تبریک رییس‌جمهور به رییس قوه قضاییه/ انتصاب مجدد شما نشان از رضایت رهبری در مدیریت دوره قبلی است

ایرنا نوشت:

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز پنجشنبه در پیامی به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی انتصاب مجدد وی را به ریاست قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در این پیام، انتصاب آیت‌الله آملی لاریجانی را به ریاست قوه قضاییه برای یک دوره دیگر، نشانه رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از مدیریت دستگاه قضایی در دوره گذشته و مهر تاییدی بر روند اصلاحات صورت گرفته در نظام حقوقی و دادرسی کشور ارزیابی کرده است.

رییس جمهوری ضمن اعلام آمادگی قوه مجریه برای همکاری با قوه قضاییه به منظور تحقق آرمان‌های بلند امام (ره)، منویات مقام معظم رهبری و اصول قانون اساسی، اعتماد موجود را فرصتی بزرگ برای دستگاه قضا جهت تقویت دو ارزش عدالت و اعتدال دانسته و تاکید کرده است که اعتدال در امر قضا جز اجرای عدالت در استیفای حقوق شهروندان و تلاش برای استقرار حکومت قانون نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت‌الله جناب آقای حاج شیخ صادق آملی لاریجانی دامت برکاته

انتصاب مجدد جنابعالی به ریاست قوه قضاییه توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) را که نشانه‌ی رضایت معظم له از مدیریت دستگاه قضایی در دوره گذشته و مهر تاییدی بر روند اصلاحات صورت گرفته در نظام حقوقی و دادرسی کشور است، تبریک می‌گویم.

بی تردید، مهمترین وجه تمایز نظام جمهوری اسلامی ایران و الگوی مردمسالاری دینی، حق محوری، عدالت گستری، اهتمام به کرامت ذاتی و حقوق انسان‌هاست که این ویژگی برجسته و مهم، در احکام نورانی اسلام ناب و شریعت محمدی (ص) ریشه داشته و بر عدالت علوی (ع) استوار گردیده است.

این اعتماد، فرصتی بزرگ برای دستگاه قضاست تا به تناسب تحولات و شرایط اجتماعی جدیدی که در کشور ما با تحقق حماسه سیاسی پدید آمد، دو ارزش والای دینی و اخلاقی یعنی عدالت و اعتدال را هر چه بیشتر قرین یکدیگر سازید، چه آنکه؛ اعتدال در امر قضا جز اجرای عدالت در استیفای حقوق شهروندان و تلاش برای استقرار حکومت قانون نیست.

اینجانب ضمن تاکید بر آمادگی و همراهی کامل دولت جمهوری اسلامی برای همکاری و تعامل با قوه محترم قضاییه در جهت تحقق آرمان‌های بلند امام راحل (ره)، منویات رهبر معظم انقلاب و اصول قانون اساسی، امیدوارم در دوره جدید مدیریت دستگاه قضایی با اقدامات مجدانه جنابعالی و همکاران پرتلاشتان، شاهد گام‌های بلندتری در احقاق حقوق عمومی و شهروندی، تحقق عینی عدالت اجتماعی، مبارزه قاطع با هرگونه فساد و تامین هر چه بیشتر امنیت اجتماعی و انضباط قضایی و اداری باشیم. به منه و کرمه

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =