ایسنا نوشت:

رهبر حوثی‌ها در یمن با درخواست از حامیان خود برای آن‌ که امروز (دوشنبه) جهت براندازی دولت دست به تظاهرات گسترده‌ای بزنند، به دولت تا روز جمعه آتی برای استعفا مهلت داد.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "عبدالملک الحوثی"، رهبر حوثی‌ها در یمن از طرفداران خود خواست تا امروز به خیابان‌های صنعاء، پایتخت و دیگر شهرهای یمن بیایند و با برگزاری تظاهرات گسترده، خواهان سرنگونی دولت شوند.

رهبر حوثی‌ها همچنین در یک سخنرانی تلویزیونی به مقامات کنونی دولت یمن تا روز جمعه آتی مهلت داد تا استعفا دهند.

عبدالملک الحوثی ضمن انتقاد شدید از دولت کنونی و متهم کردن آن به شکست در اداره امور و دادن وعده‌های دروغین، گفت: اگر دولت تا جمعه استعفا ندهد، ما گزینه‌های دیگری را در پیش می‌گیریم.

وی همچنین از نیروهای امنیتی و ارتش یمن خواست تا از مردم حمایت کنند و "ابزار دست فاسدان و ظالمان دولت یمن نباشند".

رهبر حوثی‌های یمن ضمن درخواست برای اجرایی کردن نتایج کنگره ملی که در 25 ژانویه گذشته به فعالیت خود پایان داد، گفت: اوضاع کنونی در یمن نشان می‌دهد که دولت در تمامی زمینه‌ها شکست خورده است.

وی تصریح کرد: ما به اعتراضات مردمی خود برای تحقق حقوق مردم یمن ادامه می‌دهیم. در واقع تظاهرکنندگان، خطر واقعی در یمن نیستند؛ بلکه کسانی‌اند که فساد را گسترش می‌دهند. ما تظاهرات مسالمت آمیزی را برای سرنگونی دولت برگزار می‌کنیم و به مسئولان دولت نسبت به ارتکاب هرگونه جنایتی در حق تظاهرکنندگان هشدار می‌دهیم.

وی اظهار داشت: خون مردم یمن گرانبها است و هیچ‌گاه قبول نمی‌کنیم به راحتی این خون‌ها هدر برود و ما همواره برای حفظ کرامت وطن خود تلاش می‌کنیم.

در همین حال، وی با اشاره به اوضاع فلسطین گفت: مردم ما هر اندازه مشکلات و دردهایی داشته باشند، اما مساله فلسطین را در رأس اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

عبدالملک الحوثی اظهار داشت: غرب که همواره دم از حقوق بشر می‌زند، هیچ توجهی به مردم فلسطین و رنج‌های آن‌ها نداشته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    4 21
    ای خدا هرچی گروه نظامی نابود کن. چه داعش چه حوثی چه ............
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    4 2
    خبرهای یمن رو تیتر اصلی کن شیعیان دارن بر یمن مسلط میشن شما اصلا خبر نمی گذارین باید لحظه به لحظه گزارش کنین
    • سیدعلی موسوی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
      1 0
      ان شاء الله دموکراسی و حکومت واقعی مردم بر مردم در یمن ایجاد بشه اگر شیعیان هم حضور داشته باشند که چه بهتر ولی مهم پیشرفت و رضایت همه مردم کشور یمن هستش چه شیعه و چه سنی