فرجی دانا تعیین تکلیف 3 معاونش را به لاریجانی داد/ جریانی می خواهد وزارت علوم را فشل کند /4

وزیر علوم خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما در دو طرف یک میز نیستیم در یک طرف یک میز هستیم. این میزی که علم و فناوری این کشور عزیز را گذاشتیم باید با هم پیش ببریم.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه جلسه علنی امروز مجلس در ادامه دفاعیات فرجی دانا از خود، گفت: من می خواهم از مقایسه ها پرهیز کنم اما مجبورم. برخی مصادیق مربوط به 10 ماه پیش است در حالیکه من 9 ماه است که در این وزارتخانه حضور دارم و هر انتصابی صورت گرفته باشد باید عمر 5 یا 6 یا در همین محدوده 9 را داشته باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون 16 رییس دانشگاه رای گرفتند، 14 نفر هم در آستانه رای گیری هستند، این فرآیند سرپرستی برای این است که رییس قبل از حکم گرفتن محک بخورد.

اهم اظهارات وزیر علوم در ادامه می آید:
*در دولت سابق با کمال تاسف مواردی وجود دارد که یک سرپرست 90 ماه است که در این سمت است، به ما می گویند اگر یک سرپرست 6 ماهش بشود 6 ماه و یک روز اسلام صدمه جدی می بییند ولی به آن 90 ماه توجهی ندارند. من آمده ام که با این رویه ها برخورد کنم.

* در مورد انتصاب معاونین وزارت و نسبت آنها جریان فتنه در همین جا در خدمت عزیران بودم، ما 7 معاون داریم بیشتر از آن هم مدیران مراکز هستند. دو تا از این معاون از قبل باقی ماندند کارشان مقبول بوده است. دو نفر دیگر که باز هم مقبول هستند قبل از من منصوب شدند. من سه معاون حکم زدم معاون فرهنگی اقای سیدضیا هاشمی هستند. دو معاون دیگر هم منصوب کردم و دو مدیرکل که فکر نمی کردم مدیران کل استعلام بخواهد.

*من گفتم اگر مسئول این تشخیص که وزارت اطلاعات است همین الان بگوید هرکدام با جریان فتنه ارتباط دارد همین جا برکنار می‌کنم. من خدمت آقای علوی [وزیر اطلاعات] نامه ای در جهت رفع دغدغه استیضاح کننده دادم و نوشتم در حوزه ستاد یا هر کدام از دانشگاه موردی از انتصاب فردی از جریان فتنه است به من اعلام کنید تا اقدام صورت گیرد.

*آقای زارعی و نبویان و آصفری و جعفری و موسوی لارگانی آمدند گفتند قبول نیست دوباره استعلام بگیر. می‌گوند دوباره استعلام بگیر بعد من را متهم می کنند چرا یک سال بعد استعلام گرفتی. گفتند در موقعیت شغلی شان استعلام بگیر و من این کار را انجام دادم. در روزی که جمع بندی شد گفتم پاسخ استعلام ها هم دارد می رسد، مثل اینکه خبر ناخوشایندی دادم، لذت می بریم کسی صلاحیت نداشته باشد؟ کسانی که دلسوزان نظام هستند، من اینها را می شناسم من شهادت شرعی می دهم که دلسوز نظام و انقلاب هستند. من نمی توانم جواب استعلام ها را بگویم چون مهر محرمانه خورده است و ممکن است فردا بگویند وزیر علوم اسناد محرمانه افشاگری کرد. به همین خاطر آنها را به دکتر لاریجانی می دهم.

*پاسخ سه استعلام ها که آمده است، یکی هم نوشته در حال بررسی است. می دانید که فرایند استعلام ها یک ماهه است. من این پاسخ ها را خدمت آقای لاریجانی می دهم.

*ما در دو طرف یک میز نیستیم در یک طرف یک میز هستیم. این میزی که علم و فناوری این کشور عزیز را گذاشتیم باید با هم پیش ببریم این شایعه ای که تا فضای دانشجویی رفت غیر از این است که سیاسیون این مباحث را به دانشجویان می دهند چگونه منتقل شده است؟

*جریانی می خواهد وزارت علوم را فشل کند، اگر این وزارت فشل شود. جلو حرکت لوکوموتیو علم گرفته می شود - اقای حداد می گویند باید به جای لوکوموتیو از پیشرانه استفاده کنیم -. چرا باید به همه تشکل هایی که دغدغه نظام دارند القا شوند که وزارت علوم را فتنه گران می چرخانند.

*حقیقتا مطلبی که برام مهم است و در مشی زندگی و مسئولیتی ام بوده این است که این انقلاب ساده و بدون هزینه به دست ما نرسیده است. مصلحت این نظام بر هر چیزی مقدم است مصلحت نظام بر مصحلت هر چیزی و هر فردی مقدم است وقتی این چنین است کسانی را خواستم بیایند که می دانستم تجربه کار ستادی دارند. نمی توان لوکومتیو را دست افراد ناشی داد.
*این عزیزان که مورد حساسیت زیاد هستند این عزیران عمر خود را صرف دفاع از نظام کردند. پاینبدی آنها بر ولایت فقیه و سرافرازی اسلام و نشان دادن کارآمدی نظام برای اینجانب اثبات شده است. و براین مهم گواهی می دهم.
*من این افراد را با اصرار وادار به پذیرش مسئولیت های دشوار ستادی کردم، امروز هم که بعد از طی فرآیند استعلامشان مشخص شده مشکل فتنه ندارند یا اگر بدانند بودنشان باعث التهاب و انشقاق بین دولت و مجلس می شود با طیب خاطر حاضر به هرکونه گذشت و فداکاری خواهند بود.
*من اختیار خودم در این سه مورد را به جناب آقای علی لاریجانی که از دانشگاه هستند، می دهم ایشان حکم باشند و فصل الحطاب در این زمینه اگر ماندم این استعلام ها هست، این عملکرد و این دغدغه هایی که هست هرآنچه ایشان گفتند انجام می دهیم.

ادامه دارد..
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفرآقا IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    461 9
    به حق رسول این نمایندگان در این دنیا وآخرت رسوابشوند.
    • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      9 70
      خودت چی ؟
  • بی نام RO ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    154 6
    آقا امتياز نده به اينا.
  • علی A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    41 1
    به خدا قسم حرف منطقی دیگه دشمنی نمی خواد. فارغ از جناح بندی های سیاسی، این وزیر واقعا عرضه داره در مورد املای عرضه شک دارم واقعا با جسارت دفاع کرد
  • کرمانشاهی ضد امیر تبریز اوغلی A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    202 7
    نتیجه تحریم انتخابات همینه.جالبه اکثر اینا نماینده های تهران هستند..که با رای های فوق العاده اندک داخل مجلس شدن..از خبرانلاین میخوام یک بار دیگه رای های این نماینده ها رو تو تهران بررسی کنید
    • احمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      6 8
      من موافقم با شما.اما به نظرت فرقی میکرد رای هم میدادیم؟من کل جلسه استیضاحو گوش دادم اما خداوکیلی هر نماینده ای یه دلیلی آورد واسه استیضاح
    • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      40 4
      اینها در بهترین حالت رای ۵ درصد مردم تهران را دارند
  • رامین IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    17 5
    وزیرداره درمقابل تندروها کم میاره .بخدامن که حلالش نمیکنم بزاربرکنارت بکنند ولی ازحق مردم سرسوزنی کوتاه نیا
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    50 3
    بعضی وقتها فکر میکنم که یه سری از این نماینده ها واقعا به مرگ اعتقاد دارن؟؟؟
    • بی نام RO ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      5 32
      شما چطور؟
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    6 49
    تکلیف خودت دست خودت نیست بدبخت...