ایسنا نوشت:

پروازهای مسافری دومین عضو خانواده آنتونوف هم در آسمان ایران ممنوع شد؛ این بار یک هواپیمای نظامی - تاکتیکی که طبق آخرین برآوردها در ایران بیش از دو فروند از آن وجود دارد که در اختیار ارگان‌های نظامی است.

طبق اعلام مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور، رییس‌جمهور در دستوری استفاده مسافربری از هواپیمای آنتونوف 74 را ممنوع کرده است.

این هواپیمای قدیمی نظامی سال‌هاست در خطوط هواپیمایی روسیه پرواز می‌کند؛ هواپیمایی که اصلی‌ترین کاربرد آن در حوزه نظامی است اما قابلیت افزایش ظرفیت و استفاده مسافری را نیز دارد.

از آنتونوف 74 برای حمل مهمات و اقدامات تاکتیکی نظامی استفاده می‌شود این هواپیما قابلیت پذیرش 45 تا 50 مسافر را دارد و حتی از آن استفاده VIP هم می‌شود.

طبق آخرین برآوردها در ایران بیش از دو فروند از این نوع هواپیما وجود دارد که در اختیار ارگان‌های نظامی است.

بحث استفاده مسافری از آنتونوف 74 در سال‌های گذشته یک بار مطرح شد که البته با مخالفت سازمان هواپیمایی کشوری از دستور کار خارج شد.

هر چند به نظر می‌رسد با توجه به دستور رییس‌جمهور برای توقف استفاده مسافری از این هواپیما، مخالفت سازمان هواپیمایی در این زمینه نقض می‌شده است.

بحث ممنوعیت استفاده از هواپیماهای روسی در سال‌های گذشته بارها مطرح شده و هر چند در مراحل مختلف استفاده مدل‌هایی از آن ممنوع شده است اما مدل‌هایی از آن هر چند در سطح محدود مورد استفاده مدل‌هایی که مشخص نیست تنها به آنتونوف ختم می‌شود یا انواع دیگری به نام‌های شرقی را نیز شامل می‌شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • enayat UA ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    228 8
    روسیه همینه.....آخرش بر مرمیگردیم به محصولات اروپائی ......
    • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      اروپایی؟ بنده خدا روسیه توی اروپاست ها هواپیمای روسی ایرادی نداره شما چند مورد سقوط هواپیمای روسی توی بقیه کشور ها سراغ داری؟
    • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      هواپیماهای روسی از پیشرفته ترین هواپیماهای دنیا هستن. همین توپولوف رو شما اگر خطوط فرست کلاسشو سرچ کنی می بینی هواپیماهای غربی رو می خوره. مشکل عدم مدیریته و اینکه حقیقتو به مردم نمی گیم. هواپیما قطعه می خواد . استفاده صحیح می خواد .ما با استفاده نا صحیحاستفاده هواپیماهای پهن پیکر در مسیرهای کوتاه و بالعکس استفاده هواپیمای کوچک در مسیر طولانیتنش اضافی به هواپیما وارد می کنیم .
    • سیا IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      26 66
      هواپیما های روسی مشکلی ندارند بلکه ما مشکل داریم که از رده خارج انها را میخریم بعد بدتر از تراکتور ازش کار میکشیم تازه قطعه نوهم براش نمیخریم بلکه همان خرابها را هی تعمیر میکنیم.
    • بی نام EU ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      20 1
      هر چی جنس آشغال هست به ما میفروشن چون تحریم هستیم
    • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      9 3
      آقایان بی نام لطفا توجه بفرمائید که هواپیماهای روسی در اصل برای پرواز در شرایط اقلیمی قطبی روسیه و اوکراین تولید میشود و برای شرایط جوی ایران که عمدتا" خشک و داغ و در جنوب و شمال شرجی هستند مناسب نیستند مثال واضح آن سقوط توپولوف کاسپین در مسیر تهران ایروان است که در تابستان اتفاق افتاد و در اثر انفجار یکی از قطعات موتور سمت جپ و اصابت آن به موتور سمت دیگر بوجود آمد
  • امير مالوف تباه A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    213 0
    توقيف پرايد و خواهر و برادراي وطني اش كي صادر ميشه ؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    73 1
    اگر توليد هواپيما شدني بود كه در دنيا فقط دو شركت اييرباس و بوئينگ را نداشتيم . لازم به ذكر است كه ايرباس شركتي است چند مليتي كه هر گوشه آن را يك كشور اروپايي مي سازد
  • مهدی IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    12 1
    شما فرض کنید ایران داره هواپیما میسازه عین پراید :| به جای دو سه نفر فوت در هر تصادف ، میشد 4060 نفر در هر سقوط خدایا از اینکه ما ایرانی ها دانش ساخت هواپیما رو نداریم ازت ممنونم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    8 1
    مشکل ماست که میخایم یه چیز جدید اختراع کنیم موتور پراید رو میزاریم رو هواپیما میگیم به خودکفایی ساخت هواپیما هم رسیدیم
    • بی نام CA ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      3 0
      خيلي با حالي