تسنیم نوشت:

بانک اچ‌اس‌بی‌سی انگلیس، حساب بانکی یک شرکت انگلیسی وارد کننده فرش تحت عنوان «پرشین کارپتس» را بست.

بانک اچ‌اس‌بی‌سی، به بستن حساب بانکی یک شرکت انگلیسی وارد کننده فرش تحت عنوان «پرشین کارپتس» متهم شده است. گراهام باربر، مالک این شرکت به روزنامه دیلی میل گفت: «آن‌ها پس از ۲۵ سال حساب ما را بستند، بدون اینکه حتی یک جلسه با ما بگذارند و دلیل کارشان را توضیح بدهند.»

بانک اچ‌اس‌بی‌سی، یک ماه به آقا و خانم باربر فرصت داده تا حساب‌های تجاری خود را به یک بانک دیگر منتقل کنند، زیرا حساب آن‌ها در این بانک بسته شده است. باربر افزود: «من می‌دانم دلیل این کار چیست. دلیلش فقط به کلمه پرشین (ایرانی) برمی‌گردد، اما آن‌ها این را به ما نخواهند گفت».

وی گفت: زمانی که مردم در مورد فرش‌های شرقی فکر می‌کنند، همه می‌گویند فرش ایرانی. ما فرش‌هایی را از کل شرق دور به فروش می‌رسانیم. ما به صورت کاملا اتفاقی نام پرشین کارپرتس (فرش‌های ایرانی) را برای خودمان انتخاب کرده‌ایم. ما هیچ ارتباط بانکی مستقیمی با ایران داریم و هیچگاه هم نداشته‌ایم.»

این بانک انگلیسی همچنین اخیرا به دلیل بستن حساب‌های بانکی چندین گروه اسلامی و موسسه خیریه، به گسترش اسلام‌هراسی متهم شده است.

باربر افزود، تنها ارتباط وی با ایران این است که دخترش ۳ تخته فرش از یک تاجر ایرانی در یک نمایشگاه فرش در هامبورگ خریداری کرده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =