۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴

فارس نوشت:

شبکه دو تلویزیون فرانسه طی گزارشی از تحویل مسلسل‌های سنگین از سوی فرانسه به کردهای عراق طی ساعات گذشته بمنظور مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر داد.
 به گزارش  روزنامه فرانسوی فیگارو، بر اساس اطلاعات منتشره از سوی شبکه دو تلویزیون فرانسه، فرانسه طی ساعات گذشته اقدام به تحویل مسلسل‌های سنگین به مبارزان کُرد حاضر در اربیل کردستان عراق کرده است.

بنابر اعلام «نیکلا برتران» خبرنگار شبکه دو تلویزیون فرانسه که در محل حضور داشته، این سلاح‌ها مسلسل‌های سنگین با کالیبر 12.7 میلیمتری بوده که در خودروها مورد استفاده واقع می‌‌شوند.

بر اساس این گزارش، تصمیم به ارائه سلاح به کردهای عراق برای مبارزه با اعضای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) روز چهارشنبه گذشته از سوی «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه اتخاذ شد.

انتشار خبر تجهیز تسلیحاتی کردهای عراق از سوی فرانسه در حالیست که تاکنون حمایت‌های پاریس از ارسال کمک‌های بشردوستانه و انسانی محدود بوده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    2 15
    میخواهند قدرت نظامی کردستان رو افزایش بدهند تا بتونه اعلام استقلال بکنه. هدف مبارزه با داعش نیست.
  • فرزاد A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    14 1
    ببینید اتحاد چقدر خوبه، چندین ماهه داعش عربهای عراق و سوریه رو سر میبره ولی هیچ کدوم از کشورهای اروپایی و آمریکا بهشون کمک نکردن، دلیلشم از نظر من کاملا منطقیه، اگه آمریکا و اروپا بهشون کمک میکردن همین عربها بعد از این که داعش رو با کمک همین کشور ها شکست میدادن و به عبارتی خرشون از پل میگذشت دوباره تو بوق و کرنا میکردن که آمریکا و اروپا تو مسائل داخلیمون دخالت میکنن و خودمون هم میتونستیم داعش رو شکست بدیم، ولی کردهای عراق عاقلتر از این حرفان، اونا با آمریکا و اروپا تعامل دارن و از مزایای این تعامل استفاده میکنن، الان شما اگه آبادانی، رفاه و پیشرفت شهرهای کردستان عراق رو ببینید متوجه میشید من چی میگم،تو همین مسآله داعش و کمکهای آمریکا و اروپا به کردستان هم این موضوع کاملاً مشهوده
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    3 0
    تیربار کالیبر 12.7 شد مسلح کردن؟ خسته نباشن بابا
  • ش A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    2 0
    اولاند ترسیده بالاخره سر کله فرانسوی های داعش تو فرانسه پیدا بشه.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    17 1
    بعد از نابودی داعش، به زودی به تشکل کشور جدید کردستان نزدیک خواهیم شد.