واحد مرکزی خبر نوشت:

عربستان سعودی و کویت با پایبندی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف حمایت مالی از گروههای شورشی در سوریه و عراق موافقت کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که نام چهار نفر از اتباع این دو کشور در فهرست تحریم شورای امنیت قرار گرفتند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه به منظور تضعیف گروه دولت اسلامی قطعنامه ای را تصویب کرد. گروه دولت اسلامی شاخه جدا شده از القاعده است که بخش هایی از عراق و سوریه را به تصرف خود در آورده و خلافت اسلامی تشکیل داده است.
مقامات غربی معتقدند کشورهای متمول عرب از جمله عربستان سعودی و کویت منبع اصلی حمایت از شورشیان و جنگجویانی هستند که علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه می جنگند.
در حالی که عربستان سعودی حامی شورشیان علیه اسد است یکی از اعضای علویهای سوریه معتقد است که کمک های مالی باید برای حمایت از گروههای میانه رو هزینه شوند.
ریاض امسال گروه دولت اسلامی و جبهه النصره را سازمانهای تروریستی اعلام کرده است و برای حمایت مادی و معنوی از این گروه مجازات زندان قرار داده است و از علمای این کشور خواسته است علیه کمک به این گروهها تبلیغ کنند.
گروه دولت اسلامی مدتهاست در فهرست سیاه شورای امنیت قرار دارد این در حالی است که جبهه النصره نیز اوایل امسال در این فهرست قرار گرفت. هر دو گروه تحت تحریم های سازمان ملل متحد علیه القاعده قرار دارند.
رسانه های عربی گزارش دادند ریاض مدتهاست به دنبال دو فردی است که سازمان ملل متحد آنها را در فهرست سیاه قرار داده است و دو تبعه کویتی نیز از جمله شیخ حجاج بن فهد العجمی که از روحانیون مشهور کویتی است به ارتباط با جبهه النصره متهم شده است.
منصور عیاد العتیبی نماینده کویت در سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد کشورش به قطعنامه 2170 سازمان ملل متحد پایبند خواهد بود و همه مفاد آن را اجرا خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =