ایسنا نوشت:

نماینده ایزدی‌ها در پارلمان عراق و کارمندان کمک رسان سازمان ملل ادعاهای آمریکا و انگلیس را درباره پایان بحران انسانی در سلسله جبال سنجار رد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، ویان داخیل، نماینده ایزدی‌ها در پارلمان عراق مدعی است که 70 تا 80 هزار آواره ایزدی همچنان در سلسله جبال سنجار گرفتار هستند. این در حالی است که رهبران آمریکا و انگلیس ارزیابی می‌کنند تعداد این آوارگان چند هزار تن بیشتر نیست.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که محاصره 10 روزه این کوهستان توسط تروریست‌های داعش با حملات هوایی و ارسال کمک‌های بشردوستانه پایان یافته و ایزدی‌ها موفق شده‌اند تا از این کوهستان فرار کنند.

در همین حال، دفتر نخست وزیری انگلیس نیز اعلام کرد که با وجود این شرایط دیگر نیازی به ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان در این کوهستان نیست.

اما نماینده ایزدی‌ها در پارلمان عراق گفت: این تصویر درستی از آنچه که در حال رخ دادن است، نیست چون رهبران ایزدی که وی با آن‌ها سخن گفته شرایط را به گونه‌ای دیگر توصیف می‌کنند.

این نماینده که به خاطر سانحه هلی‌کوپتر دچار حراحت شد و هم اکنون در بیمارستان است، گفت که هیات شناسایی آمریکا تنها از کوهستان سنجار در شمال عراق بازدید کرده است.

دیوید سوانسون، سخنگوی هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل در عراق گفت: اگرچه تعداد زیادی از مردم موفق شدند از شمال عراق بگریزند اما همچنان هزاران تن در این نواحی گیر افتاده‌اند. مردم گرفتار در این محاصره با کمبود آب و غذا و تهدید به حمله از جانب داعش مواجه هستند. حل بحران موجود مدت‌ها زمان می‌برد.

سخنگوی ارشد هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل نیز اوضاع در این نواحی را بسیار وحشتناک خواند.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز قرار است امروز (شنبه) با متحدان اروپایی‌اش درباره تسریع در حمایت از عراق صحبت کند و دولت انگلیس نیز به دنبال تامین تسلیحات برای کردهای عراق است که در حال مبارزه با تروریست‌های داعش هستند.

هاموند به همتایانش از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌گوید که ضرورت هماهنگی بهتر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه در تامین تسلیحات برای کردهای عراق وجود دارد.

همچنین در نشست کمیته اضطراری "کبرا" دولت لندن دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، نیک کلگ، معاون وی و مقام‌های ارشد توافق کردند این اهمیت دارد که نیروهای عراقی و کردها بتوانند با داعش بجنگند.

دفتر نخست وزیری انگلیس نیز اعلام کرد: ضرورت تداوم کمک‌های بشردوستانه انگلیس برای آوارگان در کوهستان سنجار در حال بررسی است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 6
    واقعا برای من سوال که این اقلیت ایزدی دقیقتر یزیدی چرا اینقدر مهم است که جار و جنجال به پا میکنن.در سوریه طی حدودا 4 سال نزدیک به 100 هزار نفر کشته میشن ولی برای هیچ کس بخصوص اوباما مهم نیست