رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکنون حدود 400 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی کلنگ خورده است که برای به نتیجه رساندن آنها حدود 30 تا 40 سال زمان نیاز است و چاره‌ای جز استفاده از توان بخش خصوصی و مردمی کردن طرحهای عمرانی وجود ندارد.

علی لاریجانی طی سخنانی در همایش سرمایه گذاری فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان شهریار گفت: توسعه و آبادانی موضوعی است که باید در نهاد جامعه شکل بگیرد و امروز هم این موضوع که مولفه‌های فرهنگی و منطقه‌ای در اجرای توسعه پایدار باید دیده شود از تئوری‌های مهم توسعه محور است.
اهم اظهارات رئيس مجلس در ادامه به نقل از ايسنا مي آيد:

* امروز در کشور سیاست‌های کلی اقتصادی تا حد زیادی مشخص شده و این موضوع توسعه مردمی و درونی باید مد نظر قرار گیرد مسجل شده است.

*ضمن آنکه استفاده از توان بخش خصوصی و لزوم گفت‌وگوی بین دولت و بخش خصوصی برای تصمیمات کلان توسعه‌ای که در قانون برنامه نیز به آن توجه شده است از دیگر موضوعاتی است که لازم است هر چه سریعتر اجرایی شودو بی شک اراده کشور به آبادانی و توسعه است.

* افزایش درآمد و توجه به آبادانی در مسیر توسعه محقق می‌شود. اگر کشور توسعه یابد و در بخش‌های صنعتی و اقتصادی پیشرفت حاصل شود می‌توان با درآمدهای مالیاتی و نظایر آن رفاه و خدمات بهداشتی را توسعه داد و این نکته در شرایط فعلی مشخص است که اقتصاد کشور نیاز به یک جهش بلند دارد.

* فربه بودن بخش دیوانی کشور  یکی از مشکلات بر سر راه توسعه است. متاسفانه در این سالها بخش دیوانی کشور نه چابکی پیدا کرده است و نه کوچک شده بلکه بزرگتر هم شده است و لذا یکی از مسائل مهمی که باید برای ایجاد رونق اقتصادی به آن توجه نمود چابک سازی در بخش دیوانی است و سیاست اقتصاد مقاومتی نیز با ایجاد رونق با مشارکت واستفاده از توان مردم محقق می‌شود.

* مشکل سر راه سرمایه‌گذاری طولانی شدن روند سرمایه گذاری است و آن طور که برآورد شده است حدود 200 روز زمان نیاز است تا کسی بتواند شرایط را برای سرمایه گذاری اقتصادی در کشور به دست بیاورد و مجوز های قانونی را کسب نماید و این که در قانون برنامه موضوع پنجره واحد مطرح شده است از همین دغدغه نشات می‌گیرد و باید دولت و وزارت‌خانه‌های اقتصادی سهیم در عرصه‌ی توسعه سرمایه گذاری شرایط را فراهم کنند تا زمان برای سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

* آنچه که مسلم است این است که دولت فعلی عزم خود را برای فراهم کردن شرایط توسعه و رفع موانع مختلف اقتصادی جزم کرده است و مجلس نیز کنار دولت قرار دارد.

* فرهنگ کار و تلاش در بین مردم و آحاد جامعه ومسئولین باید شکل بگیرد و اگر می‌خواهیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به طور کامل اجرا شود بخش فرهنگی کشور لازم است وارد عرصه شود و آموزش و پرورش نیز این وظیفه را بر عهده دارد که در نسل آینده این باور را ایجاد کند که تولید و کار یک ارزش است.

* توجه به سیاست در جای خود مهم است اما با توجه به شرایط خاص کشور در بعد داخلی و خارجی مصلحت حکم می‌کند که آرامش سیاسی و همگرایی افزایش یابد و باید تلاش کنیم موضع گیری‌ها و وقت کشور صرف همدلی و همگرایی شود تا بتوان به خوبی از ظرفیت بخش خصوصی و مردمی برای توسعه استفاده کرد و به ساخت درونی اقتصاد در کنار دولت، مردم و مجلس کمک نمود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    49 12
    احسنت،كاش اون 50 نفر هم درايت شما را داشتند
  • مهدی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    72 6
    من که مصلحتی تو کارای مجلس ندیدم تا الان..
    • علی خوبه عالیه احسن IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      11 2
      خوبه عالیه احسن
    • سجاد FR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      42 5
      متأسفانه در مجلس نهم عناصری وجود دارند که تمام مجلس را زیر سوال می برند
  • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    1 0
    آقای لاریجانی رئیس دولت سابق و برخی همکارانش باید محاکمه شوند. امثال فرجی دانا باید تشویق و تمجید شوند.