نماینده استیضاح کننده وزیرعلوم:فرجی دانا در چارچوب سخن می گوید و ما هم در این محدوده صحبت میکنیم

یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر علوم تاکید دارد محورهای استیضاح روشن است و نیازی به ارائه مستندات بیشتر از سوی آنها به وزیر نیست.

به گزارش خبرآنلاین، براساس اصل 223 آیین نامه داخلی مجلس در استیضاح باید موضوع به صورت صریح و با ذکر مورد یا موارد معین شود و به صورت کتبی تنظیم و به هیات رییسه تسلیم شود.

در همین راستا رضا فرجی دانا وزیر علوم که طرح استیضاح او در مجلس در جریان است چند روز پیش در نامه ای به هیئت رییسه مجلس طرح استیضاح نمایندگان و موارد مطروحه در آن را دارای ابهام دانسته و خواستار آن شده است که استیضاح کنندگان مستندات خود را ارائه دهند تا او نیز متعاقبا اطلاعات تکمیلی را در اختیار مجلس قرار دهد.

امری که از سوی مجید انصاری معاون پارلمانی دولت نیز مورد تاکید قرار گرفت.

در همین راستا علیرضا سلیمی از امضا کنندگان طرح استیضاح در گفتگو با خبرآنلاین با بیان اینکه محورهای استیضاح و دلایل ذکر شده از سوی استیضاح کنندگان مبهم نیست، افزود: موارد استیضاح مشخص و شفاف است و نیازی به مستندات بیشتر ندارد.

وی افزود: در روز استیضاح هم وزیر باید در چارچوب همین موارد سخن بگوید و توضیح دهد، نمایندگان هم در این محدوده صحبت کنند.

این نماینده مجلس درخصوص اینکه از ارسال این نامه اطلاع دارد یا نه،گفت: اصلا نیاز به نامه  از سوی وزیر نیست، محورهای ما در استیضاح روشن و شفاف بیان شده است یعنی  چه که استیضاح کنندگان مستندات ارائه دهند؟

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    74 2
    اون وقت این چارچوب که گفتی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بینام A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    64 2
    از گفته های نماینده استیضاح وطرز بیانش انگار شمشیر ازرو بسته است . وهی باید باید میکند فکر نمی کند طرفش استاد علم است وباید محترمانه صحبت کند .
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    27 0
    سوزش آقایان از تغییر برخی رؤسای دانشگاه است مانند دانشگاه علامه. و انتصاب دو تن از بهترین دانشگاهیان کشور به سمت معاون. از ایستادگی فرجی دانا لذت بردم. او باید پای معاونانش بایستد ولو اینکه برود.
  • baran IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    24 1
    در چارچوب صحبت كردن يعني اينكه خارج از موارد مطرح ده حرفي نزنه. مثلا در مورد بورسيه هاي غير قانوني يه وقت حرفي نزنه.چارچوب اينه