رئیس جمهور با اشاره به طرح استیضاح وزیر علوم در مجلس ،آن را فرصتی برای تقویت رابطه بین دولت ومجلس دانست وگفت:مدیریت دکتر فرجی دانا در دوره کوتاه 9 ماهه توانسته است فضای کم سابقه ای از آرامش ونشاط را در دانشگاهها ایجاد کند.

به گزارش خبرانلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه هیئت دولت به ریاست دکتر روحانی برگزار شد واعضای دولت درباره مسایل ومباحث روز کشور بحث وتبادل نظر کردند .

در این جلسه دکتر روحانی با اشاره به نخستین سالگرد آغاز دولت تدبیر وامید، تغییر شرایط کشور وبهبود فضای اقتصادی ، اجتماعی وسیاسی جامعه را موهبت الهی وحاصل حماسه سیاسی مردم وهمکاری دولت وملت دانست.

دکتر روحانی آرامش وامید را دستاوردبزرگ ملت در نخستین گام برشمرد وافزایش همبستگی در جامعه وانسجام ارکان نظام را مایه ثبات واقتدار کشور در شرایط پر تلاطم منطقه دانست .

ایشان با مقایسه شرایط ملتهب گذشته با وضعیت همدلی وهمکاری کنونی بین دولت و مجلس تاکید کرد: دولت وظیفه خود می داند که از حسن روابط با مجلس حراست کند.

رئیس جمهور با اشاره به طرح استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی آن را فرصتی برای تقویت رابطه بین دولت ومجلس دانست وگفت : مدیریت دکتر فرجی دانا در دوره کوتاه 9 ماهه توانسته است فضای کم سابقه ای از آرامش ونشاط را در دانشگاهها ایجاد کند وابراز اعتماد مجدد مجلس بر ایشان ، بار دیگر وحدت وانسجام بیشتر نظام را در شرایط حساس کنونی به جامعه وجهانیان نشان خواهد داد.

دکتر روحانی از اعضای دولت خواست در هفته دولت با حضور در استان های کشوردر گفتگو با مردم ،صاحبنظران ورسانه ها گزارش تلاشها و دستاوردهای دستگاههای اجرایی را به مردم که صاحبان اصلی کشور هستند ارایه کنندو زمینه بهره گیری گسترده تر از نظرات مردم و نخبگان را در حوزه خدمات خود فراهم کنند.
در این جلسه همچنین وزارت صنعت معدن وتجارت گزارشی در خصوص وضعیت معادن کشور به هیئت وزیران ارایه داد.

رئیس جمهور بخش معدن را برای دولت دارای اهمیت زیاد دانست وبر توسعه سرمایه گذاری در این بخش و فعال تر شدن حوزه معدن وصنایع معدنی تاکید کرد.
در ادامه تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی پس از بحث وبررسی به تصویب هیئت دولت رسید.

هیئت وزیران همچنین آیین نامه اجرایی تبصره 3 ماده 139 قانون مالیاتهای مستقیم را اصلاح نمود . براساس این اصلاحیه آن دسته از اصحاب فرهنگ وهنر که طی سالهای 1381 تا 1390 اظهارنامه مالیاتی تنظیم وتسلیم نکرده اند نیز می توانند از معافیت مالیاتی موضوع ماده 139 قانون مالیاتهای مستقیم استفاده کنند .

بنا بر نص ماده 139 قانون مالیاتهای مستقیم ( مصوب 27/11/1380)فعالیتهای انتشاراتی ، مطبوعاتی، فرهنگی وهنری از پرداخت مالیات بر درامد معافند ولی در آیین نامه اجرایی این ماده استفاده از معافیت مذکور مشروط به ارایه اظهارنامه شده است . در مصوبه جدید دولت شرط اضافی فوق برای سالهای 1381-1390 حذف شده است .

اصلاح تعرفه برق خانگی شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش از جمله مصوبات این جلسه هیأت وزیران بود. براساس این مصوبه، شهرستان‌های مذکور از اول خرداد تا پایان شهریور به عنوان منطقه گرمسیر(۱) و برای ماه‌های اردیبهشت و مهر به عنوان منطقه گرمسیر(۲) تعیین می‌شوند.
آیین‌نامه اجرایی ماده (۹) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار از دیگر مصوبات هیأت وزیران در این جلسه بود. براساس این آیین‌نامه، به وزارت امور خارجه مأموریت داده می‌شود تا ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری ایران در کشورهای دیگر، تبادل هیأت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری بین ایران و کشورهای دیگر را تسهیل کند.
با تصویب دولت، مهلت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد - مصوبه ۱۳۸۷.۲.۲۹ - به مدت سه سال دیگر تمدید می‌شود.

همچنین وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد مکلف است با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه ستاد مبارزه با مفاسد اداری و شورای دستگاه‌های نظارتی ظرف حداکثر ۱۸ ماه نسبت به بازنگری قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد - مصوب ۱۳۸۷ - اقدام نموده و اصلاحات لازم را برای ارایه لایحه دایمی قانون مذکور به هیأت وزیران ارایه کند.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رستم A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 4
    آقای روحانی باید به کسانی توهین وناسزا گفت در محلس عذر خواهی کند