۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۱

تسنیم نوشت:

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از مخالفت تیم مذاکره کننده رژیم اسرائیل با طرح پیشنهادی آتش بس مصر خبر داد و گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل اسیر تناقضات داخلی است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، موسی ابومرزوق در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: نخست وزیر رژیم اسرائیل طرح پیشنهادی مصر برای آتش بس را نپذیرفته است و تیم مذاکره کننده رژیم اسرائیل تعدیلاتی را پیشنهاد کرده که وضعیت را به نقطه اول بازمی گرداند.
قیس عبدالکریم از اعضای تیم مذاکره کننده فلسطینی گفت: خلع سلاح مقاومت از بارزترین این تعدیلات خواسته شده رژیم اسرائیل است.
موسی ابومرزوق گفت: 24 ساعت از آتش بس موقت مورد توافق مانده است و شاید برای بار سوم آتش بس موقت تمدید نشود و تیم مذاکره کننده فلسطینی از هیچ یک از حقوق ملت فلسطین صرف نظر نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: نتانیاهو اسیر تناقضات داخلی است. وارد جنگی هوایی و زمینی شد و در هر دوی آنها شکست خورد و به هیچ یک از اهداف تعیین شده اش نرسید.
ابومرزوق گفت: تیم مذاکره کننده فلسطینی از رایزنی ها و بررسی طرح پیشنهادی مصر برای آتش بس در نوار غزه برگشت و امروز دوشنبه با برادران مصری ملاقات می کند.
تیم مذاکره کننده فلسطینی تاکنون چند دور مذاکرات غیر مستقیم با تیم مذاکره کننده رژیم اسرائیل با میانجیگری مصر در قاهره برای برقراری آتش بس در نوار غزه برگزار کرده است.
لزوم رفع واقعی محاصره غزه، بازگشایی گذرگاهها، راه اندازی دوباره فرودگاه رفح و بندر غزه از جمله خواسته های تیم مذاکره کننده فلسطینی است.
تاکنون مدت آتش بس موقت بین دوطرف برای به نتیجه رسیدن مذاکرات یاد شده تمدید شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 2
    مذاکره همه یا هیچ نیست و باید ادامه یابد تا راه میانه کشف شود.