فارس نوشت:

وزیر ارتباطات در یک سالگی دولت یازدهم با برشمردن برخی تعهدات دولت به مردم گفت: دولت در تغییر چهره خارجی ایران بیش از اهداف دیگر توفیق یافته و در مردم امید ایجاد کرده است.

امروز با حضور وزیر ارتباطات از چهار خدمت جدید پستی به مناسبت هفته دولت رونمایی شد.

این خدمات عبارت از پست مالی، پست‌نت، تحویل در زمان مشخص، پست کرایه و دو نرم‌افزار عملیاتی قبول و مبادله پستی است.

سرویس پست مالی با تفاهم شرکت پست و پست بانک برای ارائه خدمات بانکی در مرحله اول در ۱۰ استان و با ۵۳ خدمت در واحدهای پستی آغاز به کار کرده است.

سرویس پست‌نت شامل سرویس‌هایی از جمله ایمیل پستی، دسترسی به اینترنت، استعلام کدپستی، رهگیری مرسولات پستی، خرید بلیت، ثبت‌نام‌های اینترنتی و رزرو هتل و... است.

در سرویس تحویل در زمان مشخص در ساعت مشخصی که گیرنده اعلام می‌کند مرسوله به گیرنده تحویل می‌شود.

در سرویس پست کرایه فرستنده مرسوله را در اختیار پست قرار می‌دهد و اعلام می‌کند که هزینه مرسوله در مقصد توسط گیرنده پرداخت می‌شود. این سرویس از گذشته در خدمات پست وجود داشته که اکنون بار دیگر احیا شده است.

همچنین سامانه یکپارچه قبول به عنوان نرم‌افزار جامع دفاتر پستی و سامانه یکپارچه مبادله پستی به منظور تجمیع نرم‌افزارهای سیستم‌های جزیره‌ای پست طراحی و راه‌اندازی شده است.

در مراسم افتتاح این سرویس‌ها که با حضور دبیرکل اتحادیه جهانی پست و به مناسبت هفته دولت برگزار شد، محمود واعظی با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور و میزان تحقق آنها در یک سال گذشته گفت بیش از انتخابات ریاست جمهوری اخیر و انتخاب آقای روحانی برخی اختلاف سلیقه‌ها باعث شده بود که دل‌های مردم آن طور که باید به هم نزدیک نباشد.

وزیر ارتباطات گفت: این دولت از زمان روی کار آمدن اعلام کرد که فقط رئیس جمهور ۵۱ درصدی که به او رأی دادند نیست بلکه رئیس جمهور همه مردم است و این نشان داد که رئیس جمهور از همه کسانی که علاقه‌مند به خدمت هستند استفاده خواهد کرد و باعث شد دل‌ها به هم نزدیک شود و روابط سه قوه بهبود یابد.

وی گفت: هدف دوم دولت این بود که با همه مشکلات در بحث تحریم‌ها و روابط خارجی سیاست‌هایی را در دولت اجرا کند که مردم و بخش خصوصی را در ساخت و پیشرفت کشور سهیم کند و باعث شد امیدی بین مردم ایجاد شد، مبنی براینکه ملت فهیمی هستیم و توانایی داریم به آنچه لایق هستیم، برسیم.

واعظی هدف سوم را این طور اعلام کرد که مقام معظم رهبری سیاست کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که منظور این بود که با تمام مشکلات تحمیلی می‌توانیم اقتصاد را بسازیم و به توسعه بیشتر نائل شویم و می‌توانیم قله‌ها را فتح کنیم در آن سیاست هم نگاه قوی به نقش مردم شده بود. دولت باید بستر را فراهم کند و امور باید به دست مردم سپرده شود که این انگیزه باعث ایجاد امید در مردم شد.

وزیر ارتباطات گفت: نکته سوم این بود که دولت در هر شرایطی نمی‌تواند نگاه جدی به فرهنگ نداشته باشد و دولت‌ها باید تلاش کنند که اخلاق در جامعه حاکم شود.

وی افزود: هدف چهارم کنترل تورم در سال گذشته بود و امسال هدف‌گذاری دولت خروج از رکود و بازگشت رونق به جامعه است در این زمینه هماهنگی‌هایی با مجلس انجام شده و امیدواریم با بازگشت به رونق شاهد تغییر شرایط اقتصادی کشور باشیم.

واعظی هدف پنجم دولت را تعامل سازنده و مؤثر با جهان عنوان کرد که بتواند تصویر و چهره ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد. دولت در این هدف بیش از اهداف دیگر توفیقات خوبی را به دست آورده است.

وی گفت: منظور از بیان این مطالب در سالگرد یک سالگی دولت اشاره به برخی از تعهداتی است که دولت با مردم بسته بود.

وزیر ارتباطات در ادامه یادآور شد: برخی فکر می‌کردند با روی کارآمدن ایمیل و پیامک به پست نیازی نیست، اما کشورهایی که فناوری اطلاعات قوی‌تری دارند، درصد استفاده مردم از مرسولات پستی در آنها به مراتب بیشتر است.

واعظی گفت: پست یک نهاد بین‌المللی است و نمی‌تواند با کشورها رابطه تنگاتنگی نداشته باشد، اگر امروز تجارت الکترونیک پیش آمده مگر می‌تواند بدون ارتباط با جهان تجارت کرد.

وی تأکید کرد:‌ در هر منزل باید یک شعبه پستی وجود داشته باشد به این معنا که مردم از مراجعه حضوری بی‌نیاز باشند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =