واکنش روحانی به اولین استیضاح کابینه یازدهم / رئیس جمهور: باید به مجلس می رفتم

رئیس‌جمهور در جمع مردم اردبیل گفت:‌ امیداریم نمایندگان در چارچوب قانون اساسی و آئین نامه مجلس به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در سفر استانی به اردبیل در ورزشگاه تختی این استان با اشاره به برگزاری جلسه استیضاح وزیر علوم، گفت: گرچه الان وزیر دانشمند ما در مجلس به خواسته تعدادی از نمایندگان استیضاح می‌شود، بنده باید در آن جا حضور می‌داشتم ولی در اردبیل حضور پیدا کردم و از نمایندگان اردبیل تشکر می‌کنم؛ من امیدوارم نمایندگان مجلس در چارچوب قانون اساسی و آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی به وظایف خود عمل کنند.
رئیس‌جمهور افزود: در آستانه هفته دولت و نزدیک بازگشایی دانشگاه‌ها با رای قاطع خود شاهد حضور وزیر با رای قاطع‌تر در صحنه دانشگاه‌های کشور باشیم.
وی تاکید کرد: امروز روی احیای اخلاق است؛ من به شما مردم قول دادم که در این دولت ما با جهان تعامل خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان اردبیل، اظهار کرد: من از آغاز تبلیغاتی انتخابات 3 وعده را به مردم داده‌ام، مبارزه با فساد یکی از آن‌ها بود که در آغاز صحبت نیز به تحقق سه وعده بزرگ به ملت قهرمان ایران، اشاره می‌کنم، سپس به اردبیل عزیز و برنامه‌هایی که دولت برای این استان مدنظر دارد، می‌پردازم.
وی افزود: در سال گذشته کشور ما با تورم بسیار شدید و سرسام آور بالای 40 درصد مواجه بود و کار دولت یازدهم نیز در شرایط رکود عمیق آغاز شد؛ من در آغاز دولت، در برنامه‌ای که برای مردم در صدا و سیما تشریح می‌کردم گفتم ما تا پایان سال 92 تورم را به 35 درصد‌ می‌رسانیم درحالی‌که تا پایان سال 92 تورم به کمتر از 34 درصد رسید.
حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: در آغاز امسال ‌اعلام کردم که تا پایان سال 93 تورم به 25 درصد می‌رسد درحالی که امروز در محضرمردم شریف اردبیل اعلام می‌کنم تورم تا پایان امسال به زیر 20 درصد می‌رسد.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    دولت شما ازپاکترین وراستگوترین وساده زیست ترین دولتهاست ووزرایت نیزازنخیگان وپاکترین وسالمترین افرادند راستگوتروخادمترینند. ملت،دولتی بیزارترازاین دولت به جمع اوری زر وبی رغبت ترین دولت به خواسته اقازاده ها ویقه سفیدهارورانت خواری ودروغگویی وحرام خواری ندیده است
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    واقعا پشیمون شدی که نرفتی و یا اینکه همینطوری داری سخنرانی میکنی؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      منظور روحانی اینه که رسیدگی به کار مردم براش مهم تر از رفتن به مجلسه.
    • بی نام EU ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      181 9
      مگه احمدی نژاده؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      7 68
      دکتر زیاد قصه نخور وزیرت با دریافت عدم رای اعتماد داره میاد پیشت
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    خدانگهدارت از رای که دادیم خشنودیم مگر یک مورد انهم ازادی عزیزان دربند
  • دومان IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    58 20
    با این رکود تورم به 10 درصد هم برسه فاید نداره جناب رئیس جمهور.همه نشستن و دارن فقط نگاه می کنند.نه کسی کاری میکنه و نه خرید و فروشی در کلیه بازارها هست و نه داد و ستدی و نه تولیدی و نه اشتغالی با چرخیدن چرخ اقتصاد اگر تورم را پایین نگه میداشتی هنر بود نه اینکه بگید به هیچ کس وام و پول اضافی ندهید تا نقدینگی و به تبع آن تورم بالا نرود.مردم درامد میخوان نه سکون و بی حالی و عدم خرید و در نتیجه فقط افزایش نسبی قیمتهاحتی با این رکود وحشتناک قیمتها ثابت هم نمانده است
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    105 6
    خدارو شکر وزرا انسانهای فرهیخته ای هستند همه و از خودشان دفاع خواهند کرد.
  • رامین IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    220 7
    اقای ریس جمهورچراصداوسیما استیضاح راپخش نمیکنه.دولتی که از23تاشبکه صداوسیما یک شبکه راداشته باشه ...........بخدااقای روحانی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی زیاد درمقابل اینهاعقب نشینی میکنی اخه ماازدست این تندروهاکجابریم
    • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      145 5
      دلیل روشن است، صدا وسیما هم از طرفداران استیضاح است و دوست ندارد سخنان وزیر محترم علوم را پخش کند.
    • بهداد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      101 6
      ترسیدن آقای وزیر "به پیروی از عزیزی که بگم بگم می کرد" در مقابل دوربین تلویزیون افشاگری کند...
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      127 7
      صدا وسیما باید حرفهای خانم چرخنده را پخش کنه .چه انتظاری دارید .
  • کاکتوس IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    60 30
    جناب رئیس جمهور , در سخنرانی های تبلیغا تی انتخاباتیتان گفتید که : "میزان تورم را نه بانک مرکزی تعیین میکند و نه مرکز امار بلکه این جیب مردم است که میزان تورم را مشخص میکند " خدایی الان تورم 34 درصد است ؟
  • علی A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    وزیر دانشمند ملت به جهنم
  • باقری A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    93 53
    همه تون مثل همید .تنها کاری که از دستتون میاد حرف زدنه . اقتصاد مون نابود شد ومردم به خاک سیاه نشسته 7میلیون جوان بیکار داریم . در کدام کشور پدر کار میکنه و 7نفر میخوره .مرد حسابی بنزین را 70درصد گرون کردی و حقوقها را 20 در صد بالا بردی وفکر نکردی ماشین و خونه و لبنیات هم گرون میشه .بقول خودت ارزانی را باید جیبمون احساس کنه نه امار ها .ایا الان جیب حضرتعالی این ارزانی را حس میکنه . مثلا در امد من امسال چقدر زیاد شد که پراید حلبی را 4میلیون و خونه را 7میلیون وبنزین را لیتری 300تومان و شیر را از 900تومان به 2هزار وپانصد رساندی .شما را قسم میدم به خدا تایید بزنید
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    من از دستت اقای رئیس جمهور ناراحتم خوب میدانید که وزیر علوم به ناحق فقط مسائل جناحی باعث استیضاح وزیر شده دو روز دیرتر میرفتید اردبیل چی میشد؟