عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه پشت پرده ای در مورد استیضاح وزیر علوم وجود ندارد، گفت: تنوع امضا کنندگان استیضاح وزیر علوم نشان می دهد نمایندگان براساس تشخیص خودشان عمل کرده اند و پشت پرده ای وجود ندارد.

جعفری با اشاره به اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره تاریخی شدن استیضاح، آن را« فضاسازی» خواند وگفت: دوستان دولت اگر به دنبال عقلانیت هستند بگذارند فضای عمومی نمایندگان براساس تشخصص خودشان جلو برود.

سخنگوی کمیسیون آموزش در پاسخ به اینکه دلیل امضا نکردن استیضاح از سوی برخی چهره هایی مشهور منتقد دولت و ارتباط این مساله با موضوع بورسیه های وزارت علوم چیست، گفت: اتفاقا این مساله نشان می دهد که گروه خاصی این استیضاح را هدایت نمی کند. مثلا یکی از همین نمایندگان دلیلش برای امضا نکردن استیضاح این بود که فکر می کرد باید کار اساسی تر کرد و استیضاح مشکلی را حل نمی کند. اسامی نمایندگان امضا کننده استیضاح وزیر علوم را ایــنــجــا ببینید.

وی در خصوص نبودن نام رئیس کمیسیون آموزش در لیست استیضاح کنندگان هم، تصریح کرد: «در خصوص حرفهایی که درباره فرزند آقای زاهدی گفته می شود می توانم بگوییم این صحبت ها درست نیست و در جلساتی که با مسئولان وزارت علوم داشتیم، آقایان چیزی نگفتند.حتی شخص آقای زاهدی برای اینکه شائبه ای درست نشود در یکی از بازدید های کمیسیون از سازمان سنجش به این سازمان نیامد. می خواهم بگوییم ایشان تا این حد مسائل را مراعات می کند.»

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد و سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین تاکید کرد: آن قدرکه من می فهمم خواسته های استضاح کنندگان فنی و تخصصی ومرتبط با حوزه وزارت علوم و اساسنامه این وزارتخانه است، اما «مخالفان استیضاح جو سنگینی را راه انداختند و خود را عقل کل می دانند.»

وی با بیان اینکه نمایندگان ملت براساس تکلیف خود عمل می کنند، افزود: با همه فشارها و تلفن هایی که به نمایندگان زده می شود، جو عمومی مجلس دغدغه بهتر شدن فضای دانشگاه ها را دارد.

این نماینده مجلس در مورد اینکه نمایندگان چه فشارهایی می شوند، اظهار داشت:به هر حال تلاش هایی می شود تا کسانی که استیضاح را امضا کرده اند انصراف بدهند.

جعفری در پایان با بیان اینکه تصمیم تشکلیلاتی در موضوع استیضاح در مجلس جواب نمی دهد، اظهار داشت:نمایندگان طبق قانون اساسی براساس تشخیص بین خود و خدا درباره استیضاح تصمیم گیری می کند.

/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    66 4
    شما چرا ترسیدی؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      7 0
      نه خير فقط شما عقل كل هستين
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    53 2
    وزير نبايد باج بده
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    46 3
    چه استیضاح صورت بگیره چه شکست بخوره وزیر باید افشاگری کنه.
  • محمد A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    12 1
    ايشاا... كه براي رضاي خدا باشه
  • حميد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    6 0
    باشه.گروه خاصي اين استيضاح رو هدايت نمي كنند.مرد مومن شما 50 تا امضا لازم داشتيد استيضاح انجام بشه بقيه ماشالله موندن نيروي تازه نفس باشند.فقط يه وقتي هم به اين قاضي زاده بديد يه كم داد و بيداد كنه كلي حال كنيم
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    4 0
    دولت کاری با شما نداره. این ملت است که شما را به قضاوت نشسته . به هر حال ما می دانیم که مجلس فقط 51 عضو ندارد و منتظریم ببینیم سایر نمایندگان چه می کنند. با ملتند یا جناحی غیر از ملت دارند.
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    4 0
    در زمان دولت پیش مجلس قوی بود و رای مردم را پشت سرخودش داشت اما مجلس از این قدرتی که پشت سرش بود برای پیشبرد منافع ملی استفاده نکرد و خودش ورق بازی خودش را سوزاند. بی انصافی است که تقصیر را به گردن دولت فعلی می اندازد. خودش به خودش کرده اما هنوز برای ترمیم قدرتش فرصت دارد.
  • ممدوح A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    5 0
    انشاالاه موقع انتخابات مجلس جواب تندروها را مردم میدهندمگر اینکه...