معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد از آغاز پالایش سامانه «سمان» مربوط به خبرنگاران توسط شورایی تخصصی متشکل از هفت نفر از شنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پالایش سامانه سمان گفت: شورای تخصصی متشکل از هفت عضو این کار را انجام می‌دهد و اولین جلسه این شورا شنبه هفته آینده برگزار می شود.

به گفته وی، این شورا متشکل از مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، یک استاد روزنامه نگاری یا علوم ارتباطات دانشگاه تهران، یک استاد علوم ارتباطات به انتخاب شورای پژوهشی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، یک پیشکسوت مطبوعات، نماینده شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی روزنامه‌نگاری و نماینده شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی مطبوعات به همراه نماینده انجمن خبرنگاران حوزه رسانه خواهد بود.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد همچنین گفت: در این پالایش آثار، سوابق، مدرک و رشته تحصیلی، گذراندن دوره‌های کارآموزی و منتخب شدن در جشنواره مطبوعات و... به عنوان ملاک‌های ارزیابی بوده و بر اساس آن ثبت‌نام شدگان در سایت سمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و رتبه‌بندی می‌شوند که برای بهره‌مندی از بیمه تکمیلی، کلاس‌های آموزشی رایگان یا هرنوع امکاناتی که قرار است به خبرنگاران تعلق گیرد، خبرنگاران واقعی که شغل اصلی آنها روزنامه‌نگاری است، در اولویت باشند.

وی تاکید کرد: اعضای شورا ابتدا افرادی را که از این به بعد در سایت سمان به عنوان خبرنگار ثبت نام می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌دهند، در مرحله بعدی 400 نفری که به عنوان خبرنگار قبلاً در سمان ثبت شدند و در مرحله آخر تعداد حدود 10 هزار نفری که قبلا در سایت ثبت نام کرده‌اند.

انتظامی یادآور شد: افرادی که می‌خواهند از این به بعد در سایت سمان ثبت نام کنند، باید از طرف مجموعه کاری خود بیمه شده باشند چرا که فردی که بیمه نشده از نظر ما خبرنگار نیست. وی توضیح داد: در بسته های حمایتی معاونت مطبوعاتی، هزینه بیمه خبرنگاران از طریق موسسات و مطبوعات و خبرگزاری ها به طور کامل پرداخت می شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =