تسنیم نوشت:

رئیس مرکز درمان ناباروری مجتمع دارویی ـ درمانی هلال‌احمر (رویش) با اشاره به تولد نخستین نوزاد حاصل از درمان ناباروری در این مرکز،گفت: با حمایت‌های مالی و بیمه‌ای از ۳ میلیون زوج‌ نابارور می‌توان ۶ میلیون فرزند به جمعیت کشور اضافه کرد.

حمید چوبینه رئیس مرکز درمان ناباروری مجتمع دارویی ـ درمانی هلال‌احمر (رویش) اظهار داشت: با حمایت‌های مالی و بیمه‌ای از زوج‌های نابارور برای سیر روش‌های پیشرفته درمان ناباروری می‌توان افزایش جمعیت مورد انتظار را نیز محقق کرد.

چوبینه در مراسم جشن یکسالگی تأسیس مرکز ناباروری هلال احمر ایران ( رویش) و شکرانه تولد نخستین فرزند حاصل از روش درمان ناباروری میکرواینجکشن بیان کرد: با اجرای روش‌های درمان ناباروری می‌توان 5 تا 6 میلیون فرزند به جامعه خود بی افزائیم.
وی با اشاره به این که درمان ناباروری زمانبر بوده و نیازمند هزینه است، اظهار کرد: تاکنون 5 میلیون نوزاد با استفاده از روش‌های پیشرفته درمان ناباروری به دنیا آمده‌اند و نخستین نوزاد در ایران هم به همت پژوهشگاه رویان در یزد و با روش آی. وی. اف به دنیا آمد.

چوبینه با اشاره به اینکه هم اکنون ۳ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و هر ساله به این آمار افزوده می‌شود، تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های افزایش جمعیت در کشور، پرداختن به موضوع ناباروری و درمان زوج‌ها بسیار مهم است، اما نکته قابل توجه زمانبر بودن و هزینه‌های بسیار درمان ناباروری است که اگر زیر چتر حمایت‌های دولتی و بیمه‌ای قرار بگیرند روند درمان و همچنین، تعداد زوج‌های متقاضی درمان که در نهایت منجر به تولد موفق نوزاد بیشتر خواهد شد.

ورود ۲۵۰ زوج به پروسه درمان در یک سال گذشته

به گزارش هلال احمر، رئیس مرکز درمان ناباروری مجتمع دارویی ـ درمانی هلال‌احمر (رویش) در یکسال گذشته ۲۵۰ زوج وارد پروسه درمان شدند که هم‌ اکنون ۸۰ زوج استفاده کننده از این روش‌ها منتظر تولد فرزند خود هستند.

رئیس مرکز درمان ناباروری مجتمع دارویی ـ درمانی هلال‌احمر با اشاره به دیگر فواید روش‌های نوین ناباروری اظهار کرد: تشخیص ژنتیک قبل از انتقال جنین به مادر و تعیین جنسیت نوزاد برای خانواده‌های دارای فرزندان اول و دوم همجنس، از دیگر روش‌های نوین درمان است.

وی درباره هزینه‌های درمان ناباروری خاطرنشان کرد: هزینه درمان ناباروری از ۱۰۰ هزار تومان به بالاست که این قیمت در مقایسه با سایر کشورها بسیار کمتر است و حتی رعایت اصول اخلاقی، دینی و شرعی نیز موجب شده است تا از کشورهای همسایه نیز برای درمان ناباروری به ایران سفر کنند.

 

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمدی A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    30 0
    پس از همین الان بفکر کار و مسکن هم باشید