تسنیم نوشت:

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با تشریح عضویت داوطلبانه رئیس جمهور در این جمعیت، از افزایش بالگردهای امدادی ایران به ۳۶ فروند خبر داد.

محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر ایران، درباره مهمترین برنامه‌ آینده جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تکمیل و تقویت ناوگان امداد هوایی را مدنظر داریم که از سال گذشته شروع شد. بنابراین ۳ فروند بالگرد در سال گذشته خریداری کردیم که انشاءالله به‌زودی تحویل می‌شود چون باید برای تحویل آماده می‌شد. امسال نیز مطالعاتی داشتیم تا چند فروند بالگرد دیگر به ناوگان امداد هوایی هلال احمر اضافه شود و برای خریداری آن اقدام کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در پاسخ به این پرسش که چه تعداد باید بالگرد برای تکمیل ناوگان امداد هوایی هلال احمر خریداری شود، ادامه داد: این مسئله بستگی به اعتبارمان دارد.

بالگردهای امدادی ایران به ۳۶ فروند می‌رسد

فرهادی در توضیح اینکه چه تعداد بالگرد برای امداد هوایی هلال احمر نیاز است؟ افزود: حداقل ۳۶ فروند بالگرد. بنابراین با مجموع بالگردی‌های کنونی، باید تعداد بالگردهای هلال احمر به ۳۶ فروند ارتقا یابد که برخی استان‌ها دو بالگرد، و استان‌های دیگر نیز حداقل یک بالگرد داشته باشند.

امسال ۱۰ بالگرد خریداری می‌شود

وی درباره اینکه چه مقدار بودجه برای این کار مورد نیاز است؟ عنوان کرد: در حال حاضر بودجه مربوطه را داریم و امسال ۷ تا ۱۰ بالگرد خریداری می‌کنیم. البته اگر بودجه نهایی را به طور کامل به ما تخیص دهند.

عدم موازی کاری در ماموریت‌های امداد هوایی هلال احمر با آمبولانس هوایی اورژانس

فرهادی در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که موازی‌کاری در روند امداد هوایی هلال احمر با آمبولانس هوایی اورژانس رخ ندهد؟ توضیح داد: خیر. موازی‌کاری نمی‌شود، چون کاملاً «حدود» را مشخص کردیم تا آن‌ها (وزارت بهداشت) چه ماموریت‌هایی داشته باشند و صحبت‌های نیز انجام شده است که در ادامه تفاهمنامه‌ ای نیز منعقد می‌شود.

عضویت داوطلبانه رئیس جمهور در هلال احمر

وی در پاسخ به این پرسش که براساس روالی که از گذشته وجود دارد اکثر روسای جمهور ایران عضو داوطلب جمعیت هلال احمر می‌شوند. بنایراین آیا آقای حجت‌الاسلام روحانی تاکنون عضو و داوطلب هلال احمر شده‌اند و یا شما اقدامی برای عضویت وی انجام داده‌اید؟ بیان داشت: آقای رئیس جمهور گفتند که هر نوع همکاری و هماهنگی با جمعیت هلال احمر را خواهند داشت. راست هم می‌گویند، زیرا به هر حال ریاست عالی جمعیت هلال احمر ایران به حساب می‌آیند و از وی به بنده ریاست جمعیت هلال احمر تنفیذ اختیار شده است.

فرهادی در توضیح و تشریح اینکه به هر حال عضویت رئیس جمهور ایران در جمعیت هلال احمر کشورمان می‌تواند در دنیا بازتاب‌های خوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: همین طور است، باید این مسئله را با آقای رئیس جمهور مطرح کنم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدی A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    4 1
    تعداد بالگردها به 3600هم برسه چه سودی دارد من بچشم خوددربیمارستان امام خمینی شاهد اوردن یک مجروح صانحه ای توسط یک بالگرد بودم که بعد از پیاده کردن مجروح کسی نمیامد اورا توسط برانکا به درمانگاه ببرد تا بعد از وقفه طولانی یواش یواش اورا بردند حالا سالم ماند یانه خدا میداند این وضعیت درمان بالگرد نمی خواهد پرسنل راضی ودلسوز ومراکز درمانی مجهز لازم دارد
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    3 1
    کل بالگردهاتون به 36 رسیده؟ واقعا تاسف برانگیزه حد اقل هر شهر باید یکی دوتا میداشت. بعد با افتخار میگفتید که ما فلان هزار بالگرد داریم.