ایسنا نوشت:

در حالی که منابع امنیتی آگاه در مصاحبه با السفیر اعلام کردند که دستگاه‌های آمریکایی و سوری همکاری دو جانبه‌ای را برای نخستین بار از زمان جنگ سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم آغاز کرده‌اند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن در یک جبهه با دمشق علیه داعش قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه لبنانی السفیر اعلام کردند: از زمان آغاز جنگ در سوریه در حدود سه سال و نیم پیش، دستگاه‌های آمریکایی و سوری همکاری دو جانبه‌ای را برای نخستین بار در عرصه مبارزه با تروریسم آغاز کرده‌اند.

سوری‌ها ظرف روزهای گذشته اطلاعاتی را در خصوص پایگاه‌ها و تجمع‌های داعش در داخل خاک سوریه به ویژه در مناطق همجوار با مرزهای سوریه و عراق در الرقه و در اطراف فرودگاه استراتژیک الطبقه و دیرالزور و حلب به دست آوردند.

یک منبع سوری می‌گوید که اطلاعات ارائه شده توسط آمریکا در خصوص اقدامات داعش ظرف روزهای گذشته این امکان را به وجود آورد تا نیروهای سوری دست به بیش از 122 حمله به پایگاه‌های داعش در یک روز بزنند که این رقم بسیار بالاست و این اطلاعات به ویژه کمک کرده است تا حملات نیروهای سوری علیه پایگاه‌های داعش به ویژه در منطقه الرقه و در اطراف فرودگاه الطبقه و ریف شمالی حلب دو چندان شود.

عملیات نیروهای سوری باعث شده است تا حملات داعش در این منطقه مهار شده و مانعی بر سر خطوط امدادرسانی این گروه به سمت غرب عراق به وجود آید و حمله این گروه به اربیل به تاخیر بیفتد.

در همین حال مخالفان سوری به ویژه ائتلاف مخالفان تاکید کردند که آمریکا و سوریه در مبارزه با داعش همکاری‌هایی دارند اما سوریه هرگونه حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی علیه مواضع داعش در خاک خود را تکذیب کرده است.

این در حالی است که ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی تاکید کرد که واشنگتن و دمشق در یک جبهه علیه داعش نمی‌جنگند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که از بین بردن اعضای این گروه که مناطق گسترده‌ای را در سوریه و عراق تحت تصرف خود درآورده‌اند، اقدام خوبی است.

هارف با بیان اینکه همکاری آمریکا و نظام سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم را به شدت تکذیب می‌کند، گفت: در زمینه عراق باید گفت که این دولت بغداد بود که خواهان مداخله آمریکا برای جلوگیری از پیشروی‌های تندروها شد.

وی مدعی شد: اما این نظام سوریه است که باعث قدرت گرفتن داعش و دیگر گروه‌های تندرو همچون جبهه النصره شده است.

وی افزود: ظرف بلند مدت ما باید سرکرده‌های داعش را از بین ببریم و توانایی‌های عملیاتی آن‌ها را کاهش دهیم و منابع مالی آن‌ها را قطع کنیم و آن‌ها را در هم بکویم.

در همین حال دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های سوری روز دوشنبه دست به حملات هوایی به مناطق تحت تصرف داعش در شمال سوریه به ویژه شهر الرقه زدند که این حملات در دومین روز حملات شدید به پایگاه‌های داعش صورت می‌گیرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های سوری روز یکشنبه دست به 43 حمله به مناطق تحت تصرف داعش در استان الرقه زدند که براثر آن 39 تن کشته شدند که 31 تن‌ آنها عضو داعش بودند. این حملات از شدیدترین عملیات نظام سوریه علیه این گروه بوده است که از بهار سال 2013 در سوریه روی کار آمده است.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که جنگنده‌های سوری روز دوشنبه نیز دست کم دست به 14 حمله به بزرگترین پایگاه‌های داعش زدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 2
    اسم امریکای تروریست رو در کنار دولت قانونی و ضدتروریسم سوریه نیارید اسم امریکا فقط با فاشیست ها و تروریست باید یباد