زمین لرزه ای به بزرگی 4.7 ریشتر مورموری در استان ایلام را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در ساعت 15:02:53 بعد از ظهر امروز سه شنبه 28 مرداد 1393 در موقعيت و مركز ۳۲.۶۷ شمالي و ۴۷.۶۹ شرقي و عمق ۹ كيلومتری زمین وقوع پیوسته است.


این زمین لرزه در فاصله‌ 6 كيلومتري مورموري ايلام ، 34 كيلومتري موسيان ايلام و 40 كيلومتري دهلران ايلام رخ داده است.

بعد از وقوع زلزله 4.7 ریشتری، شش پس لرزه 3.9، 3.2، 2.5، 2.2، 2.3 و 2.2 ریشتری این منطقه را لرزانده است.  همچنین از ساعت ۰۶:۰۳:۱۱ صبح امروز سه شنبه تا ساعت ۱۴:۵۳:۳۸ بعد از ظهر 27 پس لرزه در استان ایلام رخ داد، البته شب گذشته نیز پس لرزه های متعددی رخ داد و شهروندان شب سختی را سپری کردند.

لازم به ذکر است زلزله 4.7 ریشتری از پس لرزه های زلزله 6.2 ریشتری به شمار می آید که صبح دیروز دوشنبه مورموری در ایلام را لرزاند.


353 مصدوم در زلزله ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تا صبح امروز شمار مصدومان زلزله زدگان در استان ایلام به 353 نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر علی دل پیشه گفت: تا صبح امروز سه شنبه، طبق آمارهای ارسالی از بیمارستان ها و مرکز بهداشتی درمانی بخش مورموری، بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) آبدانان و بیمارستان شهدای دهلران، شمار مصدومان زلزله استان ایلام به 353 نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خوشبختانه در زلزله 6.2 ریشتری موردی از فوت گزارش نشده و از این تعداد مصدوم، 17 نفر از مصدومین همچنان در بیمارستانهای آبدانان، دهلران و دزفول بستری هستند.

او گفت: لحظاتی پس از وقوع زلزله اکیپ های پزشکی به موقع در محل زلزله حضور یافته و خدمات به موقعی را به مصدومان زلزله زده ارائه داده اند و همچنان در شهرستان های زلزله زده آبدانان و دهلران حضور دارند.

در کنار این اقدامات پزشکی، به گروه های آسیب پذیر همچون مادران باردار، کودکان زیر 5 سال و سالمندان خدمات ویژه و مخصوص ارائه شده است ضمن این که کارگروه بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی ایلام و وزارت بهداشت تشکیل شده و در حال آماده باش به سر می برند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =