کارگردان سرشناس انگلیسی به کمپین «کشتار همنوعان خود را متوقف کنید» پیوست

مایک لی کارگردان مطرح بریتانیایی برنده نخل طلای کن، به کمپین «کشتار همنوعان خود را متوقف کنید» پیوست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لی که یکی از کارگردان مطرح دنياى سينماست، متولد 1943 انگلستان، نمايشنامه‌نويس، فيلمنامه‌نويس و كارگردانی است که فعاليت حرفه‌اي خود را از سال 1971 با ساخت فيلم «لحظه‌هاي بي‌پناهي» آغاز كرده است.

او تا امروز بيش از 20 فيلم سينمايي ساخته است. مایک لی تاکنون هفت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و جوایزی همچون شیر طلای جشنواره ونیز و نخل طلای جشنواره کن را در کارنامه سینمایی خود دارد.

او در یکی از تازه‌ترین فعالیت‌های خود به کمپین «کشتار همنوعان خود را متوقف کنید» که در فضای مجازی به پیشنهاد اصغر فرهادی و نسرین ستوده شکل گرفته، پیوسته است.

بعد از اتفاقات غم‌انگیز رخ داده در غزه، فرهادی کارگردان ایرانی صاحب اسکار و نسرین ستوده حقوقدان، با گرفتن عکسی که شعار «كشتن همنوعان خود را متوقف كنيد» را به زبان انگلیسی نمایش می‌داد، نسبت به مسائل رخ داده در منطقه واکنش نشان دادند. آن عکس آغاز مسیری بود که با حضور چهره‌های سرشناس ایرانی و جهانی ادامه پیدا کرد.

خاویر باردم بازیگر سرشناس اسپانیایی و همچنین هانی ابواسعد کارگردان فلسطینی از دیگر هنرمندان مطرحی هستند که به عضویت این کمپین درآمده‌اند.

مایک لی هم به سبک دیگر اعضای این کمپین همراه نوشته «کشتار همنوعان خود را متوقف کنید» عکسی تهیه کرده و با قرار دادن این عکس در شبکه اجتماعی کمپین عضویت خود را اعلام کرده، او سازنده فیلم‌هایی همچون «رازها و دروغ ها»، «چهار روز در ژوئیه»، «برهنه»، «همه یا هیچ»، «سالی دیگر» و... است.

243243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    58 9
    حالا به نظرتون حركت آقاي فرهادي تاثيرگذار تر بوده يا مرگ بر اين و مرگ بر آن هاي مدعيان
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    22 2
    مایک لی عزیز....
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    14 1
    کشتن همنوعان را متوقف کنید... خواهش می کنم...