ایسنا نوشت:

گروهی از رهبران عشایر و علمای دینی اهل تسنن در عراق اعلام کردند، در صورتی که به خواسته‌های آن‌ها جامه عمل پوشانده شود آن‌ها آماده هستند در دولت جدید که توسط حیدر العبادی تشکیل خواهد شد، مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جاسم فلاحی، سخنگوی ائتلاف العربیه در مصاحبه با اسکای نیوز عربی اعلام کرد که فراکسیون‌های سنی حدود یک هفته قبل با یکدیگر نشستی را برگزار کرده و به بسته منسجمی دست یافتند که بیانگر خواسته‌های شش استان سنی نشین در عراق بوده که این خواسته‌ها به دولت جدید ارائه خواهد شد.

فلاحی تاکید کرد که از خواسته‌های اساسی اهل تسنن عفو عمومی بازداشت شدگان و حذف ماده تروریسم از قانون اساسی عراق است.

در همین حال شورای عشایر الدلیم در کنفرانسی خبری خواسته‌های خود را از حیدر العبادی، نخست وزیر مکلف عراق اعلام کرده که این خواسته‌ها عبارتند از توقف حملات هوایی و زمینی به شش استان سنی نشین، پرداخت غرامت به آسیب دیدگان، پرداخت حقوق کارمندان و برگزاری همه پرسی در شش استان سنی نشین در خصوص الحاق این استان‌ها به اقلیم کردستان.

علی حاتم، رئیس شورای عشایر الدلیم با درخواست از نخست وزیر عراق برای پاکسازی وزارتخانه‌های عراقی از فساد اعلام کرد که با سیاستمداران فراکسیون نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق هیچ گونه مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

شیخ عشایر الدلیم با بیان اینکه درخواست‌ها برای تشکیل اقلیم‌ها به منظور تقسیم عراق نیست، گفت: هدف از آن تشکیل یک نظام خودمختار و مدیریت امنیتی مناطق اهل تسنن است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    چیز دیگه ای نمیخواین؟؟