تسنیم نوشت:‌

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: مشکل استیضاح این است که برخی دوستان جایگاهی برای رای مردم به دولت تدبیر و امید، و اعتدال و اندیشه، و علم و نشاط، در دانشگاه قائل نیستند.

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور پس از عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر علوم ممطلبی را در این باره در صفحه شخصی خود منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه استیضاح به پایان رسید و وزیری ازدولت تدبیر و امید ازخدمت به ملت بازماند، گفته است: در جلسه چند روز پیش نزد دکتر روحانی، سوالاتی در خصوص استیضاح مطرح شد، که جای تامل دارد، ابهام و نگرانی در این بود که با تمام تلاش دولت برای تعامل با مجلس، این استیضاح در آستانه هفته دولت، هدیه به دولت است یا تقابل با اقدامات موثر دولت؟

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا باید آرامش و نشاط دانشگاه‌ها دستخوش تلاطم شود؟ آیا این حمایت از کرسی‌های آزاداندیشی و توسعه علم و نشاط سیاسی است؟ گفت: ابهام و نگرانی دراین بود که پرداختن به مشکلات کشور و زندگی مردم در این بحران‌های حساس منطقه‌ای اهمیت دارد، یا تلاش برای ناامید کردن جامعه؟

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور همچنین در بیان ابهامات و نگرانی‌های مطرح شده تصریح کرده است: ابهام و نگرانی در این بود که این استیضاح ِعلم است یا سیاست؟ اگر علم است اینقدر هیاهو ندارد، و اگر سیاست است چه ارتباطی به علم دارد؟

ابوطالبی در پایان به سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل در روز استیضاح یکی از وزرای کابینه‌اش اشاره کرده و گفته است: در نهایت اینکه دکتر روحانی بر سر عهد خود با مردم ماند و در این میانه، مردم را برگزید؛ و به میان آن‌ها در اردبیل رفت. مشکل استیضاح در این است که برخی دوستان گرامی جایگاهی برای رای مردم به دولت تدبیر و امید، و اعتدال و اندیشه، و علم و نشاط، در دانشگاه قائل نیستند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    222 7
    اقای ابوطالبی من فکرمیکنم رییس جمهورمنتخب مردم نبایدازاول بااین تندروها مدارا میکردتااینهااینقدرپرروشوند وبرعلیه رییس جمهورشب نامه پخش کنند
  • هادی A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    4 1
    برخی از نمایندگان ،نماینده مردم نیستند بلکه منافع شخصی یا حزبی را نمایندگی میکنند حتی اگر به قیمت پایمال شدن منافع مردم باشد.