تسنیم نوشت:

هزاران یمنی در شهر صعده همزمان با بسیاری از شهرهای دیگر یمن راهپیمایی اعتراض آمیز بزرگی را آغاز کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزارش تسنیم به نقل از شبکه المسیره،‌ همزمان با بسیاری از شهرهای یمن راهپیمایی اعتراض آمیز بزرگی در شهر صعده آغاز شده است.
طبق برنامه اعلام شده ، تظاهر کنندگان تا روز جمعه در میدان های اصلی پایتخت تجمع خواهند کرد و اگر دولت به خواسته‌های مردمی تن ندهد ، قدم های بعدی که " دردناک " توصیف شده است، اعلام خواهد شد.
در پی فراخوان فراخوان عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله از مردم برای حضور در تظاهرات ضد دولتی، هزاران نفر از مردم این کشور در میادین اصلی صنعا و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند.
تظاهرات کننده با سر دادن شعارهایی خواستار سرنگونی دولت یمن و لغو سیاست افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی شدند.
عبدالملک الحوثی پیشتر به دولت یمن هشدار داد که چنانچه به خواسته‌های مردمی تا روز جمعه پاسخ مثبت ندهد، با خیزش مخالفان برای سرنگونی دولت مواجهه خواهد شد.
هفته پیش مردم یمن به دعوت " انصار الله " برای لغو افزایش حامل های انرژی تظاهرات کرده بودند اما دولت یمن به مطالبات یمن اعتنای نکرده است.

در پی اعتراضات گسترده مردم یمن در روزهای جاری به ضعف و ناتوانی و فساد ریشه دوانده در دولت این کشور، شاه سعودی برای مهار اعتراضات و نجات دولت یمن به تکاپو افتاد و دستور اعطای نفت و پول فوری و بلاعوض به یمن را صادر کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری حیاه عدن، محمد السعدی وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی یمن فاش کرد: یمن کمک های بلاعوض فوری نفتی و مالی عربستان را به دستور عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی دریافت خواهد کرد.
در بیانیه صادر از دفتر وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی یمن آمده ست: کمک های عربستان در سفر اخیر عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن به ریاض مصوب شد.
دولت سعودی از سال 2011 میلادی تاکنون سه کمک بلاعوض نفتی به یمن کرده است که ارزش هریک از آنها یک میلیارد دلار بوده است.
تلاش دولت سعودی برای کمک به حامیان خود در داخل یمن و دولت ضعیف و ناتوان این کشور که هم پیمانان ریاض است، درحالی صورت می گیرد که مردم یمن بویژه در روزهای اخیر با کاهش شدید یارانه دولت به بخش سوخت، دست به اعتراضات گسترده در سراسر این کشور زده و فساد گسترده در دولت و ناتوانی آن در حل معضلات جامعه را محکوم کرده اند.
درهمین راستا، جنبش اعتراضی مردم یمن از روز گذشته با مشارکت هزاران نفر آغاز شده است و آنها تا جمعه به دولت مهلت داده اند؛ در غیر این صورت تهدید کرده اند دولت را سرنگون خواهند کرد.
عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله به حکومت یمن هشدار داده است که اگر به خواسته های مردمی تا روز جمعه پاسخ ندهد، با خیزش مخالفان به منظور سرنگونی روبرو خواهد شد.
وی با هشدار درباره هرگونه تعدی به مردم یمن، به دولت این کشور هشدار داده است که جنبش انصار الله درقبال این اقدام دست روی دست نخواهد گذشت.
الحوثی از مردم یمن خواسته است در شهر صنعا و استانها به خیابانها بیایند، چرا که به گفته وی، جنبش مردم می تواند باعث ایجاد تغییرات در یمن شود.
عبدالملک الحوثی یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که وضعیت کنونی کشور در همه زمینه ها با شکست روبرو است زیرا دارای دولت شکست خورده ای است.
رهبر جنبش انصار الله وضعیت کنونی یمن را در همه زمینه‌ها نابسامان توصیف و دولت را درخصوص وجود چنین وضعیتی مسؤول دانست.
عبدالملک الحوثی از مردم یمن خواست برای عملی شدن مطالبات مشروعشان در سرنگونی دولت و اجرای تصمیم‌های گفتگوی ملی، به صورت گسترده وارد صحنه شوند.
رهبر جنبش انصار الله تأکید کرد: سیل خروشان مردم به سوی پایتخت سرازیر می شود و مردم با این کار در کنار برادران خود خواهند ایستاد و چادرهایی را برای تحصن برپا می کنند. وی تأکید کرد که صنعا تا جمعه آینده صحنه تظاهرات و راهپیمایی خواهد بود.
عبدالملک الحوثی اظهار داشت: در صورت بی توجهی دولت به مطالبات، برنامه‌هایی وجود دارد که از طریق کمیته های برگزاری تظاهرات به اطلاع مردم می‌رسد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =