حجت الاسلام احمد رهدار در گفت وگو با روزنامه اعتماد در باره روشنفکران کشور که اخیرا اسرائیل را محکوم کردند،گفت:

*اگر امروز روشنفكري ما هوس كرده كه اسراييل را نقد كند به تقليد اين است كه در دنياي غرب دارد اين كار را انجام مي‌دهد. اينها هميشه از حقوق بشر دم مي‌زدند. همان حقوق بشري كه پشت تمام اين جنايت‌هاست.

* نويسندگاني هستند كه تا جايي پيش مي‌روند كه اسلام را ناعادلانه بخوانند و احكام اسلام را به نام حقوق انسان زير پا بگذارند و حكومت ديني را حكومت ديكتاتوري بنامند و بسياري از ارزش‌هاي ما را در چند صد مقاله و كتاب نقد كنند. اين آدم‌ها يك بار به ذهن‌شان نزده كه منشور جهاني حقوق بشر را نقد كنند، همچنان كه قرآن را نقد مي‌كنند. جريان روشنفكري ما كه بعد از انقلاب مقالات و كتب بسيار در دفاع از حقوق بشر نوشتند، چقدر كتاب در دفاع از اسلام نوشته است؟ اينها چطور از حقوق بشري دفاع مي‌كنند كه نويسندگان اين حقوق بشر، خود جنايتكاران بزرگ تاريخ هستند. چطور اينها مي‌توانند اسراييل را محكوم كنند اما براي امريكا له‌له مي‌زنند. امريكايي كه هميشه اسراييل را حمايت مي‌كرده است. همين الان كه اسراييل را نقد مي‌كنند جرات ندارند امريكا را نقد كنند. چند مقاله در روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب ما در نقد امريكا وجود دارد؟

* يك بار هم در روزنامه‌هايشان امريكا را نقد كنند و بگويند امريكا در حق ما جنايت كرده است. بگويند امريكا اموال ما را بلوكه كرده، بگويند بسياري از انسان‌هاي بي‌گناه را قتل عام كرده است و... اگر واقعا فكر مي‌كنند كه نقد اسراييل نقد امريكاست در خصوص اين اتهامي كه امثال من مي‌زنند وارد شوند. ما از خداي‌مان است كه اين اتفاق بيفتد. با تمام گذشته‌يي كه از اينها سراغ داريم اگر بگويند مرگ بر امريكا و... ما استقبال مي‌كنيم و گرنه اين نوع اقدامات‌شان براي ما غيرقابل باور است. ولي ترديد جدي داريم.صادقانه بايد بگويم جريان روشنفكري جريان وابسته‌يي است. از روز نخست شكل‌گيري اين جريان يك سري سياست‌هاي كلي بر آن حاكم بوده كه سياست جريان روشنفكري را راهبري كرده است. جريان روشنفكري‌ ما نه روشن است و نه فكر دارد. حقيقتا تاريك است و نسبتي با تفكر و انديشه ندارد و صرفا مقلد بوده است.

* چند وقت روزنامه «كيهان» دستم بود و به منزل يكي از دوستانم رفتم و او گفت اين روزنامه پر از توهين و فحش است. من پرسيدم توهين به چه كسي؟ آيا شما ديديد به شهدا، ارزش‌ها يا رهبري توهين كند؟ يا به مقدسات دين؟ من خودم اين روزنامه را تند مي‌دانم اما در اكثر قريب به اتفاق موارد تندي بر حقي است. اگر توهيني است به اسراييل و امريكا است و به استكبار توهين مي‌كند.

 

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    13 5
    دقیقا می فرمایید در ایدئولوژی ما به جز موارد مذکور به سایر چیزها می توان توهین کرد والا من سوادم نمی رسه ولی فکر نمی کنم این رفتار "کیهانیان" با روش، سنت و اخلاق پیامبر و ائمه اطهار هم سو باشه.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    17 3
    "آيا شما ديديد به شهدا، ارزش‌ها يا رهبري توهين كند؟ يا به مقدسات دين؟ من خودم اين روزنامه را تند مي‌دانم اما در اكثر قريب به اتفاق موارد تندي بر حقي است. اگر توهيني است به اسراييل و امريكا است و به استكبار توهين مي‌كند." واقعا ابراز نظر جالبی است یعنی این آقا انتظار دارد شریعتمداری به رهبری توهین کند ؟؟؟؟؟ توهین را به استادان دانشگاه همچون مرحومان زرین کوب وزریاب خویی می کند که مدافع ندارند
  • بی نام FI ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    12 12
    بله خوب حتما جناب هاشمی رفسنجانی، خاتمی، و روسای دولت و مجلس از اول انقلاب تا امروز ، حتی در بسیاری موارد دولت امروز همه جزو استکبار هستند که کیهان به آنها می تازد.... کیهان تند نیست مشکل کیهان جای دیگری است ....
  • بی نام RU ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    6 2
    مساله دشمني با امريكا متاسفانه به صورت يك اصل و يك قانون ابدي براي بعضي ها در آمده، اين اصلا درست نيست، بايد با هوشمندي به شرايط و مصلحت وقت نگاه كرد، اينكه آمريكا منفعت طلبه قبول اما براي همه جا اينطوره حتي از دولت آلمان هم جاسوسي كرده پس آلمانها عليه اش شعار بدن؟ اينكه در قديم عليه ايران شيطنت كرده قبول اما كشورهايي كه مستقيم با آمريكا طي تاريخ جنگ داشته اند و ضربه شديدتر خوردند چه بگويند؟ از تاريخ بايد درس گرفت نه اينكه ملاك رفتار هميشگي قرار داد، دولت فعلي امريكا با وجود تداوم منفعت طلبيش شرايطي داره كه مي تونيم به نفعمون استفاده كنيم كه معلوم نيست در آينده هم چنين دولتي داشته باشند،‌چه دليلي داره مدام به آنها دشنام بديم و پرچم كگشور 400 ميليوني شان را پاره كنيم؟ مگر آنها اينگونه ميكنند؟