تقدیر از دو وزیر روحانی برای تفاهم‌نامه‌ای که دولت‌های مختلف دنبال اجرای آن بودند

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب با ارسال نامه‌ای به وزرای امور اقتصادی و دارایی و فرهنگ و ارشاد از اقدام آنها برای قطعیت بخشیدن به قانون معافیت مالیاتی ناشران قدردانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در پی امضای تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قطعیت بخشیدن به اجرای قانون معافیت مالیاتی ناشران، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با ارسال نامه‌ای به دکتر علی جنتی و دکتر علی طیب‌نیا از توجه این وزرا به دغدغه قدیمی ناشران و رفع آن قدردانی کرد.

در بخشی از این نامه آمده است:

در سال‌های گذشته، معافیت مالیاتی ناشران یکی از دغدغه‌های مهم تشکل‌های نشر و ناشران در سامان دادن و یاری رساندن به وضعیت فعلی نشر کشور بوده و پیگیری‌های قابل‌توجهی نیز برای تحقق آن انجام داده‌اند. این مسأله، مسأله‌ای است که وعدۀ آن، به‌دفعات از سوی مسئولین دولتی داده می‌شد اما هیچ‌گاه به درستی جامۀ عمل بر تن نکرد. اکنون که با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفاهم‌نامه‌ای در مورد قطعیت اجرای قانون مالیاتی ناشران و اهالی حوزۀ کتاب به امضاء رسیده است، بر خود لازم دانستیم از این اقدام پسندیدۀ این دو وزارتخانه و توجه به این دغدغۀ ناشران قدردانی کنیم.

بدیهی است که اجرای تام و تمام این تفاهم‌نامه نیازمند پیگیری جدی و فراهم آوردن بسترهای قانونی لازم برای تسریع و تسهیل این کار است تا ان‌شاءالله به یاری خداوند متعال، این اقدام خوب، فرجامی روشن یافته و به رویه‌ای مستمر و غیرقابل‌بازگشت تبدیل گردد.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی، به‌عنوان یکی از تشکل‌های مؤثر حوزۀ نشر کشور، ضمن تقدیر از این اقدام ارزندۀ وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، آمادگی خود را برای همکاری‌های لازم در این زمینه اعلام می‌کند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =