تسنیم نوشت:

منابع عراقی از هماهنگی موثر نیروهای عشایری و امنیتی در الانبار و بازپس گیری بسیاری از مناطق در این استان از لوث داعش و برقرای امنیت کامل در جاده سامراء و پیشروی های ارتش در صلاح الدین خبر دادند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، نیروهای عشایری با کمک نیروهای امنیتی عراق موفق به بازپس گیری برخی مناطق از لوث داعش شدند.
منابع عراقی اعلام کردند: تاکنون 25 عشیره به نیروهای امنیتی برای جنگ علیه داعش پیوسته اند و این روند همچنان ادامه دارد.
احمد صدالک الدلیمی رئیس پلیس الانبار گفت: صدها جنگجوی عشایری به نیروهای ارتش و پلیس عراق پیوسته اند.آنها به گروه های مختلف تقسیم شده اند و کنترل برخی مناطق را برعهده دارند.
وی افزود: نیروهای امنیتی و عشایری موفق به اخراج تروریست ها از مناطق البوعساف،زنکوره، و العصریه قرار دارد.در روستای البوکنعان در زنکوره هشتاد تروریست به هلاکت رسیدند و ادوات آنها به غنیمت گرفته شد.
در همین حال نیروهای عشایری با کمک نیروهای امنیتی موفق به بازپس گیری مناطق مختلف الانبار از جمله ناحیه بروانه در حدیثه در مسیر جاده منتهی به النخیب شدند.همزمان منابع عراقی از بازپس گیری مناطق گسترده ای از شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین و هلاکت ده ها تروریست خبر دادند.
این منابع بیان کردند: نیروهای امنیتی ضمن دفع حملات تروریست ها به پالایشگاه بیجی تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند.
منابع نظامی عراقی بیان کردند: پیروزی های ارتش عراق علیه داعش چشمگیر و بی نظیر است.افراد داعش شبانه می گریزند و ارتش نمی تواند با آنها مقابله کند.تروریست ها به این باور رسیده اند که نمی توانند در برابر ارتش ایستادگی کنند.
منابع عراقی اعلام کردند: یکی از شیوه های ارتش عراق استفاده از موشک است.ارتش عراق جنگ با تکفیری های گمراه را تا نابودی آنها ادامه می دهد.این منابع همچنین تاکید کردند: پیشروی های ارتش عراق و برقراری امنیت در راه های منتهی به سامراء تاثیرات مثبتی داشته است.
یک نظامی عراقی در گفتگوی با خبرگزاری نون عراق گفت: ما هم اکنون در جاده سامراء هستیم و این جاده کاملا امن است.سربازان از روحیه خوبی برخوردار هستند و تحرکات موش های داعش را در هر مکانی دنبال می کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    2 0
    حدسم درست بود. داعش یک کمی قدرتش کم بشه گروه های عشیره ای راه خودشان را جدا خواهند کرد. به هر حال اونها هم امکانات محدود دارند و نمی خواهند الکی بمیرند. البته خیلی هم خوب شد چون داعش را دچار توهم محبوبیت کردند تا به موقع زیر پایشان را خالی کنند. دم اشون گرم.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    6 0
    خدارو شکر که امنیت داره به عراق برمیگرده