خبرگزاری تسنیم نوشت:

نخست وزیر انگلیس بر استفاده از همه توانمندیهای نظامی کشورش برای مقابله با خطر گروه تروریستی داعش و امکان همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران برای مقابله با خطر این گروه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس امروز یکشنبه تاکید کرد که کشورش از همه توانمندی های خود برای مقابله با گروه داعش استفاده خواهد کرد.
وی هشدار داد که اگر پیشروی این گروه تندرو متوقف نشود، ممکن است "ما را در خیابانهایمان" در انگلیس هدف قرار دهد.
کامرون در سرمقاله خود در هفته‌نامه ساندی تلگراف افزود: این امر بدان معنا نیست که انگلیس باید مجدد نیرو به عراق اعزام کند بلکه باید در اندیشه امکان همکاری با ایران برای از بین بردن این تهدید باشد.
وی هشدار داد: غرب با درگیری نسل ها روبرو است و اگر برای متوقف کردن حمله این گروه تروریستی بسیار خطرناک وارد عمل نشویم، این گروه به ساختن توانمندیهای خود ادامه خواهد داد تا بتواند ما را در خیابانهای انگلیس هدف قرار دهد.
نخست وزیر انگلیس گفت: امنیت تنها زمانی برقرار می شود که از همه منابع خود شامل کمک ها، دیپلماسی و توانمندیهای نظامی خود استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: انگلیس باید با کشورهایی مثل عربستان، قطر، مصر، ترکیه و چه بسا حتی با ایران برای مقابله با گروه داعش همکاری کند.
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز شنبه گفت که کشورش به پروازهای شناسایی بر فراز شمال عراق در تلاش برای جلوگیری از هرگونه حمله جدید گروه داعش ادامه خواهد داد.
وی این مطلب را دو روز بعد از آن بیان داشت که یک سخنگوی کامرون گفت: لندن به طور مثبت ارسال سلاح برای نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق را در صورت درخواست کردها، بررسی خواهد کرد.
انگلیس تا این لحظه به انتقال تجهیزات نظامی کشورهای دیگر برای کردها در شمال عراق بسنده کرده است.
بسیاری از کارشناسان تحرک نظامی اخیر آمریکا و برخی کشورهای غربی بویژه انگلیس در شمال عراق را برای حفاظت از منطقه کردستان عراق دانسته اند که در آن شماری از شرکت های نفتی بزرگ آمریکایی و اروپایی فعالیت می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =