شرق نوشت:

مردی که توسط کارگران پیمانکار شهرداری ناحیه چهار مورد حمله قرار گرفته بود یک‌هفته پس از دست‌وپنجه نرم‌کردن با مرگ، فوت شد. ساعت 10 صبح روز 16 مرداد بود که علی چراغی برای بردن نخاله‌های ساختمانی دوستش به تهرانپارس رفت. کارگران شرکت «تلاش‌گران سرزمین طلایی» شرکت پیمانکاری جمع‌آوری پسماند شهرداری تهران خودروی وی را حوالی اتوبان باقری نبش خیابان ۱۹۶ غربی متوقف کردند. با او درگیر شدند و درنهایت، ضربه «پنجه‌بکس» یکی از کارگران به سر مرد اصابت کرد.
کارگران متواری شدند. مرد به «کما» رفت و روز پنجشنبه در بیمارستان زرافشان فوت کرد. پرونده در حال طی مراحل خود در دادگاه جنایی است. کارگران همچنان متواری‌ هستند و پیمانکار، مسوولیت ماجرا را پذیرفته است.
برادر«علی چراغی» متوفی می گوید: «پرونده در آگاهی است و از پسر مرحوم که در زمان جنایت همراهش بوده پرس و جو شده است. برادر من چیزی به همراه نداشت که ماموران به او ‌گیر داده‌اند. نه بلندگویی و نه نخاله‌ای که نشانه ضایعات‌فروشی باشد اما ماموران شهرداری با او درگیر شدند.»
او ادامه می‌دهد: «شغل اصلی متوفی خیاطی بود. با هم در مغازه‌ای در خیابان جمهوری کار می‌کردیم. اما یک‌ماهی بیکار بودیم. روز حادثه دوست برادرم با او تماس گرفت که برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی ساخت‌وسازش به کمکش برود و او همراه پسرش راهی تهرانپارس شد. ماموران شهرداری به‌دنبال آدرس دوستش بودند که با او درگیر شدند و الان پرونده در دادگاه قضایی و جنایی آگاهی در دست بررسی است.»
ابوالفضل چراغی، پسر ۱۴ساله علی چراغی درباره روز حادثه گفته است: «من و پدرم سوار وانت کنار خیابان درحال حرکت بودیم که ناگهان یک‌وانت مقابل ماشین ما پیچید و راه را بست. چهارکارگر که از اتومبیل پیاده شدند از پدرم خواستند که پیاده شود. من به درخواست پدرم داخل وانت ماندم و از داخل مکالمه آنها را می‌شنیدم. کارگری به پدرم گفت که وانت توقیف است.
پدرم اصرار داشت که شما حق توقیف ماشین را ندارید و باید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیریم. پدرم شروع به تماس با پلیس کرد که در این هنگام چند کارگر همزمان با پدرم درگیر شدند و یکی از آنان از پشت دست‌های پدرم را گرفت و سایرین مشغول ضرب‌وشتم او شدند.
هنگامی که من مشغول پیاده‌شدن از ماشین بودم دیدم که یکی از کارگران با «پنجه بکس» به سمت چپ سر پدرم ضربه‌ای وارد کرد و پدرم به زمین افتاد. من قصد نزدیک‌شدن به پدرم را که بی‌هوش روی زمین افتاده بود داشتم اما کارگران به‌گمان اینکه پدرم تمارض می‌کند ضربه‌ای به من زدند و اجازه نزدیک‌شدن به پدرم را ندادند اما بعد از دخالت کسبه محل، هر چهار کارگر سوار بر وانت از صحنه گریختند.»
خانواده مقتول، پرونده‌ای را در کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس تنظیم می‌کنند و ۱۱نفر از کسبه و اهالی محل نیز دراین‌خصوص شهادت داده‌اند. گزارش پزشکی‌قانونی نشان می‌دهد که در پی اصابت جسم سخت، مصدوم دچار«کاهش سطح هوشیاری، خونریزی در نواحی گیجگاهی آهیانه‌ای و پیشانی سمت چپ جمجمه و کوفتگی بافت مغزی در نواحی گیجگاهی و آهیانه‌ای سمت راست جمجمه» شده که تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
«علیرضا جاوید»، شهردار منطقه چهار با تاکید بر اینکه «افراد مهاجم، کارگران پیمانکار بازیافت بوده‌اند و هیچ رابطه استخدامی‌ای با شهرداری نداشته‌اند» گفت: «پیمانکار مسوولیت ماجرا را پذیرفته و پرونده در مراجع قضایی و انتظامی در دست بررسی است.»
او گفت: «اینکه این دعوا در نتیجه خطای شخصی بوده یا موضوع دیگری در دست بررسی است و هنوز ابعاد ماجرا شفاف نیست.»
او در پاسخ به این سوال که آیا کارگران پیمانکار شهرداری اجازه حمل سلاح سرد از جمله پنجه‌بوکس را دارند، گفت: «باید بررسی شود که پنجه‌بوکس را پیمانکار در اختیار آنها قرار داده یا شخصا همراه داشته‌اند و در بررسی انتظامی ابعاد پرونده مشخص می‌شود که در راستای وظیفه خود اقدام کرده‌اند یا خیر.»
جاوید ادامه داد: «همکاری شهرداری با پیمانکار، براساس قرارداد منعقد شده، ادامه دارد و قرارداد شهرداری با پیمانکار فسخ نشده است.»

توضیح شهرداری درباره مرگ این شهروند
شهرام گیل‌آبادی، سخنگوی شهرداری تهران‌ در این رابطه گفت: این کارگرها، نیروهای شرکت خصوصی بوده‌اند و این اتفاق در یک‌نزاع خیابانی رخ داده. موضع ما روشن است. شهرداری بر پیمانکاران نظارت کامل دارد و برخورد جدی می‌کنیم. شهرداری تهران در مورد اتفاقاتی که توسط پیمانکاران، پیش می‌آید هیچ اغماضی نمی‌کند و موضع ما خدمت‌رسانی است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    547 5
    به جاي تفكيك جنسيتي،ارازل را از كارمندانتان تفكيك كنيد كه جان مردم به خطر نيافته
    • mohsen A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      129 0
      یه فکری هم به حال پارکبان ها بکنید. شهرداری یک منطقه را به یک پیمانکار اجاره میدهد به فرض این پیمانکار با ضابطه انتخاب شده سپس پیمانکار هر قسمت خیابان را به یک نفر اجاره میدهد و آن شخص با قلدری و بی ادبی بدون هرگونه ضابطه و در اکثر موارد حتی بدون دادن قبض معتبر بعضا بدون قبض با یک تکه کاغذ یا قبض نا معتبر اقدام به اخاذی قانونی از شهروندان میکند.
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      8 0
      به نظر مياد اقاي شهردار منطقه 4 از ان پيمانكار خوشش نميامده،اخه كدوم پيمانكاري براي جابجايي نخاله به كارمندانش پنجه بوكس ميده،از جناب قاليباف مي خوام در اولين مرحله اين شهردار را بركنار كنه،بعدش هم خود ايشان عذر خواهي كنند
    • عربلو IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      72 0
      اخبار ساعت 14 امروز رسما ً از گفتگوي اوباما با مردم در قبال كشته شدن يك سياهپوست صحبت و به آنها از بابت پيگيري پرونده اطمينان داد خبري ارائه كرد ، آيا در اينجا و از سوي رئيس جمهور يا وزارت كشور و نهادها و شهرداري از بابت چنين گفتگويي ميتوان سخني به ميان آورد ؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      3 65
      مگه نخوندي گفت اين كارگران كارمند شهرداري نبودند و كارمند شركت خصوصي پيمانكاره بودند
    • خسرو A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      18 0
      مقتول كه "مرد" بوده، قاتلين هم "مرد" بودند. من متوجه نميشم ، الان مشكل كجاست؟ كاملاً تفكيك شده و مناسب
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    267 0
    کسی که پنجه بکس تو جیبش میذاره و اینجوری دستش ول هست رو حسابی باید چزوند
  • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    406 2
    جان مردم ایران کمتر از جوان سیاه پوست امریکایی هست اقای ضرغامی
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      21 0
      بله عزیزم، برای اینکه در آمریکا مردم نسبت به این موارد حساس هستند، ولی ما مردم چه کار می کنیم؟
    • علیرضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      24 0
      بابا اخبار این سیاهپوست آمریکایی از اخبار غزه و عراق هم جلو زده
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      13 0
      این چیزا فقط واسه دیگرونه تی کشور خودمون که خبری نیست
  • احسانه A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    271 1
    ببینیم چجوری سر و ته این ماجرارو هم میارن.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      10 0
      احتمالا یک هفته ماشینش را توقیف کننر
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    196 1
    آنقدر که سیما برای مرگ یک سیاهپوست آمریکایی سینه چاک میدهد برای یک شهروند تهرانی و ایرانی اعلام خبر نمیکند.
    • a.a.h IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      14 0
      هزارتا لایک داره این حرفت
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    91 0
    مشت نمونه خرواره خیلی تخلفات توشهرداری میشه ...
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    166 0
    حیف شد که این اتفاق در آمریکا نیفتاد. سوژه خوبی را تلویزیون از دست داد. :|
    • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      17 0
      الان یه هفته اس صدا و سیما خودشو بابت کشته شدن یه نوجوان امریکایی کشته و ول کن ماجرا نیست ولی اینجا در شهرداری که ادمها رو بابت کرامت دادن بهشون جدا می کنه ادم کشته می شه ولی انگار نه انگار
  • فرهاد EU ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    125 0
    «علیرضا جاوید»، شهردار منطقه چهار... گفت: «باید بررسی شود که پنجه‌بوکس را پیمانکار در اختیار آنها قرار داده یا شخصا همراه داشته‌اند و در بررسی انتظامی ابعاد پرونده مشخص می‌شود که در راستای وظیفه خود اقدام کرده‌اند یا خیر.» آخه اینو کجای مخم بذارم صوت نکشه:زدنهمراه داشتن 5بوکس درراستای وظیفه
    • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      4 0
      شات گان میارن دو روز دیگه
    • رحمان A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      5 6
      علیرضا جاوید یه زمانی جوان ترین شهردار دوره مسئولیت احمدی نژاد در شهرداری تهران بود. او اولین بار منطقه 17 را مدیریت کرده و گفته می شود که فرزند شهید است.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    112 4
    مردم باید اعتراض کنن این ارازل را باید همونجا اعدام کنن
    • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      10 0
      سر کارن فکر می کنند خداهستند .جواب این بچه ها را چی میدین .رفتم دادگاه قازی جلوی من با موبایل حرف میزنه وکسی را تهدید میکنه .که من بترسم این عدالت در مملکت اسلامی .کجا به کی شکایت کنیم
  • محمدرضا A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    8 1
    امیدوارم پسرش بتونه خوب عوض این اتفاقو از مامورای شهرداری درآره.
  • 7 IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    10 0
     «باید بررسی شود که پنجه‌بوکس را پیمانکار در اختیار آنها قرار داده یا شخصا همراه داشته‌اند و در بررسی انتظامی ابعاد پرونده مشخص می‌شود که در راستای وظیفه خود اقدام کرده‌اند یا خیر.» کشتن یه شهروندم میتونه در راستای وظیفه باشه این یعنی چی اخه خدااااااااااااااایا به ما رحم کن سانسورچیی ... : دست به کار شو اه اه اه
  • مجید A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    14 0
    رفتار ماموران سد معبر به شدت زننده و گاه زورگویانه است. من و همسرم در کرج به چشم خود دیدیم که چطور با ضربه باتوم به سر یک میوه فروش دوره گرد کوبیدند طوری که جوان مردم تلوتلو خوران نقش زمین شد و بعد بساط میوه اش را طوری در وانت خالی کردند که له و نابود شود.
  • امید IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    11 0
    آره گفته ابعاد پرونده مشخص می‌شود که در راستای وظیفه خود اقدام کرده‌اند یا خیر پس کشتن شهوندان شده وظیفه حالا ببینم اخبار این خبر رو میگه که میره از شهر فرگوسن و سیاه پوست های آمریکا خبر میذارن اشک تمساح ندیدیم الان دیدیم
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    18 0
    آقای قالیباف خدا خوب گذاشت تو کاسه ت داشتی به خیال خودت حال بعضیا رو میگرفتی...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    10 1
    همینه اینجا همه میگن مسئولیت با ما نیست ولی کلا عوامل شهرداری با مردم جنگ دارن برخوردهای گازانبری در شهرداری
  • مهران IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    3 0
    عذر خواهی شهردار تهران اولین وظیفه اوست . سپس پیگیری واحقاق حق وحقوق برای خانواده کارگر در گذشته