۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
روحانی در ماه اول ریاستش چه کرد؟

یک سال از تاریخی که حسن روحانی کلید پاستور را تحویل گرفت، می گذرد.

سيد صادق روحاني: حسن روحاني 24 خردادماه توسط مردم به رياست جمهوري برگزيده شد و دو ماه بعد يعني در 13 مرداد که رسما در مجلس شوراي اسلامي مراسم تحليف برگزار شد بر کرسي صدارت نشست. تقريبا بيش از يک سال از آن روز مي گذرد. اگر در روزهاي نخست پاسخ انتقادها اين بود که هنوز زمان زيادي از روي کار آمدن دولت نگذشته است و بايد منتظر اقدامات دولت بود ، اکنون که يکسال مي گذرد مي توان نگاهي به کارنامه يک سال گذشته داشت. به مناسبت نزديک شدن به ايام هفته دولت خبرآنلاين بنا دارد که هر روز پرونده يک ماه از اقدامات دولت روحاني را بررسي کند. در اين بررسي که توسط گروه سياسي خبرآنلاين انجام مي شود صرفا به اقدامات دولت در حوزه سياست داخلي، خارجي و امنيت ملي پرداخته شده است.

جدول اقدامات دولت در حوزه امنيتي و سياست خارجي و داخلي در مرداد ماه سال 92

ردیف

تاریخ

اقدام

شرح

1

13 مرداد

تحلیف روحانی در مجلس

این مراسم یکی از باشکوه ترین مراسم های تحلیف تاریخ ایران شد واغلب روسای جمهورهمسایه ایران در این مراسم حضور یافتند

2

14 مرداد

انتصاب معاون اول و رئيس دفتر

اسحاق جهانگیری طی حکمی از طرف حسن روحانی به عنوان معاون اول انتخاب گردید. همچنین وی محمد نهاوندیان را به عنوان رئیس دفتر منصوب کرد

3

16 مرداد

اولين جلسه هيات دولت

اولین جلسه هیئت دولت حسن روحانی برگزار شد. به دلیل اینکه وزرای معرفی شده رئیس جمهور هنوز از مجلس رای اعتماد نگرفته بودند، کابینه با وزرای دولت دهم برگزار گردید. در این جلسه اسحاق جهانگیری و برخی دیگر از وزرای پیشنهادی نیز حضور داشتند.

4

21 مرداد

راي اعتماد به کابينه

حسن روحانی با حضور در مجلس شورای اسلامی از وزیران پیشنهادی خود دفاع کرد. بررسی صلاحیت وزراء تا ۳ روز ادامه پیدا کرد.نتیجه نهایی بررسی و تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی حسن روحانی توسط نمایندگان مجلس اعلام شد. از میان ۱۸ وزیر پیشنهادی ۱۵ نفر تأیید شدند. وزاری آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان رای کافی نیاوردند.

5

26 مرداد

حضور رئیس جمهور در مراسم معارفه ظریف به عنوان وزیر امور خارجه

حضور رئیس جمهور نشان اهمیت سیاست خارجی برای دولت بود. رئیس جمهور در این مراسم اصولی کلی سیاست خارجی دولت یازدهم را تشریح کرد

6

27 مرداد

نخستين نشست هيات دولت با وزراي جديد

نخستین نشست هیات دولت تدبیر و امید به ریاست حسن روحانی برگزار شد. در این جلسه مصوباتی درباره دریاچه ارومیه و بهبود وضعیت معیشت مردم تصویب شد. هیات دولت همچنین تصویب کرد که بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوط اقدام‌های لازم را برای ترخیص کالاهای اساسی وارده به کشور بویژه تخلیه و ترخیص کشتی‌های حامل کالاهای اساسی را به عمل آورند. همچنین بر اساس دستور رییس‌جمهور، قرار شد دستگاه‌های اجرایی اقداماتی را که می‌توانند در ۱۰۰ روز بر اوضاع و معیشت مردم تاثیر مثبت داشته باشند، ظرف یک هفته به دولت اعلام کنند.از دیگر تصمیمات لغو ۱۰ مصوبه قبلی دولت محمود احمدی‌نژاد بود که پیش از این بحث لغو آنها مطرح شده بود.

 

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    12 8
    خدا رو هزار مرتبه شکر بابت این دولت. دست تک تک مردم رو باید به خاطر این انتخاب بوسید.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    6 2
    هیچ. یک ماه پیشکش، من بعد از یک سال هم هیچ تغییر مثبتی در زندگیم احساس نکرده ام. فقط کلی شعار دلگرم کننده توخالی. نه وضع اقتصادی بهبود پیدا کرد. نه وضع اینترنت. نه اوضاع سیاسی و اجتماعی.