۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۷

خبرگزاری تسنیم:


وزیر خارجه اسپانیا با بیان اینکه بحران در لیبی تهدید بزرگ برای منطقه و اروپا است، اعلام کرد اسپانیا خواستار برگزاری کنفرانسی با محوریت درگیری‌های لیبی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «وال»، «مانوئل گارسیا مارگائو» وزیر خارجه اسپانیا در سخنانی در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «اسپانیا برگزاری نشستی در مادرید در تاریخ 17 سپتامبر آینده را درخواست خواهد کرد.»

وزیر خارجه اسپانیا افزود «محور این کنفرانس که با حضور کشورهای منطقه مدیترانه برگزار خواهد شد، بحث درباره درگیری‌های لیبی و تاثیر آن بر سایر کشورهای منطقه خواهد بود.»

مارگائو با تأکید بر اینکه لیبی یک مسئله بسیار نگران کننده برای اسپانیا و همه کشورهای جهان است، اظهار داشت لیبی تهدیدی بزرک برای ثبات در منطقه و اروپا بویژه مرزهای جنوبی اروپا محسوب می‌شود.

مارگائو تصریح کرد در صورت ادامه بحران در لیبی، این کشور به افغانستان دیگری تبدیل می‌شود.

براساس این گزارش، 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، پیشتر درباره درگیری لیبی نشست تشکیل داده و آتش‌بس فوری و از سرگیری روند سیاسی در این کشور را خواستار شده بودند.

از سوی دیگر، فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی، اوایل هفته جاری به لیبی خواهد رفت تا برای تحقق آتش‌بس بین گروه‌های مسلح تلاش کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =