۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

گروه دولت اسلامی در شمال عراق همچنان به کشتار غیرمسلمانان ادامه می دهد.

 

 


نایف جاسم که سه تن از اعضای خانواده اش را در جریان قتل عام روز جمعه روستای کوچو در نزدیکی سنجار از دست داده می‌گوید شبه نظامیان دولت اسلامی ۴۲۰ مرد این روستا را کشتند و ۱۰۰۰ زن و کودک را با خود بردند.

این شاهد عینی افزود: «نیروهای دولت اسلامی زنان و کودکان را از مردان جدا کردند. اموال و دارایی آنها را گرفتند. و مردان را گروه گروه با اتومبیل هایی از روستا خارج کردند و همه را کشتند. پس از آنها زنها را به جایی سمت سنجار بردند. نمی دانم دقیقا کجا.»

پیش از این مقامات عراق از کشته شدن ۸۰ تن در این روستا خبر داده بودند.

گزارش های تایید نشده دیگری نیز از قتل عام نزدیک به ۷۰۰ تن از اعضای عشیره ای در شرق سوریه توسط این شبه نظامیان تندرو سنی حکایت دارد.

منبع: یورونیوز

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لعنت داعش IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    2 0
    لعنت برداعش و حامیانش
  • شادمان IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    اول از هرمطلبی خدا نسل هر چه تفکری همچو داعش را زیر خاک کند ، امین . در ثانی ، سایت محترم ، شهر مورد نظر شینگل و یا شینگار میباشد نه سنجار . خود اهالی ، دقیقا همین شینگل را میگویند ،و در کتاب های تاریخی نیز به همین نحو است . سنجار را برادران نخود هر آش ، یعنی انگلیسی ها بکار می برند . مثل خیلی چیز های دیگر ، مثلا به تاج محال ، تاج محل میگویند ، و ما ایرانیها چون این مطالب را بیشتر از طریق کتابها وروزنامه های انگلیسی و انگلیسی زبان میخوانیم عین انها تلفظ میکنیم . ما که جزو منطقه هستیم باید اشنایی مان از انها بیشتر باشد ، که متاسفانه ، برعکس این قضیه هست . به امید اگاهی بیشتر .