مهر نوشت:

خواننده و آهنگساز پیشگام موسیقی ایرانی در تشریح تازه ترین فعالیت‌های خود از کم‌توجهی مسوولان وزارت ارشاد در صدور مجوز کتابش انتقاد کرد.
امین الله رشیدی با بیان اینکه هنوز برای انتشار کتابش در وزارت ارشاد با مشکل مجوز روبه‌روست، توضیح داد: متاسفانه در این مدت به هر دری می زنم امیدها بسته است اما هنوز امیدوارم بالاخره روزی درها گشوده شود و دولتمردان شرایط را برای ارائه خلاقیت و خلق اثر هنری در این آشفته بازار موسیقی فراهم کنند.

خواننده آلبوم «عطر گیسو» گفت: در چند سال اخیر اوضاع بر وفق مراد من نبود و من همچنان با مشکل مجوز انتشار تازه ترین کتابم بعد از کتاب های «عطر گیسو» و « از کاشان تا کاناری» مواجه هستم و این مشکل که از وزارت ارشاد دولت قبلی آغاز شد همچنان با تغییر دولت گریبان‌گیرم است و من در دولت تدبیر و امید هم باید با مشکل مجوز رو به رو شدم. با وجود نامه‌نگاری های من و دستور وزیر ارشاد برای تجدید نظر در این کتاب تالیفی، گویا به قول رضا امیرخانی لشگر اجنه در وزارت ارشاد حضور دارند و اجازه انتشار این کتاب را نمی دهند.

او ادامه داد: سال 90 بود که به پیشنهاد یکی از دوستانم در روزنامه اطلاعات تصمیم گرفتم که کتاب 700 صفحه ای «ایران در رهگذر زمانه» را از طریق این موسسه مطبوعاتی به وزارت ارشاد برای صدور مجوز ارسال کنم اما از این ماجرا یک سال گذشت و هیچ اتفاقی هم نیفتاد تا اینکه آخرین بار در اسفند ماه سال گذشته بار دیگر برای صدور مجوز اقدام کردم اما دوستان نه تنها ایرادهای قبلی را دوباره به من گوشزد کردند بلکه ایرادهای دیگری هم به ماجرا اضافه کردند که دیگر امید چندانی برای انتشار نداشته باشم.

رشیدی گفت: برای من جالب است که این کتاب از سوی روزنامه اطلاعات با نظارت شخص حجت الاسلام دعایی برای صدور مجوز به وزارت ارشاد ارسال شد اما دوستان وقعی ننهادند و ما دیدیم اضافه بر آن ایرادها، انتقادهای دیگری نیز وارد کردند. تا اینکه در همین مراسم افطاری ماه رمضان امسال که توسط رییس جمهوری به سالن اجلاس سران دعوت شدیم من موضوع را به طور مستقیم با وزیر ارشاد در میان گذاشتم که پاسخ شنیدم: «مگر چاپ نشده؟»

او گفت: من در جواب آقای وزیر گفتم: «دیگر منصرف شده ام» اما بازهم آقای جنتی توصیه کرد دوباره نامه ای بنویسم. من هم این کار را انجام دادم و اتفاقا نامه های دیگرم به وزرای قبلی را ضمیمه نامه جدید کرده و آن را ارسال کردم و در حال حاضر به من گفته اند نامه شما در دست بررسی است.

این خواننده بازمانده نسل طلایی دهه 30 و 40 موسیقی ایرانی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فعالیتهای موسیقایی خود نیز گفت: من سالهاست در مصاحبه ها و برنامه های زنده گفته ام که من تنها کسی هستم از نسل شکوفایی موسیقی ایران همچنان فعالیت می کنم و هم اکنون نیز آهنگ های جدیدی دارم که می تواند با کمی حمایت از سوی دولت و یا هر نهاد دیگری در اختیار نسل امروز موسیقی قرار گیرد اما متاسفانه نه متولی دلسوزی وجود دارد و نه هیچ مقام رسمی حاضر است پیرامون این دغدغه ها با من صحبت کند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    اینجا ایران است....
  • صحرا A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    68 12
    برای چی منفی دادین؟ غیر از این است مگه ؟ راست گفته ..
  • 55ساله A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    9 26
    کاش اسم هنری ایشون رو می نوشتین تا ماهم یادمون بیاد که ایشون چه طوری پیشگام بودن.
    • بی نام ES ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      3 7
      چرا منفی دادین. پدر و مادر من هم این اسم رو به یاد نمی یارن.
    • سعید IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      7 1
      شما با موسیقی غریبه اید و گرنه جوونایی هم که با موسیقی ایران آشنا هستند نام ایشون رو همیشه در خاطر دارن
    • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      0 0
      آقا سعید 55 ساله نظر داده نه یه جوون. اگه خبر آنلاین عکس جوونی های ایشون رو بذاره حتما یادآوری می شه.