در جلسه امروز شورای شهر تهران، موضوع مرگ یک شهروند به خاطر ضرب و شتم عوامل منسوب به شهرداری تهران، تذکراتی را برای شهرداری تهران، به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران تذکراتی را درباره مرگ یک کارگر تفکیک زباله در منطقه 4 تهران به شهرداری دادند و خواستار ارائه گزارشی درباره حادثه و دقت بیشتر در انتخاب پیمانکاران خود شدند.
احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر در ابتدای جلسه علنی امروز شورا گفت: مرگ علی چراغی را تسلیت می گوییم و از دوستان شورا که در سایر حوادث مشابه مثل آتش سوزی خیابان جمهوری و حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا اقدام به بررسی و پیگیری موضوع کردند، درخواست می کنم که این حادثه را نیز پیگیری کرده و به ریشه یابی آن بپردازند تا این حوادث تکرار نشود.

پس از سخنان او، دکتر معصومه آباد، با ابراز تاسف از اینکه فرزند متوفی شاهد این حادثه بوده، توضیح داد: متاسفانه مشاجره ای که می توانست به راحتی با دخالت پلیس خاتمه یابد، به درگیری با پنجه بکس انجامید و مرحوم چراغی با چهار فرزند بر اثر این درگیری جان خود را از دست داد.


رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا همچنین با اشاره به حادثه فوت نوجوان 18 ساله در پارک بسیج گفت: با توجه به محرومیت شهر تهران از فضاهای تفریحی مناسب برای کودکان هفت سال به بالا، به رغم حادثه ای که در پارک ارم رخ داد و هنوز خانواده مصدومان به من زنگ می زنند و می گویند دختر 22 ساله ما فلج شده و هنوز نتوانسته روی پای خود بایستد، اما ما پارک ارم را تعطیل نکردیم. اما در اتفاقی که در پارک بسیج رخ داده و منجر به فوت نوجوان 18 ساله شده، ما هیچ اطلاعاتی از حادثه سقوط جوان از بالای سرسره نداریم و حتی به آتش نشانی اجازه ورود و تهیه گزارش نداده اند.

محسن سرخو نیز درباره حادثه مرگ این شهروند تذکر داد: درباره حادثه فوت مرحوم علی چراغی با توجه به اینکه پیمانکار طرف قرارداد، پیمانکار بازیافت و جمع آوری زباله خشک بوده، معاون خدمات شهری باید گزارشی درباره این موضوع ارائه بدهد.

رئیس کمیته حمل و نقل شورا گفت: از آقای عبداللهی می خواهم توضیح بدهند که چه ساز و کاری برای انتخاب پیمانکاران شهرداری داریم و چه وظایفی را به پیمانکاران واگذار می کنیم. آیا مسئولیت های حاکمیتی را به پیمانکاران واگذار می کنیم یا کارهای اجرایی. همچنین پیمانکاران را چطور انتخاب می کنیم. آیا از لات های تهران پیمانکار برمی گزینیم یا آدم ها گزینش می شوند؟

محسن سرخو گفت: آیا پیمانکاران شهرداری افرادی هستند که ادواتی مثل پنجه بکس را که نگهداری آنها جرم است، در مقابل مردم و کودکان استفاده می کنند؟ ضمنا شهرداری باید بگوید برای احقاق حقوق خانواده این مرحوم با چهار فرزند که نان آور خود را از دست داده اند، چه سازوکاری تدارک دیده است.

 

معاون قالیباف: پیگیر ماجرای قتل مرحوم چراغی هستیم

معاون خدمات شهری شهردار تهران ضمن ابراز تاسف از فوت مرحوم چراغی در اثر درگیری با پیمانکاران شهرداری، گفت: شهردار تهران بلافاصله پس از اطلاع یافتن از این موضوع دستور رسیدگی داده است و من هم دستور رسیدگی داده‌ام و شخصا به این موضوع ورود پیدا کرده و گزارش مبسوطی به شورا ارائه خواهم داد.

مجتبی عبدالهی با حضور در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه حادثه ضرب و شتم مرحوم چراغی توسط پیمانکاران شهرداری در روز پنج شنبه 16 مرداد اتفاق افتاده است، گفت: متوفی یک هفته در بیمارستان بوده که در طی این مدت پیمانکار مربوطه یک بار بیمارستان را تغییر می‌دهد نهایتا بعد از گذشت یک هفته مرحوم علی چراغی به رحمت خدا می‌رود.

او گفت: او دستفروش نبوده و درگیری با سد معبر و مواردی از این دست اتفاق نیفتاده است. پیرو پیگیری‌هایی که صورت گرفته با توجه به اینکه تقریبا همه کارها در شهرداری توسط پیمانکارها صورت می‌گیرد عوامل پیمانکار بازیافت و پیمانکار مواد خشک با ایشان درگیر شده‌اند که علت موضوع مشخص نیست.

او با بیان اینکه مدیریت پیمانکاری بلافاصله خود را به کلانتری معرفی کرده است، گفت: این فرد چند بار به کلانتری احضار شده است و تشکیل پرونده هم صورت گرفته است.

عبدالهی با بیان اینکه من از دیروز ظهر در جریان این موضوع قرار گرفته‌ام، ادامه داد: باید به کلانتری برویم تا بتوانیم گزارش مبسوطی تهیه کنیم. اگر عوامل پیمانکار خاطی هستند باید با آنها برخورد شود و دستگاه قضا و شهرداری با آنها برخورد می‌کند.

معاون خدمات شهری همچنین گفت: رسیدگی به خانواده متوفی را نیز در دستور کار داریم و آنچه در توانمان است برای خانواده مرحوم انجام می‌دهیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    155 0
    به جای تفکیک محیط کاری کارمندانتان فکری عملی و منطقی برای موضوعات از این قبیل کنید که آن پایین دستها خیلی خبرهاست ....
    • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      34 1
      از این شهردار بیش از این انتظاری نیست خداییش کدام مغزی این آدم رو که تو نیروی انتظامی به اون خوبی کار میکرد فرستاد شهرداری تا این فجایع رو ببینیم؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      73 0
      جالب اینه که قالیباف گفته : خب ماموران شهرداری هم در سالهای گذشته نقص عضو داشتن این توجیه استفاده از پنجه بکسه. بنده بارها دیدم که ماموران شهرداری از دست فروشان و وانتی ها روزانه باج می گیرند تا اموالشان را توقیف نکنند. میوه فروش وانتی محله ما حتی شماره موبایل داده تا تماس بگیرند و برای گرفتن پول با وانتی قرار میذارند
  • لاله A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    10 1
    فروش پنجه بوکس دلیل موجهی برای کشتن فروشنده ش نیست اونم توسط یک ارگان غیر مسئول میشه لطفا هر خطایی رو موجه نکنید؟؟؟؟
  • محسن فراهاني ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    60 0
    بجاي تفكيك جنسي لطفا خواهش داريم اراذل و اوباش را استخدام نكنيد.
  • حمید A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    17 0
    مأموران سد معبر شهرداری معمولا افرادی زمخت و بی انصاف هستند که در مواقع لزوم هر بلایی لازم باشد به کمک مأمور انتظامی همراهشان سر فروشندگان دوره گرد می آورند. بعضی وقت ها هم می بینیم که ماشین آنها کنار خیابان متوقف است و ده تا دستفروش و وانتی راه مردم را سد کرده اند. معلوم است که سبیل مبارک آقایان لات و قلچماق حسابی چرب شده است. برای تأیید این حرف عصرها به سه راه باغچه بیدی در منطقه 14 مراجعه کنید ببینید سدمعبرکنندگان چه به روز مردم می آورند.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    21 0
    بنده تعجب میکنم که این لات ها و اوباش ها واقعا از چه نوع فیلتر کار گزینی عبور میکنن و خیلی راحت در قالب مآمور اجرایی در خیابانها جولان می دهند.سوال من از مدیر پیمانکار مربوطه این است که آن شخصیت منفور که شما در سیستم مشغول به کار کرده اید به چه حقی توانسته یک کارگر را جلوی چشمان پسر بچه 12 ساله اش بطور وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دهد؟.بنظرشما این تصویر ذهنی واقعا دردناک را چگونه میتوان از ذهن این پسر 12 ساله پاک کرد؟؟
  • مصلحی A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    18 0
    مسئول نظارت بر حسن اجرای ضوابط و تکالیف و تعهدات قراردادی و حسن رفتار پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری، مشتقیماً شهرداری می باشد. لطفاً از مسئولیت شانه خالی نکنید. شهامت پذیرفتن خطا را داشته باشید. لازم نیست در یک چنین مواقعی همچون مسئولین دولتی ژاپن شمشیر سامورایی را تا دسته داخل شکم خود کنید، هرگز، لازم نیست استعفاء دهید همچون تمام سطوح مدیریتی کشورهای دنیا، هرگز، فقط و فقط یک دانه جو شهامت و مردانگی عذرخواهی داشته باشید، همین و بس. هیچ چیزی ازتون کم نمی شه. محض رضای خدا یک بار امتحان کنید، یک بار.