عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: روش درمان دیابت با عمل جراحی، در همه جای دنیا از جمله کشور ما قابل انجام است اما مطالعات گسترده برای نتایج دراز مدت آن صورت نگرفته است.

به گزارش خبرآنلاین علیرضا استقامتی، متخصص غدد بیمارستان امام خمینی (ره)، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب در خصوص ادعای یکی از پزشکان کشورهای منطقه مبنی بر درمان قطعی دیابت با عمل جراحی که اخیراً در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، گفت: این روش درمان عمل جراحی، فقط مختص به این فرد نیست بلکه روشی است که در همه کشورهای دنیا از جمله کشور ما قابل انجام است.

عضو شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان این که این روش، یک جراحی بای‌پس است که بر روی دستگاه گوارش افراد دیابتی بسیار چاق انجام می‌شود، گفت: در این جراحی با روش جابه جایی در دستگاه گوارش، معده کوچک می‌شود و به دلیل اثراتی که در هورمون‌های بدن ایجاد می‌کند در عده‌ای از افراد دیابتی نیاز به انسولین را کم و در عده‌ای نیاز به انسولین را از بین می‌برد.

عضو انجمن غدد درون ریز کشور در عین حال خاطرنشان کرد: بر روی این روش جراحی مطالعات گسترده‌ای صورت نگرفته است و نتایج درازمدت تاثیر آن مشخص نیست.

استقامتی با اشاره به این که در حال حاضر ۵ میلیون نفر در کشور و ۳۵۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند، گفت: بر اساس نتایج مطالعات انجمن‌های معتبر علمی دیابت دنیا، این روش به صورت عام و برای همه دیابتی‌ها توصیه نمی‌شود.

استقامتی از هم‌وطنان خواست برای درمان هرگونه بیماری از پزشک متخصص خود و از مراکز درمانی توصیه‌های پزشکی و درمانی را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای که بیشتر به دنبال کسب منافع مادی می‌باشند، ابراز مناسب و دقیقی برای کسب اطلاعات پزشکی و درمانی مناسب نیستند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =