتر صبح دوشنبه گذشته در مورموری ایلام، پس لرزه های متعدد این منطقه را لرزانده است. و زلزله های فوق پس لرزه همین زلزله هستند.

وقوع زلزله ای دیگر در ایلام و افزایش شمار مصدومین به 402 نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طبق آخرین آمارهای واصله از بیمارستان ها و مراکز درمانی مناطق زلزله زده، تعداد مصدومان زلزله در استان ایلام تا ساعت 14 بعدازظهر امروز چهارشنبه به 402 نفر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، دکتر علی دل پیشه در رابطه با وقوع زلزله 6.2 ریشتری در بخش مورموری و آمار مصدومین آن گفت: در جریان این زلزله تعداد 402 نفر دچار مصدومیت شده و خوشبختانه بدون گزارش مورد مرگ، این تعداد در مراکز بهداشتی درمانی بخش مورموری و بیمارستان های شهرستان های آبدانان، دهلران و دزفول مورد درمان قرار گرفته اند.

او با بیان اینکه چندین پس لرزه نسبتاً بزرگ بعد از وقوع زلزله 6.2 ریشتری در شهرستان های آبدانان و دهلران رخ داده است، گفت: در یکی از این پس لرزه ها که شدت آن 5.8 ریشتری اعلام شده، برخی از هم استانی ها در شهرستان های آبدانان و دهلران صدمه دیده و در بیمارستان مورد درمان قرار گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه چندین پس لرزه بزرگ و کوچک پس از زلزله 6.2 ریشتری رخ داده است، گفت: وقوع پس لرزه 5.8 ریشتری باعث مصدومیت 49 نفر دیگر در شهرستان های آبدانان و دهلران شده و آمار زلزله در استان ایلام به 402 نفر افزایش داده است.

او گفت: در روزهای اخیر پس از وقوع زلزله تعداد 17 نفر در بیمارستان بستری بوده که از این تعداد 10 نفر ترخیص شده و در حال حاضر 6 نفر در بیمارستان شهر دزفول به واسطه نزدیکی مسافت و یک نفر در بیمارستان امام (ره) ایلام بستری هستند.

دکتر دل پیشه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده را داراست، گفت: اکیپ های پزشکی با تمام تجهیزات، آمبولانس اتوبوسی و 12 آمبولانس برای موقع اضطراری و احتمالی در حال آماده باش در مناطق زلزله زده بخش مورموری و شهرستان های آبدانان و دهلران می باشند.

46282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی اندیمشکی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    9 1
    یا زلزله میاد یا خواب زلزله رو میبینم. اگه زلزله نکشتمون آخرش سکته میکنیم. امروز خیلی کوتاه و یهویی بود
  • مصطفی اندیمشکی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    4 1
    خبر آنلاین از تند باد و گرد وخاک شدید شمال خوزستان دزفول و اندیمشک هم بنویس . میگن 5 نفر کشته شدن. وحشتناک بود تو عمرم اینجوریشو دیگه ندیده بودم. 40 نفر زخمی.
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    4 1
    ای بابا. بسه دیگه این زلزله هم گیر آورده خودشو .مسخره