خبرلایو نوشت:

 پس از پیوستن رضا قوچان نژاد در تعجب همگان به لیگ کویت و ابراز رضایت وی از حضور در تیم الکویت کویت نگاهی خواهیم داشت به تمام لژیونرهای ایرانی لیگ کویت ، از ابتدا تا امروز.

asgarkhani

اولین لژیونر تاریخ فوتبال ایران در لیگ های عربی یک دروازه بان بود ! مهدی عسگرخانی ، دروازه بانی که سابقه ی بازی در شعاع تهران و پرسپولیس تهران را همراه با یک بازی ملی در کارنامه داشت لیگ فوتبال کویت را برای ادامه ی فوتبال اتخاب کرد و در دو فصل (۱۹۷۲ تا ۱۹۷۴) به السالمیه ی کویت پیوست ، البته عسگرخانی پس از حضور در لیگ کویت به ابومسلم برگشت و ۹ فصل برای ابومسلم به میدان رفت.

hosein khatibi

حسین خطیبی ، برادر رسول خطیبی و کمک مربی حال حاضر تراکتورسازی تبریز دومین لژیونر تاریخ فوتبال ایران بود که پس از حضور در تراکتور سازی تبریز ، شهرداری تبریز و پاس تهران ، النصر کویت را برای ادامه ی فوتبال خود انتخاب کرد ، البته حسین خطیبی هم مانند مهدی عسگرخانی پس از لیگ کویت به ایران بازگشت و برای ماشین سازی تبریز بازی کرد.

tahami

ابراهیم تهامی سومین لژیونر تاریخ فوتبال ایران در لیگ کویت بود ! ابراهیم خان تهامی که با داستان دریبل ۱۴ نفر از بازیکنانِ حریف چشم جهانیان را گرد کرد!!! روزگاری دورتر با دریبل های خود امان از کلِ لیگ کویت بریده بود ! ابراهیم خان تهامی ای که پیش تر در تیم های صنعت نفت آبادان ، استقلال اهواز و استقلال تهران بازی کرده بود وقتی در بازی ایران - استرالیا در ملبورن به میدان آماد ، گزارشگر استرالیایی از او به عنوان یک بازیکنِ سریع یاد کرد. بازیکنی که برای الساحل کویت بازی کرد و سال ۱۳۸۹ هم در تیم مس سرچشمه به جرگه ی مربیگریان پیوست.ولی فقط برای یک فصل کوتاه !

shahram attarzadeh

شهرام عطارزاده اما چهارمین ایرانی لیگ کویت و دومین ایرانی تیم الساحل بود ! عطارزاده یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی رسمی تیم ملی فوتبال بوسنی بود ، بوسنی در این بازی شاگردان علی پروین را ۳ بر ۱ شکست داد.

akbar yousefi1

اکبریوسفی پنجمین مسافر لیگ کویت بود ! شماره ۶ تیم ملی فوتسال ایران که روزی زیر نظر محمد مایلی کهن نخستین بار در سال ۹۲ در جام جهانی هنگ کنگ شرکت کرد.

estili

حمید استیلی ! زننده ی گل قرن ! بازیکن جنجالی و آرام سابق پاس تهران ، پرسپولیس تهران ، بهمن کرج به مدت یک فصل به تیم القادسیه ی کویت پیوست ، استیلی البته بعد از یک فصل دوباره به ایران بازگشت ولی این بازگشت چندان طولانی نبود و سپس به گیلانک یونایتد سنگاپور پیوست تا اولین لژیونر ایرانی در لیگ کویت باشد که به لیگ دیگری نیز ترانسفر می شود، سرمربی و مربی سابق پرسپولیس ، شاهین بوشهر ، استیل آذین و حالِ حاضر راه آهن ، پس از یک نیم فصل بار دیگر به بهمن کرج بازگشت و بعد از آن ۶ فصل برای پرسپولیس تهران بازی کرد و کفش هایش را با پرسپولیس آویخت. استیلی در ۸۲ بازی ملی ، ۱۲ گل برای تیم ملی ایران به ثمر رساند.

ali akbariyan

علیرضا اکبریان بازیکن سابق پارس خودرو ، استقلال تهران و پرسپولیس تهران که امروز به دلیل حمل مواد مخدر (کراک) در زندان اوین با حکم حبس ابد به سر می برد ، هفتمین لژیونر تاریخ فوتبال ایران در لیگ کویت بود.

reza hasanzadeh

رضا حسن زاده هشتمین مسافر ایرانی لیگ کویت بود ، بازیکن سابق استقلال تهران برای دو فصل بین سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ به الکویت کویت تیم فعلی رضا قوچان نژاد پیوست ، و البته رضا حسن زاده پس از حضور در الکویت به استقلال بازگشت و ۶ فصل با آبی پوشان پایتخت بود و سپس به مدت یک فصل به پگاه گیلان پیوست ، حسن زاده در ۲۲ بازی ملی ، ۱۰ گل برای تیم ملی فوتبال ایران به ثمر رساند.

samad marfavi

عبدالصمد مرفاوی نهمین لژیونر ایرانی در لیگ کویت بود. مرفاوی که سابقه ی بازی در تیم های نیروی زمینی ، ستاد مشترک تهران ، دارایی ، و استقلال را داشت به مدت دو فصل بین سال های ۱۳۷۲-۱۳۷۴ به الکویت پیوست ، که البته پس از آن به جمع آبی پوشان تهرانی پیوست و پس از سه فصل حضور مجدد در جمع آبی های پایتخت برای نیم فصل به تیونگ بارو پیوست و سپس به بهمن کرج آمد و پس از یک فصل با لباس بهمن کرج از فوتبال خداحافظی کرد ، صمد مرفاوی سابقه ی سرمربی گری و مربی گری تیم های استقلال تهران ، مس کرمان و در حال حاضرصبای قم را در کارنامه ی خود دارد.

javad nekounam

 دهمین لژیونر ایرانی لیگ کویت کسی جز جواد نکونام نیست ! نکونامی که سابقه ی بازی در لیگ ایرانش کمتر از لیگ های عربی و اسپانیاست ! نکونام هفت سال برای پاس تهران بازی کرد و سپس به الوحده و پس از آن به شارجه ی امارات پیوست ، شماره ۶ شهر ری ای فوتبال ایران پس از یک سال حضور در لیگ امارات به اوساسونای اسپانیا رفت تا در ۱۴۹ بازی برای این تیم ۲۴ گل برای آنها به ثمر برساند و بازوبند کاپیتانی این تیم را نیز به بازو بست ، نکونام اما بعد از ۶ سال حضور در لالیگا به استقلال تهران آمد ، هرچند حضور در استقلال آنقدر پر حاشیه بود که نکونام را بیشتر از زمان حضور در اوساسونا تیتر یک مطبوعات ورزشی ایران کند ، اما در یک اقدام عجیب نکونام به صورت قرضی پیش از جام جهانی به لیگ کویت رفت و برای الکویت بازی کرد ! نکونام برای الکویت تنها دو بازی انجام داد که یک گل هم به ثمر رساند ، نکونام پس از مسابقات جام جهانی و دور ماندن از لیست امیر قلعه نویی برای حضور در استقلال و مصاحبه های جنجالی علیه سرمربی آبی پوشان و اطرافیانش بار دیگر به پمپلونا رفت تا این بار در لیگ دسته دوم اسپانیا برای اوساسونا بازی کند !

guchi

رضا قوچان نژاد تنها گلزن ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یکی از امیدواری های ایرانیان برای لژیونر شدن در لیگ های معتبر اروپایی بود اما او لیگ دسته دوم انگلستان را هم نپسندید تا به الکویت کویت بپیوندد و یازدهمین ایرانی لیگ کویت شود! بازیکن سابق تیم های هیرنفین هلند ، گو اهد ایگلز هلند (قرضی) ، امن هلند (قرضی) ، گو اهد ایگلز هلند ، کامبور هلند ، سنت ترویدن بلژیک ، استاندارد لیژ بلژیک و چارلتون اتلتیک انگلستان به لیگ کویت پیوست تا همچنان حضور ایرانیان در لیگ بی کیفت کویت ادامه داشته باشد.

گوچی در ۱۷ بازی ملی برای تیم ملی ایران ۱۱ گل به ثمر رسانده و البته برای تیم ملی -۱۶ هلند ۱ بازی ملی ، -۱۷ هلند ۴ بازی ملی ، -۱۸ هلند ۱ بازی ملی ، -۱۹ هلند ۳ بازی ملی ، -۲۱ سال هلند ۱ بازی ملی انجام داده که تنها یک گل برای تیم -۱۹ سال هلند به ثمر رساند.
گوچی متولد مشهد از پدر و مادر ایرانی ست که در زمان کودکی از ایران مهاجرت کرده بود ، رضا در رشته ی علوم سیاسی تحصیلات دانشگاهی دارد و از استعداد خوبی در موسیقی برخوردار است ، شماره ی ۱۶ تیم ملی فوتبال ایران در نواختن ویولن استعداد خوبی دارد.
نکته ی جالب در مورد رضا قوچان نژاد این است که وی نسبت فامیلی (پسرخاله) با عقیل اعتمادی ، دروازه بان ایرانی - هلندی سابق تراکتور سازی تبریز دارد ، گفتنی ست عقیل اعتمادی در حال حاضر در تیم المر سیتی آلمان مشغول بازیست ، وی همانند گوچی سابقه ی بازی در همه ی رده های ملی (غیر از بزرگسالان) هلند را در کارنامه دارد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرسپوليسي دو آتيشه EU ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    40 65
    گوچي فصل بعد پرسپوليسه
    • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      10 5
      باشه بهش گفتم بیاد لنگ
  • پیر فوتبالی EU ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    4 1
    لابد باید محض رضای خدا بازی کنه دیگه ؟ واسه 1 فصل اونجا نزدیک 5میلیارد پول گرفته این کار او و دژاگه عاقلانه بود اول اینده خودشونو تامین میکنن بعد میرن فوتبال هم بازی میکنن تا سرنوشتی مثل خیلی ها پیدا نکنن