رئیس جمهور صبح امروز از پژوهشکده رویان بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت‌های این پژوهشکده و دستاوردهای جهاددانشگاهی قرار گرفت.

رییس‌ جمهوری با حضور در محل «آزمایشگاه تمایز» پژوهشگاه رویان با گروه‌های مختلف فعال در این پژوهشگاه ها گروه‌های کبد، عصب، انسولین، سلول‌های پرتوان القائی، کلیه، قلب، نانو و مهندسی بافت، پئوتئومیکس، استخوان غضروف و... آشنا شد طی این بازدید دکتر حمید گورابی رییس پژوهشگاه رویان به تشریح فعالیت‌های بخش ناباروری، دکتر محمد حسین نصر رییس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان درباره فعالیت‌های حوزه زیست فناوری این پژوهشگاه و دکتر حسین بهاروند رییس پژوهشکده سلول‌های بنیادی نیز درباره اهم فعالیت‌های «آزمایشگاه تمایز»، توضیحاتی را ارائه کردند.
دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌ جمهوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهوری، دکتر حسین فریدون دستیار ارشد رییس‌ جمهوری، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس‌ جمهوری، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، دکتر روحانی را در این بازدید همراهی می کنند و دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی میزبان رییس‌ جمهوری در این بازدید است.

بازدید از نمایشگاهی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی و آزمایشگاه‌های پژوهشکده رویان همچنین دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور طی این بازدید است.

جهاددانشگاهی به دنبال چیست؟

پس از آنکه حرکت انقلاب فرهنگی توسط دانشجویان مسلمان شکل گرفت از دل آن جهاد دانشگاهی با مأموریت‌های توسعه فرهنگی کشور، توسعه علمی و آموزش‌های تخصصی که اساس توسعه دانش‌بنیان جمهوری اسلامی هستند، شکل گرفت.
جهاد دانشگاهی حدود 500 پروژه را در دوران جنگ تحمیلی در حوزه پروژه‌ها طراحی و ساخت تجهیزات نظامی، مهندسی معکوس تجهیزات نظامی و راه‌اندازی خطوط تولید مهمات بود.
پس از جنگ تحمیلی توان خود را بر روی توسعه علمی کشور و الگوسازی در این زمینه متمرکز کرد.
مجموعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در سه پژوهشگاه، 25 پژوهشکده، دو دانشگاه، شش مؤسسه آموزش عالی، دو پارک علم و فناوری و 18 مرکز علم رشد فناوری سازمان‌دهی شده است.
پژوهشگران جهاد دانشگاهی به دانش فنی ساخت فرستنده رادیویی دست پیدا کرده اند. طراحی و ساخت تجهیزات کنترل آلایندگی در صنایع، طراحی و ساخت تجهیزات در صنعت نفت ایران با دانش ایرانی از جمله دکل‌های حفاری از دیگر اقدامات این نهاد محسوب می‌شود.
در این نهاد علمی به دانش فنی تولید سلول‌های بنیادی و تکمیل پروتکل‌های درمانی دست یافته و برای راه‌اندازی مجتمع تولید سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان و همچنین بومی‌سازی تولید آنتی‌بادی برای مبارزه با سرطان و در زمینه تأسیس و توسعه ذخایر ژنتیک کشور در حال برنامه‌ریزی است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =