در روزی که استیضاح وزیر علوم اعلام وصول شد، علی مطهری اگر چه با خبرنگاران رسما درباره این استیضاح گفت وگو نکرد، اما گفت باید روز مقرر برای رای نیاوردن استیضاح تلاش کنیم.

محمود عزیزی: این تصمیم می تواند نظر جمعی از نمایندگانی باشد که از مخالفان استیضاح وزیری هستند که دولت گفته است تمام قد از او حمایت می کند و معاون پارلمانی وزیر علوم می گوید:استیضاح او «تاریخی» خواهد شد.

مخالفان استیضاح می گویند این گونه رفتار کردن با دولت در یک سالگی معنایی جز تضعیف دولت ندارد و  مساله اعلام بورسیه های غیر قانونی موجب انتقام گیری از وزیر علوم شده است. حامیان استیضاح سیاسی بودن را رد می کنند و معتقدند به کارگیری افراد موثر در فتنه 78 و 88 موجب انجام این استیضاح است و فرجی دانا از فرصت یک ماهه استیضاح هم استفاده نکرده است.

در روزهایی که خیلی از موافقان وزیر علوم در شبکه های اجتماعی کمپین حمایت از وزیر را راه اندازی کرده اند، خبرگزاری ایسنا  هم نام 50 نماینده امضا کننده این استیضاح را منتشر کرده است. لیستی که شامل برخی اعضای جبهه پایداری و فراکسیون اصولگرایان به عنوان فراکسیون اقلیت مجلس است.در  این بین عدم حضور اسامی نمایندگانی چون حجت الاسلام روح الله حسینیان، حجت الاسلام حمید رسایی و کوچک زاده به عنوان نمایندگان مشهور منتقد دولت در این لیست از نکات قابل توجه است.

کوچک زاده: کوچک زاده از جمله نمایندگانی است که از سالهای دور فرجی دانا را می شناسد و به همین دلیل ، امضای خود را پای برگه استیضاح او نبرده است. روزهایی که  کوچک زاده  در دانشگاه شیراز درس می خواند و با فرجی دانا هم دانشگاهی  و هم فکر بود.

روایت کوچک زاده از هم فکری فرجی دانا با خودش این است که او در سالهای ابتدایی انقلاب فرجی دانا را به عنوان «یک بچه مذهبی خوب و فعال و به عنوان پاسدار » می شناخته است. 34 سال بعد از سال 58 هم  وقتی 25 دی ماه 92 رسانه ها خبر از شکایت او از وزیر علوم به همراه دو نماینده دیگر دادند، مصاحبه کرد و گفت که علی رغم انتقادهایی که نسبت به فرجی دانا دارد اما از او هیچ شکایتی نکرده است. از آن تاریخ هم مصاحبه ای بر ضد فرجی دانا از سوی کوچک زاده انجام نشده است و کسی از موضع شخصی او نسبت به وزیر علوم خبر ندارد.

رسایی و حسینیان: رسایی و حسینیان هم چهره هایی هستند که استیضاح را امضا نکرده اند، اما در همه ماههای گذشته از مدافعان اعلام وصول این استیضاح بوده اند. 8 تیر ماه بود که حسینیان از قول هیات رئیسه برای اعلام وصول استیضاح فرجی دانا خبر داد و بعد هم گفته است که موضوع «انتصابات و بحث لغو بورسیه‌های دولت گذشته»، مهم‌ترین محورهای استیضاح است.

 توکلی: الیاس نادران به عنوان نماینده سه دوره مجلس از جدی ترین دنبال کنندگان استیضاح فرجی دانا است و در هفته های گذشته بیشترین مصاحبه را در خصوص این استیضاح داشته است؛ احمد توکلی رفیق صمیمی نادران در مجلس هم امضاء خود را پای استیضاح فرجی دانا نیاورده است. با این حال نظر توکلی به نادران نزدیک است. این موضوع را می توان از مصاحبه اخیر توکلی بیشتر درک کرد. جایی او از « لجاجت» فرجی دانا انتقاد کرده و گفته است که وزیر علوم«تفاهم بین مجلس و دولت»را از بین برده است.

حداد عادل: رئیس فراکسیون اصولگرایان هم اگر چه چهره اصلی کمیته ای بود که قرار بود به نمایندگی از مجلس رفتار و عملکرد فرجی دانا را در یک ماه رصد کند، اما مرور آخرین اظهار نظر های او می گوید که او هم در جمع موافقان استیضاح قابل دسته بندی است.برخلاف روزهایی که در مجلس ششم از نمایندگانی بود که برای رای آوری فرجی دانا رای جمع می کرد و در مقابل اکثریت اصلاح طلب مجلس ششم مدافع وزیر علوم بود.

باهنر: باهنر نائب رئیس مجلس هم مرد دیگری است که در قبال وزارت علوم «سیاست سکوت» را بر روش های دیگر ارجح دانسته است.آخرین باری که فعالیت جدی او در یک استیضاح دیده شد به روزهای مجلس پنجم باز می گردد. روزهایی که باهنر و حسینی وزیر ارشاد دولت دهم هر دو از مهاجرانی انتقاد کردند و او را برای این وزارتخانه مضر دیدند.

در ماههای گذشته نمی توان مصاحبه ای از باهنر درباره وزارت علوم یافت، ولی جعفری یکی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری که سخنگوی کمیسیون آموزش هم است می گوید که برخی چهره های تاثیر گذار مجلس از جمله باهنر نیز «دغدغه ها و انتقادات جدی نسبت به وزیر علوم» دارند. باهنر که به مرد لابی مجلس مشهور است از جمله چهره هایی است که دوستارانش می گویند در برخی مواقع با  توجه به جایگاه و نقش مهمی که در ادوار مجلس داشته، در به ثمر رسیدن یا نرسیدن یک استیضاح اثر گذار است.

زاهدی: وزیر علوم دولت نهم از جمله چهره های است که  اظهارنظرهای رسمی و غیر رسمی منتشر شده از او می گوید از منتقدان فرجی دانا است. اسفند 92 روزهایی بود که سایت خبری الف به نقل از او نوشت که نمایندگان مجلس و تعدادی از مراجع تقلید از عملکرد وزیر علوم«ابراز نگرانی کرده اند.»

 قبل تر از آن هم یک اظهار نظر تائید نشده می گفت که او از انتصاب معاون و مشاور وزیر علوم عصبانی بوده و در یکی از نشست های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به یکی از معاونان این وزارتخانه که برای پاسخگویی به نمایندگان در این کمیسیون حضور یافته، عباراتی به کار برده که سایت های خبری حامی دولت دست به انتشار آن در آبان 92 زدند.

رئیس کمیسیون خطاب به معاون وزیر گفته بود:«برو به این مرتیکه بگو یا این چند نفر را عزل می کند یا با اردنگی از وزارتخانه بیرونش می کنم.» خبری که خیلی زود از سوی زاهدی تکذیب شد. در روز اعلام وصول استیضاح فرجی دانا هم زاهدی با خبرنگاران پارلمانی مصاحبه تند و تیزی نکرد.5 روز مانده به استیضاح هم سند رو کردن مخالفان استیضاح درباره بورسیه های برخی فرزندان نمایندگان مجلس از جمله وزیر سابق ارتباطات و فرزند رئیس کمیسیون آموزش هم ماجرایی است که ابهام ها درباره سرنوشت استیضاح را بیشتر می کند.

زاهدی از جمله«دکتر»های است که با حمایت باهنر به جمع «مهندسین» سیاسی اضافه شد. قبل تر از آن هم خیلی ها نقش باهنر را در معرفی زاهدی به عنوان وزیر علوم دولت نهم  بسیار موثر بود و این همه بیش از هر چیز به همشهری بودن این دو باز می گردد.

اگر حرفهای معاون پارلمانی روحانی درباره تاریخی شدن استیضاح وزیر علوم و خبر احتمال حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه استیضاح درست باشد ، ممکن است فرجی دانا هم استیضاحش به یک روز تاریخی در پارلمان بدل شود.

/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگ A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    مملکت قانون داره،چرا شما انقدر طرفداری میکنید از فرجی دانا،نمایندگان حق دارن و از حقشون استفاده میکنند
    • ناشناس A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      نماینده مردم یعنی از ایده و عقیده مردم دفاع کند نه از عقیده خود و جیب اش و کناریش و گروهش و منافعش . جان برادر
    • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      جدی به نظرت قانون داره ؟ نمردیم و اینم شنیدیم .
    • محمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      من هر كاري كردم به اين پست مثبت بدم نشد.ظاهرا بي اخلاقي به اينجا هم سرايت كرده. من نميدونم كيا رييس دانشگاه شدن و يا اينكه ادماي خوبي هستن يا نه ولي وقتي آماراي توليد علم ايران رو توي اين 1 سالي كه ايشون وزير بودن ميبينم حق رو نماينده ها ميدم چون اين ضعفي كه دانشگاها پيدا كردن به دليل سياسي كاري اين آقا بوده ظاهرا.خواهشا منتشر كنين.
    • حاميح IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      بله حق دارن اما چجوري در يك سال تحصيلي متوجه كند شدن روند پرشتاب توليد علم در كشور شدن؟ مشكا اينجاس كه استيضاح سياسي و گرو كشي در مقابل بورسيه هاي غير قانوني از جيب من و شماست
    • بی نام EU ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      کدوم حق؟نماینده ای که با 30 هزار رای اومده توی مجلس به چه حقی میخواد وزیر 18 میلیونی رو استیضاح کنه؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      60 2
      آقا جون کدوم تولید علم؟ چاپ مقاله اسمش تولید علم نیست. تولید علم یعنی به علم موجود چیزی اضافه بشه وگرنه کپی کاری و تکرار کارهای دیگران اسمش تولید علم نیست. شما هر وقت دیدی یک مقاله درباره اختراع، ابداع روش جدید و یا ارائه نظریه و تئوری هست و بعد از چاپ مورد توجه دیگر محققان قرار گرفت یعنی تونسته به دانش بشری موجود چیزی اضافه کنه و تولید علم کرده
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      34 1
      چرا در دولت قبل از اين حق استفاده نكردن؟؟؟؟؟؟
    • کمیل A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      25 0
      باید دید چطور نماینده شدن. اگر افرادی در به اصطلاح فتنه شرکت کرده اند و مجرم بوده اند حتما دادگستری به اتهامشون طبق قانون رسیدگی میکنه و این ربطی به وزارت علوم نداره که اونها رو از حقوق شهروندی محروم کنه . جاب اینجاست بسیار کسانی که انقلابی بودن از حکومت شاه بورسیه تحصیلی میگرفتند
    • بی نام EU ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      27 0
      قانون یعنی وقتی اصلاح طلبان رو رد صلاحیت گسترده میکنن مشارکت مردم تهران به زیر 50 درصد میرسه
    • حقیقت گو IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      18 0
      همون قانونی که استیضاح رو مجاز دونسته، طرفداری از وزیر رو هم مجاز دونسته. طرفداری ما هم قانونی است و شما نمی تونید بگید چرا شما انقدر طرفداری می کنید. جناب آقای فرهنگ قانون گرا خبرآنلاین می تونه نظرات مخالف و موافق رو منتشر کنه و حتی می تونه مطالب خودش رو بر اساس دفاع یا انتقاد از وزیر تنظیم بکنه. این کاملا قانونیه
    • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      3 23
      باز شد قضیه 18 میلیون رای تهران آقایون خانوم ها تهران یک شهر از ایرانه هر وقت فهمیدید که فکر و نظر یک نفر شهرستانی با فکر و نظر یک نفر تهرانی برابره اون موقع می فهمید که نماینده یک منطقه 30 هزار نفری تو مجلس به اندازه نماینده یک شهر 18 میلیونی حق رای داره .
    • محسن A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      12 0
      فرهنگ جان منفی هاتو بشمر
    • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      14 1
      مثبت منفیارو ببینو بعدشم سسسسسسسسسییییییس
    • بی نام EU ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      19 0
      فرهنگ، به نکته خوبی اشاره کردی .نماینده مجلس حق انتخاب نفرات وزارت خانه ها را نداره اگر هم کسی تخلف کرده ، رسیدگی به آن بر عهده قوه قضاییه است. نماینده باید مدافع مردم باشد نه با پارتی بازی حق من و امثال منو بخورن و دوستان و آشنایانشان با بورسیه اهدایی به ادامه تحصیل بپردازند
    • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      28 0
      از کدوم قانون حرف میزنید؟؟؟ همان قانونی که 3000میلیلارد تومن رو بالا کسید یا اون قانونی که بابک زنجانی رو روی کار آورد؟؟؟ وی ا قانونی که مملکت رو توی 8 سال گذشته به سقوط کشوند
    • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      10 0
      اتفاقا راست گفت، حقشون رو اعمال نميكنن، ازش "استفاده" ميكنن
    • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      13 0
      به زمین خوردن .... یا در آوردن شکلک واسه نونه واسه نونه .....
    • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      4 23
      تشخیص اینکه نماینده از چی دفاع می کند با کیست با امثال شما؟ بدانید شما نمایندگی از مردم ندارید .آقای روحانی هم نمایندگی از مردم ندارد که هر کار دلش خواست بکند با این تفسیر که مردم به من رای داده است .البته ایشون همچین تصوری ندارند.اما ظاهرا شما داریدایشون باید قانون رو اجرا کنند.بعضی ها هنوز نمی دانند که کشور ما نظام پارلمانی است و نه ریاستی و مجلس بیشترین قدرت را دارد و وظیفه ی مجلس نظارت است. باید از دولت نقد کرد.این نقد هم به نفع دولت است هم به نغع مردم.وگرنه دولتمردان مست قدرت می شوند.همه باید به فضای نقد پذیری کمک کنند. ی میخواهیم عقلانیت را بر جامعه حاکم کنیم؟ بعضی ها یه چیزی در مورد آزادی بیان شنیدن.آزادی بیان به این معنی نیست که با عقل ناقص حرف های بزرگتر از هیکلت بلغور کنی
    • بی نام US ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      15 0
      قانون وقتی قانونه که سمت حضرات باشه وگرنه کهدیگر قانون نیست
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    اینها که امضا نکردند یک نیم نگاهی به انتخابات بعدی دارند.
  • محمد جواد IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    این بزرگواران که از خودمونن؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    444 6
    عده ای از حضرات مجلسی آتش استیضاح را روشن نمودند ولی برای دور ماندن از این گزند خود را از آتش دور نمودند .
  • saeed A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    446 2
    یکی از آقایون که اشاره کردین به این دلیل امضا نکرده چون پای دختر نخبه اش با معدل ۱۳ و خواهرزاده و داماد خواهرش در پرونده بورسیه های غیر قانونی گیره. در ضمن مهم نیست امضا نکرده باشن مهم اینه که بخاطر منافع گروه کوچک خودشون از هیچ کاری کوتاهی نمیکنن حتی تحریک نمایندگان دیگر.
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    338 8
    من فکر می کنم پرده این استیضاح اینها هستند وبقیه را فرستادن جلو
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    343 2
    این حنا دیگه رنگ نداره همه میشناشن این نماینده هارو
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    آقای فرجی دانا نظام رو قبول دارند یا نه؟ اگر دارند پس توفیقی و میلی چکار میکنند؟ مگه اون دو نفر نظام و انقلاب و نا مشروع نمیدوستند؟ پس چرا پست در این نظام رو رها نمی کنند؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      284 4
      در کدام دادگاه صالح این چیزا که مدعی هستید اثبات شد و این افراد محکوم شدن؟ هر که با شما نباشه دیلی بر این نیست که باید رد صلاحیت بشه . مشکل اینجاست که عده ای خودشان را و تفکرات افراطی شان محور تشخیص حق از باطل میدونن.. این تفکر داره درست عین داعش که دیرو ادعا کرد ملائه روی زمین هستند
    • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      18 0
      توفيقي و ميلي چه مشكلي دارن؟؟؟ راي اعتماد نگرفتن مرتد و كافر و ضد انقلاب نيستن كه
    • فرزاد IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      15 2
      بحث استيضاح بحث داغ اين روزهاست و من در سايتهاى مختلف كه اكثرا به اصول گرايان نزديكند نظر خوانندگان را دنبال مى كنم جالب است كه اكثريت نود درصدى نظرات به نفع وزير محترم است تا طرفداران استيضاح. من نتيجه گيرى محتاطانه اى مى كنم و آن اين است كه نمايندگان خواهان استيضاح نظر مردم را نمايندگى نمى كنند. اى كاس مانند بعضى از كشورها وقتى تضاد بين مجلس و رئيس جمهور به اينگونه لجبازيهاى مخرب مى رسيد انتخابات زود هنگام برگزار مى شد تا عده اى كه عملاً نماينده نظرات مردم نيستند كنار مى رفتند و چوب لاى چرخ مملكت نمى گذاشتند.
  • ش A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    297 7
    لیست این افراد را درست حسابی چاپ کن ببینیم با کیا طرفیم . و دفعه دیگه باید به کیا رای ندیم.
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      مشکل کشور وامثال شما اینه که عقلتون رو دادید به چند تا روزامه و سایت. نکن آقا یا خانوم ش بازتر نگاه کن
    • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      5 0
      بر اساس رفتار نماینده‌ها تصمیم نگیریم؟ عقلمون رو بدیم دست شما؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    256 3
    برنامه ریزهای استیضاح خودشون امضاء نکرده اند. فکر کرده اند مردم نمیفهمند
  • بهروز EU ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    چرا بخاطر استیضاح یک وزیر نمایندگان مجلس از طرف دولتی ها تهدید میشوند .این خلاف قانون است. احمدی نزاد با اینکه مورد بی مهری نمایندگان قرار گرفت ولی از این حربه زشت استفاده نکرد
    • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      18 0
      احمدي نژاد مورد بي مهري قرار گرفت؟؟؟؟ بارها هم خودش و هم وزراش قانون رو دور زدن ولي يك نفر از اين نماينده ها حرفي نزد
    • رسول IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      9 0
      پس اونوقت که گفت کابینه خط قرمز منه چی بود .
    • عماد IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      12 0
      آره هنوز بگم بگم ایشون یادمون هست یا فیلم هایی که توی مجلس نشون میداد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    283 8
    ننگتون باد که کارتون نه سر داره نه ته...یکی پیدا شده که جلو خلافشون واساده..حالا میخوان استیضاحش کنن.. منم اگه دکترام مث نماینده های مجلس تقلبی و خریداری شده و بورسیه منم تبدیلی بود مث شما سفت پای استیضاح میموندم... معلوم نیست نماینده های مردمن اونجا یا وکیل منافع خودشونو 7 پشتشون... خبر جون مادرت پخش کن...
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    139 6
    در پشت ايستاده اند
  • حامد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    164 7
    رسایی هم امضا نکرده؟ جل الخالق.
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    لطفا استیضاح کنید.دانشگاه ها داره سیاسی میشه و این سمه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      209 4
      سیاسی بود. از وقتی ایشون بودن که دوماهش تعطیلات تابستان دانشگاه بود دو ماهش امتحانات دانشجویان یه مدتم که عید الان از کجا فهمیدید جو دانشگاه سیاسی شده؟
    • محمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      12 0
      دانشجويي كه درك سياسي و جهت گيري درمقابل وقايع كشور و دنيا نداشته باشه كه دانشجو نيست مفت نمي ارزه.
  • مجید IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    202 4
    این ها همه نقشه کشیدن .امضا نمیکنن تا سر جلسه رای اعتماد رای منفی بدن و فرجی رو از وزارت بندازن.
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    135 4
    بیار آنچه داری زمردی و زور...اگر
  • امين A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    12 0
    فرجي دانا جاودانه خواهد ماند چه بماند چه برورد
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    7 1
    از اینکه آقای توکلی استیضاح را امضا نکردند و سپس آن مصاحبه را انجام دادند، تعجب کردم
  • ناشناس A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    11 0
    خطاب به استیضاح کنندگان: سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.
  • محمدرضا A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    4 0
    خب ازین واضحتر داریم؟؟؟؟ همه ی اینایی که گفتید روشن کننده ی استیضاح و فعالهای پشت پرده هستن...بعضی ازینایی که گفتین میخوان سر به تن فرجی دانا نباشه...استیضاحی سیاسی....
  • رحمان A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    3 1
    نگران نباشید پزشکیان فردا این موضوع را حل می کند
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    7 0
    جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد
  • ايثارگر IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    6 0
    استيضاح كنندگان فرجي دانا مقابل اراي مردم وخواسته ملت ازدولت روحاني صف اراي كرده اند
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    5 1
    يعني بد منتظر انتخابات مجلسم
  • سروش A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    7 0
    خبر انلاین جان لطفا یه نظرسنجیبزار ببین کیا مخالف و کیا موافق استیضاح هستند. ممنون
  • یونس A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 19
    سرعت تولید علم در ایران در یک سال اخیر از رتبه 14 به 16 کاهش یافت.درصورتی که باید طبق نمودار 3 واحد افزایش پیدا میکرد.وهمین موضوع برای استیضاح و رد صلاحیت ایشان کافیست.
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      7 0
      میشه بگین سرهت سنج شما در اندازه گیری سرعت علم چی هست؟ مقالات آی اس آی که با قیمت 200 هزار تومن از جلو دانشگاه تهران می شه خرید یا خیل عظیم بیکارانی که با سیاست افزایش تعداد دانشجو دانشگاه به هر قیمتی راه انداختند ؟؟ علم واقعی وقتی تولید کننده هست که به داد بیکاران و تولید برسه . تازه مقالاتی هم که سرعت سنجان مورد نظرشون بوده به لطف دولت متقلبان نیمی اش تقلبی بوده. با معدل 14 دکتر شدن کسی مقاله نویس و تولید کننده علم نمیشه
  • محسن A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    9 0
    معلومه که چرا بعضی از این آقایون امضا نکردن.چون قراره وزیر محترم اسم کسایی که از اون بورسیه غیرقانونی استفاده کردن رو نام ببره واین آقایان دوست ندارند اسم اونا رو هم بیاره
  • سیدجلال IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 7
    بنظذمیرسه اقایون سرشناس که برگه استیضا ح را امضا نکردن سرشناسیشون باعث سهل انگاری وعدم توجه بوظیفه خطیرشون شده
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    10 1
    آقای ادعای قانون نفر اول اونوقت که هزاران هزار میلیارد دزدی میشد چرا دم از قانون نمیزدی برادر مهرورز پاکدست هاله نور بین
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    16 0
    نون به نرخ روز میخورن که در انتخابات بعدی رای بیارن . زهی خیال باطل .
  • بی نام DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    11 2
    این بار هم تیرشان به سنگ میخورد
  • مجید A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    20 1
    میام این لایکها رو میبینم و به زندگی امیدوارم میشم، دمتون گرم دوستان، واقعا خوشحالم این همه انسان فهیم داریم شادکامی برای همه ارزو میکنم
  • khansalar IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    26 2
    بالاخره انتخابات مجلس در راهه و آقایون مشهور حواسشون هست که مدرک دست مردم ندن فقط همین
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    13 1
    اشکال نداره اینقدر آدم بافرهنگ وشعور داریم که آقایان 10000باراستیضاح کنند کم نمیاریم ایشالا باقدرت به پیش می ریم