وزارت راه وشهرسازی با معرفی اعضای کمیته بررسی سانحه هوایی آنتونف 140 زندگینامه آنها را برای اطلاع رسانی شفاف به مردم منتشر کرد.

براي اولين بار كميته بررسي سانحه با عضويت متخصصان با تجربه و صاحب نظر در زمينه هاي مختلف هوانوردي شامل محمد شهبازي (رئيس كميته)، محمدصادق ديجوري، فرامرز سروي و ابوالفضل محمدي راد تشيكل و مقرر شد تا اقدامات لازم براي سازماندهي، هدايت و كنترل مراحل بررسي سانحه تحت نظر اين كميته به انجام برسد.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در حكمي محمد شهبازي را به سمت مسئول كميته بررسي سانحه هوايي آنتونف 140منصوب كرده است و كميته بررسي سانحه اعضاي تيم هاي 11 گانه بررسي سانحه را نهايي خواهند كرد.
براين اساس گروه هاي 11گانه بررسي سوانح هوايي شامل عمليات پرواز، هواشناسي، مراقبت پرواز، شاهدان عيني، دستگاههاي ثبت و ضبط پروازي، سازه، موتور، سيستم هاي وسليه پرنده، اسناد و مدارك وسيله پرنده، تجسس و نجات و آْتش نشاني و عوامل انساني به منظور بررسي سانحه هواپيماي آنتونف140 از امروز كار خود را آغاز كردند.
با جمع آوري اطلاعات كافي اين كميته موظف است ظرف مدت كوتاهي گزارش سانحه را تكميل و در اختيار مقامات ذي صلاح قرار دهند.
محمد شهبازي به عنوان مسئول كميته بررسي سانحه در حال حاضر مدير كل دفتر ايمني و بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري است. از وظايف اين دفتر تشكيل تيم بررسي سوانح و اعزام تيم به محل وقوع سوانح است.

از ديگر اعضاي متخصص كميته بررسي سانحه ابوالفضل محمدي راد معاون مهندسي و تعميرات شركت هما است. ذكر اين نكته ضروري است كه قسمت مهندسي و تعميرات ايران اير مجرب ترين مركز تعمير و نگهداري هواپيما در منطقه مي باشد.
دراختيار داشتن كاركنان متخصص ومجرب همراه با برترين تجهيزات وامكانات به روز دنيا وكسب گواهينامه هاي معتبر درزمينه تعمير ونگهداري هواپيما ، اين قسمت را قادر ساخته است كه دركنار انجام امور تعميراتي وقطعات مربوط به ناوگان هما،امكان ارائه خدمات فني - مهندسي به ساير شركتهاي هواپيمايي را نيز داشته باشد.
مهندسي و تعميرات ايران اير امكان انجام انواع بازرسي هاي تعمير و نگهداري هواپيما و موتور و ساير قطعات هواپيما را در انواع بوئينگ ،ايرباس و فوكر را دارا مي باشد.
محمد صادق ديجوري ديگرعضو متخصص كميته بررسي سانحه هوايي آنتونف 140 داراي سوابق علمي و آموزشي از جمله دوره رادار از انگلستان (Radar course)، دوره رادار مركز كنترل از انگلستان (Area Radar)، دروه كاربرد رايانه در مراقبت پرواز از انگلستان (Application of automation in ATC)، تدريس امنيت پرواز (AVSEC instructor course) است.
عضويت در طرح جامع ارتقاء ايمني صنعت هوانوردي و مسؤل بخش نيروي انساني و آموزش به سرپرستي وزير راه و ترابري وقت، مديركل مراقبت پرواز و عضو گروه برنامه ريزي MIDANPIRG، سرپرست گروه مراقبت پرواز در دانشكده صنعت هواپيمايي كشوري از ديگر سوابق وي است.

فرامرز سروي ديگرعضو متخصص كميته بررسي سانحه هوايي آنتونف 140 است. وي در حال حاضر معاون مهندسي و تعميرات شركت هواپيمايي ماهان و پيش از اين معاون استاندارد پرواز، مدير كل عمليات پرواز و مدير كل حقوقي و امور بين المللي سازمان هواپيمايي كشوري، مدرس و مدير كل ايمني شركت هواپيمايي ماهان و مدير كل اداره تجهيزات و تسهيلات شركت فرودگاههاي كشور بوده است.
سوابق علمي و آموزشي وي شامل طي دوره بررسي سوانح هوايي در كشور سنگاپور، كسب گواهينامه part 145 (آموزش الزامات تعمير و نگه داري هواپيما)، كسب گواهينامه نظارت بر ايمني( Safety Over sight) از ايكائو در كيف اكراين، كسب گواهينامه برنامه نظارت جهاني بر ايمني(USOP) از ايكائو، كسب مقام اول در دوره بين المللي ايكائو دررشته تكنولوژي رادارهاي پيشرفته(Advance Radar (Technology در پكن، داراي گواهينامه طراحي و اجراي سامانه جامع مد يريت ايمني (SMS Implementation ) از IATA ، داراي گواهينامه كنترل ترافيك هوايي در برج مراقبت پرواز يا Aerodrome Control Service ، طي دوره زميني خلباني هواپيماي ايرباس در كشور استراليا و داراي گواهينامه كنترل ترافيك هوايي در واحد تقرب پرواز يا Approach Control Service و ديگرموارد است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    2 2
    دلیل اینکه در هواپیماهای ایران برای هر نفر , صندلی ایجکت شونهده نیگذارید چیست؟
    • محسن A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      4 0
      چون شاید طرف جون سالم به در ببره دلیل ساخت پراید چیست؟ شما اینو به من بگو