نخستین مدیری که در سازمان هواپیمایی مجوز پرواز ایران 140 را صادر کرد: هسا در دنیا جزو نوادر است

رضا نخجوانی، نخستین مدیری که در سازمان هواپیمایی مجوز پرواز ایران 140 را صادر کرد در گفت و گو با هفته نامه تجارت فردا گفت: شرکت صنایع هواپیماسازی ایران ( هسا) در دنیا جزو نوادر است.

بخش هایی از گفت و گو با رضا نخجوانی در ادامه آمده است: 

*ما بر اساس رعایت استاندارهای بین المللی پرواز مجوز داده ایم و در این زمینه هیچ گذشتی نداشتیم. 

*طبیعی بود که از طرف سازنده تحت فشار باشیم. 

*سازندگان ایران 140 بسیار پیگیر بودند و اصرار بسیاری برای استفاده از این هواپیما در ناوگان داشتند. 

*شرکت صنایع هواپیماسازی ایران ( هسا)  از امکانات علمی، تکنیکی و فنی بالایی برخوردار است و در دنیا جزو نوادر است. 

*اینگونه نیست هسا یک شرکت عادی باشد. 

*تا آنجا که بنده اطلاع دارم مساله عدم اقبال به هواپیمای ایران 140 بر سر مسائل ایمنی و فنی نبود. شرکت های هواپیمایی می گفتند قیمت این هواپیما از نظر اقتصادی صرفه ندارد و گران است. 

*اینکه همه نگاه ها به سمت سازمان هواپیمایی کشوری رفته است و تنها سازمان را مسئول پاسخگویی می دانند درست نیست. 

* وظیفه اصلی سازمان هواپیمایی کشوری تامین ایمنی و سلامت پروازها در جهت حفظ جان مسافران است و هیچ گاه در این زمینه عدول نمی کند. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    تو راست میگی . تو خوبی
    • سجاد A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      76 19
      آقا میگن میخواسته بپیچه نپیچیده . احتمالا از هیدرولیکش بوده. این جوری بگید راحتره
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      66 33
      پسرجون. ایشون حرف بدی نزده. هسا سال 1355 تاسیس شده چندین بخش داره و ده ها فعالیت مختلف انجام میده. هواپیمای 140 تنها کار هسا نبوده و نیست. // هدف این کارخانه هم ساخت هواپیمای مسافربری و تجاری نبوده از اول. و طرح هواپیمای مسافربری با فشار سیاسیون و دولتی ها به هسا تحمیل شد با اهداف تبلیغاتی نه علمی و صنعتی.// هسا واقعا تو حوزه کاری مکانیک هوا فضا در خاورمیانه بینظیره.
    • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      7 2
      هسا همان بل هلیکوپتر زمان شاه است و فقط برای مونتاژ هلیکوپترهای آمریکائی ایجاد شد نه ساخت هواپیمای مسافری ضمنا پس از انقلاب قرار بود با مشارکت شرکت دورنیر آلمان هواپیمای مسافری تولید شود که به سرانجام نرسید و پای آنتونوف باز شد
    • بی نام A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      5 1
      پدر جون ، عمو جون . بی نام شنبه 25 مرداد 1393 12:21:55 .. دقیقا منظور ت از خاورمیانه کجاست ؟ عراق؟ افغانستان ؟ پاکستان؟ سوریه؟ کویت؟ لبنان؟ تاجیکستان؟ خخخخخخخ یعنی ما واقعا قراره از اونا هم عقب تر باشیم که اینقدر به خودمون می بالیم تو خاورمیانه اولیم واقعا زحمت کشیدیم خیلی کلا ما ایرونیا یه ژن خود شیفتگی قوی هم داریم.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      5 2
      ايشون مي گن هسا جز نوادر دنياست بعد ان مدافع بينام شان مي فرمايند هسا درخاورميانه تكه اخه خاورميانه كدوم كشور داره كه اندازه ارزن تكنولوژي داشته باشه
    • بی نام IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
      1 1
      بینام و چهارم و پنجم شما چرا فکر میکنی ما باید فراتر از خاورمیانه باشیم؟ مکه از مریخ اومدیم؟ ضمنا ترکیه و مصر هم جزو خاورمیانه هستن.
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    54 2
    مثب همیشه وقتی یه اتفاقی میفته همه میگن به من چه. شده مثل اون آقایی که تو اختلاص سه هزار میلیاردی تقاضای پاداش هم داشت.
  • محمد A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    86 9
    جز نوادر که قطعا هست، ولی در چه زمینه ای؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    45 4
    پس بلاخره مقصرسقوط بعدازچنددقیقه کیه ؟
  • ايراني A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    44 3
    به به چه ادم با كلاسي .خوش گفتاري . شيرين زباني داشتيم و نميدانستيم ما فكر ميكرديم توي اسمانهاست ولياوكه روي زمينه بايد قدرش را بدانيم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    47 14
    ایشون یا معنی نوادر رو نمیدونه یا شرکتها سازنده هواپیمای دنیا رو ندیده.
  • محمد رضا IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    48 2
    جای هواپیما ساختن لطفا ساخت ریل راه اهن را یاد بگیرید و ساخت لموکوتیو بعد ادعای ساخت هواپیما بکنید اقایون مدیر ساخت هواپیما تکنیک داره تو دنیا ما نداریم خواهشن ادعا بزرگی نکنید
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    24 10
    من هم قبول دارم، اين شركت يه شركت عادي نيست
  • حسام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    29 5
    از ماشین تولید داخلتون مشخصه. همین پراید . پژو هم مال ما نیست و تکنولوژی سی سال پیش کره و فرانسه هست تا چه رسد به هواپیما
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    33 2
    خيلي باحاله اين آقا : "سازندگان ایران 140 بسیار پیگیر بودند و اصرار بسیاری برای استفاده از این هواپیما در ناوگان داشتند. " هركي بياد هرچي بسازه بعد اصرار كنه استفاده بشه شما بايد استفاده كني . ايشون مدير بودن؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    2 4
    کی گفته نخجوانی اولین بار مجوز به ایران 140 داده؟خبرتون اشتباهه.
  • محمد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    10 5
    اگر نخجوانی مجوز صادر کرده ؟ نخجوانی هم گفته این هواپیما در دمای 45 درجه با 450 کیلو بار اضافی و 24 نفر مسافر بیشتر پرواز کنه؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    4 4
    نخجوانی مچکریم
  • م IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    1 1
    به جاي اينكه فقط به ساخت هواپيما بپردازن 1000 تا كار ديگه ميكنن مثل ساختن جايگاه سي ان جي كه هيچ ربطي به هسا نداره
  • محمد IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    3 1
    به نوشته «اعتماد»، کاپيتان خانلري رئيس سابق سازمان هواپيمايي کشوري يکي از مسئولاني بود که با ورود اين نوع هواپيما به ناوگان هوايي کشور مخالف بود و به همين دليل گفته مي‌شود يکي از دلايل برکناري وي از سمت رياست سازمان هواپيمايي کشوري به همين خاطر بوده است. خانلري معتقد است اين نوع هواپيما نظامي است و از استاندارد‌هاي لازم ناوگان مسافربري هوايي برخوردار نيست.
  • دلسوز IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    1 2
    سلام این حرفا چیه که یه مدیر میزنه؟ من متوجه نمیشم یعنی چی؟ما بر اساس استاندارد های بین المللی مجوز داده ایم اگر استانداردت درست بود که این همه عزیز ازدست نمیرفت،ضمنا چه فشاری از سوی سازنده روی شما بوده فشار این بوده که هواپیمای مارو بپرون؟ این حرفا چیه؟نوادر کدومه کارخانه ی بویینگ ایرباس هم همچین ادعایی ندارن جدا از این قضیه اگر بحث این هواپیما فنی نبوده وصرفه اقتصادی بوده هواپیما بهش برخورده از اون بالا خودشو انداخته پایین؟نزن از این حرفا ی ناشیانه نزن پای جون مردم درمیونه
  • علی IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    2 1
    اگر اخبار آن موقع را جستجو کنید می بینید که آقای نخجوانی گفته اند: در صورت اخذ استاندارد مجاز به پرواز است .به نظرم خبرتون درست نیست.