لاریجانی:اولویت اول کشور اقتصاد است/ وجود سالانه 8 میلیون پرونده قضایی در کشور کارنامه مناسبی نیست

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اولویت اول کشور اقتصاد است، گفت: فشار اقتصادی و بیکاری در کشور وجود دارد بنابراین یکی از مهمترین وظایف مسئولان و مردم اجرای اقتصاد مقاومتی است.

آنگونه که ايسنا گزارش کرده است، علی لاریجانی در آیین بزرگداشت سید آزادگان شهید سیدعلی اکبر ابوترابی فرد که در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان قزوین، گفت: شهیدعلی اکبر ابوترابی فرد مردی سختکوش، آزاده و ممتاز بود مردانی مانند وی برای تحقق افکار انقلاب اسلامی مصمم بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از کشورها با وجود منابع زیاد و تاریخ کهن فاقد مردان مجاهدی هستند که در عالم سیاست نیز نقش ایفا کنند بنابراین وجود مردان بزرگی مانند شهید علی اکبر ابوترابی فرد و شهید لشکری یکی از سرمایه های بزرگ کشور است.

لاریجانی افزود: کتابی که براساس سخنرانی های شهید علی اکبر ابوترابی فرد در ارودگاه های عراق تدوین شده است یک سند مهم برای تربیت اسلامی است، شهید ابوترابی فرد تحول روحی در مردم ایجاد می کرد که این یک نوع سبک زندگی است، البته مارکسیست ها نیز افرادی مانند استالین تربیت کردند که میلیون ها نفر را کشت.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: نتیجه کارهای استعمارگران در دنیا وجود مشکلات مختلفی مانند آلودگی های محیطی زیستی است بنابراین مدل های استعماری نمی تواند موفق باشد، رجال سیاسی در دنیا وجود دارند که درنده خو هستند اما در مدل تفکر واقعی اسلامی که امام راحل بر اساس اسلام ناب حضرت محمد(ص) آموزش دادند شهدای بزرگی مانند شهید علی اکبر ابوترابی فرد تربیت یافت که باید این موضوع را قدر دانست.

رئیس نهاد قانونگذاری تصریح کرد: امام علی(ع) می فرمایند هر که نهان خود را درست کند خدا آشکار او را درست می‌کند و هر که برای دینش کار کند خداوند بزرگ امر دنیای او را کفایت می کند همچنین آیت الله بهجت نیز بیان می کرد که باید با خدا رو راست باشید.

رئیس مجلس گفت: آقای ابوترابی فرد بر روی خواندن نماز سر وقت تأکید داشت در این زمینه نیز حجت الاسلام قرائتی نیز کارهای ارزشمندی کرده است، باید نماز اصل باشد که متأسفانه در برخی اوقات در جامعه اینگونه نیست و گاهی نماز را عقب می اندازیم که این مطابق اسلام ناب محمدی(ص) نیست.

وی ادامه داد: امام علی (ع) به محمد ابن ابوبکر فرمودند نماز را در وقت مخصوصش بخوان و بدان که همه کارهای تو تابع نماز است و همچنین شهید مطهری نیز هیچ چیز را مقدم بر نماز نمی دانست بنابراین باید در جامعه به این موضوع وفادار باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید علی اکبر ابوترابی فرد با استقامت و صبر روحیه نشاط را به اردوگاهها القا می کرد بنابراین مجاهدت است که انسان را به توفیق می رساند.

لاریجانی ادامه داد: اگر مردم در جامعه برای دستیابی به آرمان ها صبور باشند به توفیق و پیشرفت نائل می شوند به دلیل استقامت مردم ایران امروز فرماندار ما می تواند به آمریکایی ها انتقاد وارد کند این در حالی است که برخی از روسای جمهور بعضی از کشورها نمی توانند این کار را بکنند.

رئیس نهاد قانون گذاری افزود: صبرو استقامت آزادگان و خانواده های شهدا باعث شد که ملت ما به توفیق نائل شود، شهید ابوترابی فرد با راهنمایی سایر اسرا روحیه صبر وشکیبایی را در آنها تقویت می کرد بنابراین ما نیز نباید فراموش کنیم صبر در مشکلات برای ملت ضرورت است.

وی ادامه داد: دغل کاری برخی از کشورها باعث شده گروهک های تروریستی سلاحشان را به سمت مسلمانان بگیرند البته در این زمینه نیز برخی کشورهای منطقه رقابت های بی معنایی را به راه انداخته اند .

لاریجانی تصریح کرد: یکی از سران کشورها به بنده گفت ما روی مسئله صلح آمیز هسته ای ایران حرفی نداریم بلکه روی مسائل منطقه ای مانند موضوع فلسطین با ایران مسئله داریم که این یک تنازل استراتژیک بوده که تغییر هویت می دهد.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر اینکه اولویت اول کشور اقتصاد است، گفت: فشار اقتصادی و بیکاری در کشور وجود دارد، بنابراین یکی از مهمترین وظایف مسئولان و مردم اجرای اقتصاد مقاومتی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راهکارهای مقاومت و پیروزی دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی بوده که رهبر معظم انقلاب بر روی آن تاکید دارد نباید فراموش کرد با انجام این مهم می توانیم از شهر حیله های دشمنان برای اقتصاد کشور خارج شویم.

وی ادامه داد: بسیاری از کارخانجات به دلیل وجود مشکلات نمی توانند اشتغال زایی کنند که باید با صبر و استقامت و برنامه ریزی این مسئله را حل کرد.

لاریجانی با بیان اینکه شهید ابوترابی فرد روی موضوع اخلاق و ادب تاکید داشت افزود: وجود سالانه 8 میلیون پرونده قضایی در کشور کارنامه مناسبی نیست که بخشی از این موضوع به دلیل تربیت اخلاقی است بنابراین توجه به اخلاق و تواضع بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: گاهی فکر می کنند انقلابی بودن یعنی تند رفتار کردن این درحالی است که باید نسبت به دشمنان تند بود شهید ابوترابی فرد با عمل خود یک شخص مست را چنان متحول کرد که چرخ ماشین وی را بوسید و نباید فراموش کرد شهید ابوترابی فرد تاکید داشت نباید آبروی مردم ریخته شود.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود : برخی علما درباره مشروطه اختلاف نظر داشتند اما با احترام با یکدیگر رفتار می کردند همان طور که اخلاق ابوترابی فرد در اردوگاههای عراق باعث حل اختلافات و برقراری وحدت شد.

لاریجانی گفت: اگر وحدت درونی کشور به هم بریزد به هیچ چیز نمی رسیم بنابراین باید با یکدیگر وفاق داشته باشیم همچنان که شهید ابوترابی فرد به جای نصیحت ظاهری با اعمال خوبش مردم را متحول می کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انتقاد شرایط را عوض کند خوب است اما اگر بخواهد طرف مقابل را تخریب کند مناسب نیست و دشمنی کردن اشکال دارد، یکی از بعثی ها نقل می کند شهید ابوترابی فرد در اردوگاه شش بار به من سلام کرد تا به او جواب دادم بنابراین باید سخن دیگران را حمل به صحت کنیم و نباید به دوستان و مسلمانان ظن و گمان داشت بلکه باید از نفس خود مراقبت کنیم.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    1 0
    مفاسد اقتصادي جي شد؟
  • ناظر A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    2 0
    وضعیت دادگاهها وحشتناکه انگار هرروزصبح تمامی مردم هرشهر بایستی به دادگستری شهر خودمراجعه کنند وکارت یزنند یعنی هرنفر یه گرفتاری برای مر اجعه داره افسوس به این وضع که هرروزبدوبدترهم میشه انقریب تعدادپرونده ها ازتعداد نفرات جمعیت بیشتر میشه