فارس نوشت:

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جزئی‌ترین موارد تخلف نیز حساسیت داشته باشند، گفت: معمولاً نارضایتی های مردم نسبت به مسائل جزئی و موارد تخلف در مراجعات بیش از مسائل کلان است.

اسحاق جهانگیری عصر امروز (یکشنبه) در جلسه «کمیته پیشگیری و مقابله نظام مند با مفاسد اقتصادی در قوه مجریه» اظهار داشت: تخلفات مربوط به دستگاه های اجرایی، بیشتر در برخی مسائل خاص صورت می گیرد و تخلف و موارد بروز فساد در این زمینه‌ها نسبت به سایر موارد بیشتر است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: لازم است زمینه های اصلی تخلف در دستگاه های اجرایی شناسایی شود تا با پیشگیری و ممانعت از بروز این گونه تخلفات شاهد افزایش رضایت مردم از عملکرد این دستگاه ها باشیم.

در این جلسه که وزرای کشور، نفت، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کل بانک مرکزی و معاون اجرایی رئیس جمور نیز حضور داشتند گزارشی در خصوص الگوی پیشنهادی جهت دریافت، ثبت و پی گیری سیستمی برنامه کارگروه های ارتقای سلامت اداری در دستگاه های اجرایی از سوی آقای کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر کمیته ارائه شد.

در این گزارش به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای طراحی سامانه رصد و نظارت بر اقدامات دستگاه های اجرایی پرداخته شد و توضیحاتی در خصوص وظایف، اهداف و تکالیف دستگاه های اجرایی در زمینه اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه در برابر تخلفات اقتصادی و نحوه ارائه آنها از طریق سامانه بیان گردید.

اعضای جلسه نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در جهت بهبود فرایند طراحی شده متناسب با فعالیت و ساختار دستگاه‌های اجرایی در راستای سالم‌سازی گلوگاه‌های فساد و افزایش پاسخگویی دولت به نیازهای جامعه ارائه کردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین قراگوزلو IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    با سلام و احترام، جناب آقای جهانگیری معاون اول محترم ، در ابتدا راهکاری برای ایجاد امنیت شغلی کارکنان دولتی بیندیشید تا چنانچه اعتراضی به ظلم ، حیف و میلها ، سوء استفاده ها و... نمودند ، تنها و تنها در برابر مدیران خاطی نمانند. بنده در مرکز تحقیقاتی که سالهای متمادی در آن زحمت کشیده و با دلسوزی و تلاش حتی خارج از وظایفم خدمت نموده بودم ، در اعتراضم به ............ مورد ظلم چندین ساله قرار گرفته و دست آخر بدهکار نیز شدم همه روسا و کارکنان از ترس به بنده نزدیک هم نمی شدند مرا بعنوان متخلف به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان معرفی تا با دسیسه ، حذف شوم ولیکن خدا را شکر با خواست پروردگار مهربان ، با ارائه اسناد و مدارک و بازگویی برخی از دهها خلافهایشان ، تبرئه و به میل خود بازنشسته شدم.
  • سیا IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    1 0
    نارضایتی همیشه از کلان به خرد میرسد، اگه شما در سطح کلان اشتباه کنید کل جامعه آسیب می بیند نه در سطح خرد جامعه. اینکه مردم از تحریم بانک مرکزی و دلار 3000 تومانی ناراضی هستند یک نارضایتی خرد است. اگر جامعه از یک نفر مثل بابک زنجانی و مسایل آن ناراضی است اینم خرده، هیچی نشده.