نخست وزیر انگلیس در یک رسانه انگلیسی در مقاله ای اظهار داشت: بریتانیا باید با کشورهایی مثل عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، مصر و ترکیه و 'شاید حتی ایران' همکاری کند.


به گزارش خبر آنلاین، وب سایت بی بی سی فارسی در لندن به طور مفصل این مقاله را پوشش داده است که از نظر می گذرانید، در این مقاله که در ساندی‌تلگراف منتشر شده است کامرون نخست وزیر انگلیس نوشته است: کمک‌های بشردوستانه و حملات هوایی به تنهایی برای مقابله با داعش کافی نیست و 'واکنش امنیتی قاطع' لازم است.

او از لزوم واکنش سیاسی و دیپلماتیک گسترده‌تر به ویژه با مشارکت همسایگان و کشورهای منطقه نوشته است.

به نوشته آقای کامرون، بریتانیا باید با کشورهایی مثل عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، مصر و ترکیه و 'شاید حتی ایران' همکاری کند.او موقعیت فعلی را مقطعی خوانده که ایران می‌تواند آن را برای 'همکاری با جامعه جهانی' در برابر 'تهدیدی مشترک' انتخاب کند.
نخست وزیر بریتانیا نوشته کشورش باید نقشی پیشرو در تلاش‌های دیپلماتیک داشته باشد و به همین دلیل یک نماینده ویژه در اقلیم کردستان عراق منصوب خواهد کرد.


'عملیات نظامی'

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هشدار داده است که شبه‌نظامیان دولت اسلامی ممکن است آن قدر قدرت پیدا کنند که مردم را در خیابان‌های بریتانیا هدف قرار دهند.

آقای کامرون با تاکید بر لزوم نشان دادن واکنشی قاطع گفته بریتانیا باید آماده انجام عملیات نظامی برای 'رفتن به دنبال' شبه‌نظامیان دولت اسلامی باشد.
بریتانیا تا کنون در عملیات هوایی کمک‌رسانی به کردهای ایزدی تحت محاصره داعش شرکت داشته اما برخلاف آمریکا در اقدام نظامی مانند حملات هوایی علیه شبه نظامیان شرکت نکرده است.

دیوید کامرون هشدار داد که اگر این شبه نظامیان بتوانند 'خلافت اسلامی' مورد نظرشان را برقرار کنند بریتانیا با "یک حکومت تروریستی در کنار آب‌های مدیترانه و در مرز کشورهای عضو ناتو" روبرو خواهد بود.

بر اساس برآورد دولت بریتانیا حدود ۴۰۰ شهروند این کشور در کنار شبه‌نظامیان 'دولت اسلامی' در حال نبرد هستند و احتمال بازگشت این افراد به بریتانیا و تهدید احتمالی آنها برای کشورشان همواره موضوع نگرانی مسئولان بوده است.

آقای کامرون نوشته هر کس در بریتانیا با پرچم داعش دیده شد باید دستگیر شود.

پیشتر رهبران کلیسا در بریتانیا درباره این که این کشور 'رویکرد منسجمی' در قبال برخورد با اسلام‌گرایان افراطی ندارد، هشدار داده بودند.

نیروهای 'دولت اسلامی' بخش هایی از عراق و سوریه را اشغال کرده‌اند و قصد دارند با تاسیس 'خلافت اسلامی' در این مناطق قوانین شریعت را به اجرا در آورند.

پیشروی های اخیر داعش در شمال عراق و مناطقی از سوریه با گزارش‌هایی از قتل‌عام ساکنان محلی در مناطق مختلف همراه بوده است.

نیروهای پیشمرگ کرد از بامداد شنبه، ۱۶ اوت عملیاتی را با حمایت هوایی آمریکا برای پس گرفتن سد موصل و مناطق اطراف آن اغاز کرده‌اند و می‌گویند این عملیات با پیشروی‌هایی همراه بوده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =