آمار یک بنیاد آلمانی نشان می‌دهد که امروز شمار کودکانی که هر زن به‌طور متوسط به دنیا می‌آورد، نسبت به سال ۱۹۷۰ به نصف کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بنا بر اعلام بنیاد جمعیت جهان در آلمان، در حال حاضر هر زن به طور متوسط ۵/ ۲ کودک به دنیا می‌آورد؛ این عدد حدود ۴۰ سال پیش ۷/ ۴ بود.

گزارش این بنیاد همچنین نشان می‌دهد که از مرگ و میر کودکان زیر یک سال در جهان کاسته شده است. اکنون به ازای هر هزار نوزاد زنده متولد شده، در سال اول ۳۸ کودک می‌میرند؛ این عدد در سال ۱۹۷۰ هشتاد و نه بوده است.

پیشتازی مادران آفریقایی
نسبت شمار فرزندران به مادران در نقاط مختلف جهان بسیار متفاوت است. بنا بر آمار بنیاد ‌آلمانی جمعیت جهان، هر زن اروپایی امروز ۶/ ۱ کودک به دنیا می‌آورد (در سال ۱۹۷۰: ۳/ ۲)؛ هر زن آسیایی ۲/۲ کودک (۱۹۷۰: ۴/ ۵) و هر زنان آفریقایی ۷/ ۴ (۱۹۷۰: ۷/ ۶). بر این اساس، هر زن آلمانی در حال حاضر به‌طور متوسط صاحب ۴/ ۱ فرزند می‌شود. مادران آلمانی در سال ۱۹۷۰ به‌طور متوسط ۱/ ۲ فرزند داشتند.

از سوی دیگر، از آنجا که در کشورهای در حال توسعه از هر ۴ زن یک نفر با وجود آن‌که می‌خواهد نمی‌تواند از بارداری پیشگیری کند، هر سال ۸۰ میلیون بارداری ناخواسته اتفاق می‌افتد.

منبه: دویچه وله

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    28 0
    بارداری های ناخواسته درایران بیشتر خواهد شد